"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
صبح جمعه ات بخیر
هرکجا هستی،به یاد من باش
من با تو چای نوشیده ام،
سفرها کرده ام،
از جنگل،از دریا،
از آغوش تو شعرها نوشته ام،
روبه آسمان آبی پر خاطره
از تو گفته ام،تو را خواسته ام،
آه ای رویای گمشده!
هر کجا هستی صبح جمعه ات بخیر!
نیکی فیروزکوهی
@adelehz
جمعـه
بوی عطر باران میدهد
بوی نعنا،بوی ریحان میدهد
بوی سبزآب پاش مادرم
بوی خاک نرم گلدان میدهد
جمعه بوی اطلسی های سفید
بوی نان،بوی نمکدان میدهد
بوی خاک شمعدانی های سبز
توی پرچین خیابان میدهد.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دلم حس و حال اون بچه دبستانی ومیخواد که غروب جمعه مشقاشو نوشته برنامه فردا رو توکیفش چیده اومده منتظر که مامانش بهش کتلت تازه سرخ شده بده.
همون قدر بیخیال
همون قدر راضی ازهمه چیز
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
Artin - @videomp3 – Maryam
این غروب جمعه هم یادی کنیم از اون سالهای آخر دبیرستان که بیخیال همه عالم این آهنگ وبا دوستام پلی میکردم و حالی خوش در بساط داشتیم .
وحالا که اصلا معلوم نیست این همکلاسی های سرخوش دیروز کجا درگیرشمردن دل مشغولی هاشون هستند.
اصلا هستند یا ....
چه زود دیر میشود ..
#نوستالژی
@adelehz
صبح آمده برخیز که خورشید تویی
#مولانای_جان
📸بهنود روح الفدا
صبح شنبه پرازبرکت پراز نور🌺

@adelehz
کاش امروز یک بستنی خوش عطر وشیرین باشد.
#طعم_روز
@adelehz
حال خوب چیزیست ساختنی ونه یافتنی
پس فقط نصف عمری که صرف گشتن برای یافتن حال خوب میکنی را برای ساختنش بگذار..
حال خوبت را خودت بساز
#عادله_زمانی
@adelehz
به آدمها نباید زیاد نزدیک شد…

آدمها با ابهاماتشان زیباترند.
با چیزهایی که در موردشان نمی بینیم و نمی دانیم دوست داشتنی ترند…

به شناختشان در حدی که "می خواهند"، باید رضایت داد چون شناختِ بیشتر در هر صورت ناامیدکننده خواهد بود.

می شود برای شناخت یک آدم زمان گذاشت و همه ی ابعاد روحش را کشف کرد،

می شود وارد حبابش شد و دنیای یک نفری اش را فهمید و پرده از رازهای مگویش برداشت، اما نمی ارزد، چنین موفقیتی هرگز به خراب شدنِ تصویر و تصورِ زیبایی که از او در ذهن ساخته اید نمی ارزد.

به شدت به رعایت حد و مرزِ آدمها معتقدم، در هر رابطه ای و از هر نوعِ آن.

