"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
من هنوزهم با دیدن بادکنک و توپهای رنگی ذوق زده میشم 🎈
@adelehz
هنوزم با دیدن اسباب بازی و بادکنک تو دلتون ذوق میکنید؟؟

آره 😊 – 133
👍👍👍👍👍👍👍 84%

نه🙂 – 25
👍 16%

👥 158 people voted so far. Poll closed.
سالها که میگذرد سن آدمیزاد که بالا میرود دغدغه هایش فرق میکند .دیگر دلنگرانیش فقط لباسهای کوچک و رنگی عروسکش که مامان قول داده بود بدوزد نیست .دل مشغولیش حتی ماشین کنترلی پشت ویترین اسباب بازی فروشی بالای خیابان هم باباقول داده بود برای معدل بیست بخردش نیست.
آدمیزاد هرسال که بزرگترمیشود دل خوشی های کوچکتر را میدهد و دلخوشی های بزرگتر،سخت تر وگران تر تحویل میگیرد.اما خوب این میان یک چیزی هست که هرگز ازبین نمیرود و آن هم کودکی ست در اعماق وجود آدمی .که هرچه سن بالاترمیرود این کودک شادومهربان ساکت ترمیشود وآرام تر انگار که کودکی در درون ما خواب ست .
گاهی از همه چیز باید برید و تلنگری زد واین کودک را بیدارکرد .بیدارش کرد تا از دیدن اسباب بازی های پشت ویترین ذوق کند.بیدارش کرد تا دلش بستنی وانیلی خوردن توی پارک بخواهد.بیدارش کرد تا اول سال تحصیلی برود توی مغازه لوازم والتحریر و بدون نیازیک جعبه مدادرنگی 12تایی تمساح نشان بخرد .هرکاری که قبل ها وقتی آدمی کودک بود انجام میداد و غرق لذت می شد .
گاهی باید بی توجه بدنیای آدم بزرگ ها و دغدغه های سیاه وسفیدشان فقط باید حتی برای چندساعت همه چیز را به کودک درون سپرد.
کودک درونتان را خیلی نگذارید بخوابد. نشودکه دیرشود،که یک روز بیاید وببینید آنقدرخوابیده که دیگربیدارشدن یادش رفته ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
seeta Qasemi
<unknown>
عاشق شده ای دل غم هایت مبارک باد
زنجیر جنون ای دل بر پایت مبارک باد
🎙سیتا قاسمی
@adelehz
در بوشهر 6 توله ی یک سگ ماده را درنبودش با چوب میخ دار کشتند .و وقتی مادر برگشته با اجساد توله ها مواجهه شده ست.
عکسشو بخاطر دلخراش بودن بیش از حد منتشرنکردم.ولی قلبم داره تیر میکشه .من نمیدونم هرکس چه دین وباوری داره ولی فقط میدونم که کسی که اینکارو میکنه خدا نداره .به خود خدا که خدا رونمیشناسه ..و خود خود شیطانه....
فقط همین
صبح صادق ندمد تا شب یلدا نرود
#سعدی
صبح به خیر🌸
@adelehz
کاش امروز یک قهوه ی کمی تلخ اما آرام بخش باشد .
#طعم_روز
@adelehz
و این زنها هستند
همان هایی که باتمام های وهویشان
گاه ندانسته اسیر میشوند
میان چهارخانه ی پیراهن یک رهگذر..
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
جان به کف
خنده به لَب
شعله به دل
شور به سر

جان فدا در رهِ جانانه‌ی عشقیم هنوز

#مولانا
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من هرگز نمی گویم در هیچ لحظه‌ای از این سفر دشوار، گرفتار ناامیدی نباید شد.
من می‌گویم: به امید بازگردیم، قبل از اینکه ناامیدی، نابودمان کند...
نادر ابراهیمی

@adelehz
مهربانی را ازخودمان آغاز کنیم.
@adelehz
صبح آمده‌ای لُعبت پرخنده کجایی؟
قلبم شده از بوی تو آکنده کجایی؟
🖌حمیدحسینی
صبح بخیر ❤️
@adelehz
کاش امروز یک چای نبات داغ و شیرین باعطر زعفران باشد.
#طعم_روز
@adelehz
ما توضیحی به کسی بدهکار نیستیم.
بگذار بگویند غیرمنطقی یا غیراجتماعی هستیم؛ اما به این می‌ارزد که خودمان باشیم.

