حال خوب چیزیست ساختنی ونه یافتنی
پس فقط نصف عمری که صرف گشتن برای یافتن حال خوب میکنی را برای ساختنش بگذار..
حال خوبت را خودت بساز
#عادله_زمانی
@adelehz
پس فقط نصف عمری که صرف گشتن برای یافتن حال خوب میکنی را برای ساختنش بگذار..
حال خوبت را خودت بساز
#عادله_زمانی
@adelehz
به آدمها نباید زیاد نزدیک شد…
آدمها با ابهاماتشان زیباترند.
با چیزهایی که در موردشان نمی بینیم و نمی دانیم دوست داشتنی ترند…
به شناختشان در حدی که "می خواهند"، باید رضایت داد چون شناختِ بیشتر در هر صورت ناامیدکننده خواهد بود.
می شود برای شناخت یک آدم زمان گذاشت و همه ی ابعاد روحش را کشف کرد،
می شود وارد حبابش شد و دنیای یک نفری اش را فهمید و پرده از رازهای مگویش برداشت، اما نمی ارزد، چنین موفقیتی هرگز به خراب شدنِ تصویر و تصورِ زیبایی که از او در ذهن ساخته اید نمی ارزد.
به شدت به رعایت حد و مرزِ آدمها معتقدم، در هر رابطه ای و از هر نوعِ آن.
آدمها از دور زیباترند…
@adelehz
آدمها با ابهاماتشان زیباترند.
با چیزهایی که در موردشان نمی بینیم و نمی دانیم دوست داشتنی ترند…
به شناختشان در حدی که "می خواهند"، باید رضایت داد چون شناختِ بیشتر در هر صورت ناامیدکننده خواهد بود.
می شود برای شناخت یک آدم زمان گذاشت و همه ی ابعاد روحش را کشف کرد،
می شود وارد حبابش شد و دنیای یک نفری اش را فهمید و پرده از رازهای مگویش برداشت، اما نمی ارزد، چنین موفقیتی هرگز به خراب شدنِ تصویر و تصورِ زیبایی که از او در ذهن ساخته اید نمی ارزد.
به شدت به رعایت حد و مرزِ آدمها معتقدم، در هر رابطه ای و از هر نوعِ آن.
آدمها از دور زیباترند…
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ما به باران نیاز داریم .
نه تنها برای سیراب کردن زمین های کشاورزیمان بلکه برای پرکردن حفره های روحمان برای جلابخشیدن به روح خاک گرفته مان
#عادله_زمانی
@adelehz
نه تنها برای سیراب کردن زمین های کشاورزیمان بلکه برای پرکردن حفره های روحمان برای جلابخشیدن به روح خاک گرفته مان
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
هر دختر باید شعری داشته،که تنها برای او سروده شده باشد.حتی اگر برای این کار آسمان به زمین بیاید.
سیلویا پلات
@adelehz
سیلویا پلات
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
آدم ها،همیشه آن چیزی که نشان می دهند نیستند.تو نمیدانی در پس سلام صبح بخیر همکارت،چه شبی ایستاده ست.نمیدانی او دیشب چندبار ازخواب پریده و ناخودآگاه اشک ریخته ست.
تونمیدانی در پس گریه ی نوزاد همسایه ات چه غمی نشسته ست .همسایه ات که کودکی بیمار دارد و جیبی خالی برای درمانش.
تونمیدانی در پس لبخند همکلاسی ات ممکن ست چه بغضی باشد از گرفتاری ها و مشکلاتش .
وقتی خواهرت جواب پیامت را با استیکری خندان میدهد شاید حتی نتوانی حدس بزنی شب گذشته او وهمسرش چه طوفانی از دعوا را پشت سر گذاشته اند.
بله،آدم ها با لبخندها و سکوت کردنشان شناخته نمیشوند.لذا هرآدمی که میبینی درجنگ ست گاهی درون خودش،گاهی درون خانه اش .درون بودنش..
آدمها را درک کن.لازم نیست لباس پیامبری بپوشی و برای همه شان معجزه کنی.نه این کارتونیست .اما می توانی درک شان کنی ، به آنها حس همدلی بدهی اگر ازمشکلاتشان برایت گفتند باتمام قوا سعی نکن به آنها بفهمانی که وضعیت توبدترست یا باید شاکرباشند و خیلی ازآنها بدترها هم وجود دارد.برای هرآدمی مشکلش شاید بزرگترین گرفتاری دنیا باشد.به آنها بگو میدانی که مشکلشان بزرگ ست.اینکه تویک قهرمانی که درچنین شرایطی جلومی روی اینکه باور داری میتوانند این راهم بگذرانند.
رفیق
آدمها به امید زنده اند.به اینکه بدانند قوی هستند این باور را ازانها نگیر امید را ازآدم ها نگیر ماهی بیرون افتاده از آب را به تنگ بگردان..چرا که کسی که ازمشکلاتش برایت میگوید نه نصحیت میخواهد نه کلاه ازسربرداشتن او فقط نیازدارد تا تو بغلش کنی وبگویی که تو یک قهرمانی..بدون شک
#عادله_زمانی
@adelehz
تونمیدانی در پس گریه ی نوزاد همسایه ات چه غمی نشسته ست .همسایه ات که کودکی بیمار دارد و جیبی خالی برای درمانش.
تونمیدانی در پس لبخند همکلاسی ات ممکن ست چه بغضی باشد از گرفتاری ها و مشکلاتش .
وقتی خواهرت جواب پیامت را با استیکری خندان میدهد شاید حتی نتوانی حدس بزنی شب گذشته او وهمسرش چه طوفانی از دعوا را پشت سر گذاشته اند.
بله،آدم ها با لبخندها و سکوت کردنشان شناخته نمیشوند.لذا هرآدمی که میبینی درجنگ ست گاهی درون خودش،گاهی درون خانه اش .درون بودنش..
آدمها را درک کن.لازم نیست لباس پیامبری بپوشی و برای همه شان معجزه کنی.نه این کارتونیست .اما می توانی درک شان کنی ، به آنها حس همدلی بدهی اگر ازمشکلاتشان برایت گفتند باتمام قوا سعی نکن به آنها بفهمانی که وضعیت توبدترست یا باید شاکرباشند و خیلی ازآنها بدترها هم وجود دارد.برای هرآدمی مشکلش شاید بزرگترین گرفتاری دنیا باشد.به آنها بگو میدانی که مشکلشان بزرگ ست.اینکه تویک قهرمانی که درچنین شرایطی جلومی روی اینکه باور داری میتوانند این راهم بگذرانند.
رفیق
آدمها به امید زنده اند.به اینکه بدانند قوی هستند این باور را ازانها نگیر امید را ازآدم ها نگیر ماهی بیرون افتاده از آب را به تنگ بگردان..چرا که کسی که ازمشکلاتش برایت میگوید نه نصحیت میخواهد نه کلاه ازسربرداشتن او فقط نیازدارد تا تو بغلش کنی وبگویی که تو یک قهرمانی..بدون شک
#عادله_زمانی
@adelehz
ای غنـــچهٔ دمیـدهٔ من! یک دهن بخند
خورشید من! ستارهٔ من! باغ من! بخند
تا خـونِ نـور در رگ شبهای من دوَد
یک لحظهای سپیدهی سیمین بدن! بخند
حسین منزوی
📸بهنود روح الفدا
@adelehz
خورشید من! ستارهٔ من! باغ من! بخند
تا خـونِ نـور در رگ شبهای من دوَد
یک لحظهای سپیدهی سیمین بدن! بخند
حسین منزوی
📸بهنود روح الفدا
@adelehz
کسی میگفت وقتی اوضاع بروفق مرادت پیش نمیرود .دعا کن .
به او نگو برایم این کار را انجام بده .این دعا کردن باخدا نیست ،دستوردادن به اوست .
بلکه به خدا بگو ازشرایط فعلیم ناراضی هستم اما اطمینان دارم که توجز خیر چیزی برایم نمیخواهی ولیکن به تو اعتمادمیکنم وازتو خیر میخواهم.
این هم تحمل اوضاع رابرایت آسان ترمیکند وهم صبرت را محکم .
خدا جز خیر برایت چیزی نمیخواهد اما به اواجازه بده کارها را به شیوه ی خودش جلو ببرد نه آنگونه که تو با دانش اندک و دید کوچکت متصورمیشوی .
اوخداست و ازهرکس بیشتر وبهتر بر تصویر زندگی ما اشراف دارد .به اواعتماد کن .
#عادله_زمانی
@adelehz
به او نگو برایم این کار را انجام بده .این دعا کردن باخدا نیست ،دستوردادن به اوست .
بلکه به خدا بگو ازشرایط فعلیم ناراضی هستم اما اطمینان دارم که توجز خیر چیزی برایم نمیخواهی ولیکن به تو اعتمادمیکنم وازتو خیر میخواهم.
این هم تحمل اوضاع رابرایت آسان ترمیکند وهم صبرت را محکم .
خدا جز خیر برایت چیزی نمیخواهد اما به اواجازه بده کارها را به شیوه ی خودش جلو ببرد نه آنگونه که تو با دانش اندک و دید کوچکت متصورمیشوی .
اوخداست و ازهرکس بیشتر وبهتر بر تصویر زندگی ما اشراف دارد .به اواعتماد کن .
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شوک وارد کردن به مردمی که در سخت ترین شرایط زندگی میکنند و مرتب درگیر موارد استرس زا هستند اسمش دوربین مخفی نیست .بی شعوری محض و حماقت کامل ست .
@adelehz
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
هرچقدرهم عاشق بودن باکسی باشی بازهم نهایت خواسته ات اینست که با مادرت دریک عصر ساکت چای بنوشی و ازچشمانش جان بگیری..عشق همیشه ازخانه شروع میشود
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
هنوزم با دیدن اسباب بازی و بادکنک تو دلتون ذوق میکنید؟؟
آره 😊 – 133
👍👍👍👍👍👍👍 84%
نه🙂 – 25
👍 16%
👥 158 people voted so far. Poll closed.
آره 😊 – 133
👍👍👍👍👍👍👍 84%
نه🙂 – 25
👍 16%
👥 158 people voted so far. Poll closed.
سالها که میگذرد سن آدمیزاد که بالا میرود دغدغه هایش فرق میکند .دیگر دلنگرانیش فقط لباسهای کوچک و رنگی عروسکش که مامان قول داده بود بدوزد نیست .دل مشغولیش حتی ماشین کنترلی پشت ویترین اسباب بازی فروشی بالای خیابان هم باباقول داده بود برای معدل بیست بخردش نیست.
آدمیزاد هرسال که بزرگترمیشود دل خوشی های کوچکتر را میدهد و دلخوشی های بزرگتر،سخت تر وگران تر تحویل میگیرد.اما خوب این میان یک چیزی هست که هرگز ازبین نمیرود و آن هم کودکی ست در اعماق وجود آدمی .که هرچه سن بالاترمیرود این کودک شادومهربان ساکت ترمیشود وآرام تر انگار که کودکی در درون ما خواب ست .
گاهی از همه چیز باید برید و تلنگری زد واین کودک را بیدارکرد .بیدارش کرد تا از دیدن اسباب بازی های پشت ویترین ذوق کند.بیدارش کرد تا دلش بستنی وانیلی خوردن توی پارک بخواهد.بیدارش کرد تا اول سال تحصیلی برود توی مغازه لوازم والتحریر و بدون نیازیک جعبه مدادرنگی 12تایی تمساح نشان بخرد .هرکاری که قبل ها وقتی آدمی کودک بود انجام میداد و غرق لذت می شد .
گاهی باید بی توجه بدنیای آدم بزرگ ها و دغدغه های سیاه وسفیدشان فقط باید حتی برای چندساعت همه چیز را به کودک درون سپرد.
کودک درونتان را خیلی نگذارید بخوابد. نشودکه دیرشود،که یک روز بیاید وببینید آنقدرخوابیده که دیگربیدارشدن یادش رفته ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
آدمیزاد هرسال که بزرگترمیشود دل خوشی های کوچکتر را میدهد و دلخوشی های بزرگتر،سخت تر وگران تر تحویل میگیرد.اما خوب این میان یک چیزی هست که هرگز ازبین نمیرود و آن هم کودکی ست در اعماق وجود آدمی .که هرچه سن بالاترمیرود این کودک شادومهربان ساکت ترمیشود وآرام تر انگار که کودکی در درون ما خواب ست .
گاهی از همه چیز باید برید و تلنگری زد واین کودک را بیدارکرد .بیدارش کرد تا از دیدن اسباب بازی های پشت ویترین ذوق کند.بیدارش کرد تا دلش بستنی وانیلی خوردن توی پارک بخواهد.بیدارش کرد تا اول سال تحصیلی برود توی مغازه لوازم والتحریر و بدون نیازیک جعبه مدادرنگی 12تایی تمساح نشان بخرد .هرکاری که قبل ها وقتی آدمی کودک بود انجام میداد و غرق لذت می شد .
گاهی باید بی توجه بدنیای آدم بزرگ ها و دغدغه های سیاه وسفیدشان فقط باید حتی برای چندساعت همه چیز را به کودک درون سپرد.
کودک درونتان را خیلی نگذارید بخوابد. نشودکه دیرشود،که یک روز بیاید وببینید آنقدرخوابیده که دیگربیدارشدن یادش رفته ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
در بوشهر 6 توله ی یک سگ ماده را درنبودش با چوب میخ دار کشتند .و وقتی مادر برگشته با اجساد توله ها مواجهه شده ست.
عکسشو بخاطر دلخراش بودن بیش از حد منتشرنکردم.ولی قلبم داره تیر میکشه .من نمیدونم هرکس چه دین وباوری داره ولی فقط میدونم که کسی که اینکارو میکنه خدا نداره .به خود خدا که خدا رونمیشناسه ..و خود خود شیطانه....
فقط همین
عکسشو بخاطر دلخراش بودن بیش از حد منتشرنکردم.ولی قلبم داره تیر میکشه .من نمیدونم هرکس چه دین وباوری داره ولی فقط میدونم که کسی که اینکارو میکنه خدا نداره .به خود خدا که خدا رونمیشناسه ..و خود خود شیطانه....
فقط همین