آدمها از دور زیباترند…

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وضعیت صبح شنبه
تا نزدیکای ظهر
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ما به باران نیاز داریم .
نه تنها برای سیراب کردن زمین های کشاورزیمان بلکه برای پرکردن حفره های روحمان برای جلابخشیدن به روح خاک گرفته مان
#عادله_زمانی
@adelehz
هر دختر باید شعری داشته،که تنها برای او سروده شده باشد.حتی اگر برای این کار آسمان به زمین بیاید.
سیلویا پلات
@adelehz
آدم ها،همیشه آن چیزی که نشان می دهند نیستند.تو نمیدانی در پس سلام صبح بخیر همکارت،چه شبی ایستاده ست.نمیدانی او دیشب چندبار ازخواب پریده و ناخودآگاه اشک ریخته ست.
تونمیدانی در پس گریه ی نوزاد همسایه ات چه غمی نشسته ست .همسایه ات که کودکی بیمار دارد و جیبی خالی برای درمانش.
تونمیدانی در پس لبخند همکلاسی ات ممکن ست چه بغضی باشد از گرفتاری ها و مشکلاتش .
وقتی خواهرت جواب پیامت را با استیکری خندان میدهد شاید حتی نتوانی حدس بزنی شب گذشته او وهمسرش چه طوفانی از دعوا را پشت سر گذاشته اند.
بله،آدم ها با لبخندها و سکوت کردنشان شناخته نمیشوند.لذا هرآدمی که میبینی درجنگ ست گاهی درون خودش،گاهی درون خانه اش .درون بودنش..
آدمها را درک کن.لازم نیست لباس پیامبری بپوشی و برای همه شان معجزه کنی.نه این کارتونیست .اما می توانی درک شان کنی ، به آنها حس همدلی بدهی اگر ازمشکلاتشان برایت گفتند باتمام قوا سعی نکن به آنها بفهمانی که وضعیت توبدترست یا باید شاکرباشند و خیلی ازآنها بدترها هم وجود دارد.برای هرآدمی مشکلش شاید بزرگترین گرفتاری دنیا باشد.به آنها بگو میدانی که مشکلشان بزرگ ست.اینکه تویک قهرمانی که درچنین شرایطی جلومی روی اینکه باور داری میتوانند این راهم بگذرانند.
رفیق
آدمها به امید زنده اند.به اینکه بدانند قوی هستند این باور را ازانها نگیر امید را ازآدم ها نگیر ماهی بیرون افتاده از آب را به تنگ بگردان..چرا که کسی که ازمشکلاتش برایت میگوید نه نصحیت میخواهد نه کلاه ازسربرداشتن او فقط نیازدارد تا تو بغلش کنی وبگویی که تو یک قهرمانی..بدون شک
#عادله_زمانی
@adelehz
ای غنـــچه‌ٔ دمیـده‌ٔ من! یک دهن بخند
خورشید من! ستاره‌ٔ من! باغ من! بخند
تا خـونِ نـور در رگ شب‌های من دوَد
یک لحظه‌ای سپیده‌ی سیمین بدن! بخند
حسین منزوی
📸بهنود روح الفدا
@adelehz
کسی میگفت وقتی اوضاع بروفق مرادت پیش نمیرود .دعا کن .
به او نگو برایم این کار را انجام بده .این دعا کردن باخدا نیست ،دستوردادن به اوست .
بلکه به خدا بگو ازشرایط فعلیم ناراضی هستم اما اطمینان دارم که توجز خیر چیزی برایم نمیخواهی ولیکن به تو اعتمادمیکنم وازتو خیر میخواهم.
این هم تحمل اوضاع رابرایت آسان ترمیکند وهم صبرت را محکم .
خدا جز خیر برایت چیزی نمیخواهد اما به اواجازه بده کارها را به شیوه ی خودش جلو ببرد نه آنگونه که تو با دانش اندک و دید کوچکت متصورمیشوی .
اوخداست و ازهرکس بیشتر وبهتر بر تصویر زندگی ما اشراف دارد .به اواعتماد کن .
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شوک وارد کردن به مردمی که در سخت ترین شرایط زندگی میکنند و مرتب درگیر موارد استرس زا هستند اسمش دوربین مخفی نیست .بی شعوری محض و حماقت کامل ست .
@adelehz
هرچقدرهم عاشق بودن باکسی باشی بازهم نهایت خواسته ات اینست که با مادرت دریک عصر ساکت چای بنوشی و ازچشمانش جان بگیری..عشق همیشه ازخانه شروع میشود
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
من هنوزهم با دیدن بادکنک و توپهای رنگی ذوق زده میشم 🎈
@adelehz
هنوزم با دیدن اسباب بازی و بادکنک تو دلتون ذوق میکنید؟؟

آره 😊 – 133
👍👍👍👍👍👍👍 84%

نه🙂 – 25
👍 16%

👥 158 people voted so far. Poll closed.