تا زمانی که رفتار ما و تصمیم‌های ما به کسی آسیبی نمیزند ما توضیحی به کسی بدهکار نیستیم؛
چقدر زندگی ها که با این توضیح خواستن‌ها و تلاشهای بیهوده برای قانع کردن دیگران بر باد رفته اند.

📚 هنر عشق ورزیدن
👤 اریک فروم
@adelehz
عشق همان میوه ی ممنوعه ای بود که حوا خورد و بهشت عدن را ازدست داد.
وما سالهاست به اشتباه سیب را مقصر میدانیم .
#عادله_زمانی
@adelehz
ماه رمضان کم کم از راه میرسد رمضان برای خیلی ازما یعنی خاطرات جالب ،یعنی زولبیا بامیه ، آش رشته ،مهمونی افطاری یعنی ربنای شجریان سحری خوردن و با لباس مدرسه خوابیدن تا صبح دیرتر بیدارشدن و کلی خاطره دیگه ...
ماه رمضان های سالهای قبل خیلی ها بودند کنار سفره افطار و سحرمون که امسال ممکنه جاشون خالی وبشقابشون و از سفره کم شده باشه .
حالا ما دیگه اون بچه های کوچیک مدرسه ای نیستیم بزرگ شدیم خیلی هامون ازدواج کردیم بچه داریم خیلی ها درس خوندیم شاغلیم و حتی ممکنه هیچ کدوم ازاین ها هم نباشیم اما بزرگ شدیم ..
اگه روزه میگیریم بهتره درکنارش یادمون بمونه روزه مارو تبدیل به مقدس ترین موجود هستی نمیکنه چه بسا که این روزه حتی مورد قبول خداوندهم قرارنگیره یادبگیریم که روزه رو فقط نخوردن و ننوشیدن باطل نمیکنه ..روزه ای که توش به دیگری فحش بدی که ناحقی کنی، که بدگویی کنی روزه نیست .
روزه ای که خودتو به خاطرش ازبقیه برتربدونی بدرد خودت هم نمیخوره .
یادبگیریم اگه روزه میگیرم مربوط خودمونه حق نداریم بخاطرش خودمون و بخدا نزدیکتر ازبقیه بدونیم و بقیه رو دورتر.
که عادل خداست و اونه که میدونه این روزه مقبول هست یا نه ..
اگر روزه نمیگیریم یادبگیریم به روزه و روزه دارها توهین نکنیم .اعتقادشونو توی دنیای واقعی ومجازی به سخره نگیریم به خودمون حق ندیم که فکر کنیم خیلی فهمیده تر و مدرن تر از فردی هستیم که روزه میگیره یادبگیریم این که دربرابر یک روزه دار از عمد و بی توجه به روزه اون با لذت غذا بخوریم اوج بی شعوری مون محسوب میشه نه مدرنیته بودنمون .
که یادبگیریم اگر راه رسیدن به خدا در نزد یک شخص روزه است به راهش احترام بگذاریم ...
وخلاصه همه مون یادبگیریم کنار هم زندگی کنیم ..و لذت ببریم ازهرچی که بهش عقیده داریم یا نداریم .
رمضان برای من ماه زیباییه
من درحد توانم روزه میگیرم ..حس میکنم بهم ارامش میده و سعی میکنم روزه رو شامل حال تمام احوالاتم کنم نه صرفا خوردن ونوشیدنم.ولی فارغ ازهرعقیده فقط ازخدا میخام که امسال رمضان
سفره همه رو پر کنه از نان و ازبرکت
واگر این ماه مهمانی اون هست
به برکت میزبانی خودش
هیچ کودکی و گرسنه نگذاره ..
آمین
رمضان پیشاپیش مبارک .
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تو زندگی تون اینجوری باشین
کسی نتونه جداتون کنه :)
@adelehz
دنیا به من و تو
یک چای گرم دونفره بدهکاراست .
که بنشینیم و ساعتها حرف بزنیم وچای بنوشیم .
اما عزیزم من میدانم وتوهم میدانی که دنیا هیچ وقت بدهکاری هایش را پس نمی دهد.
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz