"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
💢گفته میشود تلگرام نسخه ضد فیلتر خود را بر روی نسخه آلفا دسکتاپ منتشر کرد، در این نسخه به راحتی سرورهای مختلف انتخاب می‌شوند.

❗️تلگرام گفته به زودی نسخه پایدار و موبایلی هم منتشر خواهد کرد.

@adelehz
پ.ن امیدوارم این اتفاق زودتر بیوفته یکی از ناراحت کننده ترین صحنه های این روزها ناامیدی مادرپدرهاست وقتی نمیتونند تلگرام وبازکنند ویا vpnهاشون کارنمیکنه .درسته خیلی ازپدرومادرهای ما کارخیلی مهمی توی تلگرام انجام نمیدن اما اینکه میبینی حدااقل دلخوشی شون هم از دست رفته واقعا دلت میگیره.
@adelehz
.
هر سوی که روی آری
در پیش تو گل روید
هر جا که روی آیی
فرشت همه زر بادا ...

#مولانا_جان
📸بهنود روح الفدا
صبح پراز خیر
@adelehz
و زیبایی
امری ست نسبی
از دریچه ی نگاه ما
هرگاه در تیره ترین زاویه زندگیتان بودید کمی عقب تربروید وبازهم نگاه کنید خواهی دید که دنیا زیباترمیشود.
#عادله_زمانی
@adelehz
کاش امروز یک سیب قرمز باشد❤️
#طعم_روز
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هر بار 
که ‌ترانه ای ‌برایت سرودم 
قومم‌ بر من تاختند!
که چرا برایِ میهن
شعری نمی‌سرایی؟
و آیا زن
چیزی‌ به جز‌ وطن است..

#نزار_قبانی
@adelehz
امروز مجبور شدم به سربازی شلیک کنم ... که وقتی روی زمین افتاد اسم زنش را صدا می‌کرد.

ماریا ... ماریا ... و بعد جلو چشمان من مُرد. به گردنش آویزی بود که عکس عروسی خودش و دخترک کم‌سنی در آن بود. حدس زدم ماریاست. از خودم بدم آمد.

من معمولا پای افراد را نشانه می‌گیرم. سعی می‌کنم آن‌ها را نکشم. فقط زخمی کنم تا دنبال ما نیایند. اما وقتی پای این سرباز را نشانه گرفته بودم، ناگهان خم شد و گلوله به سینه‌اش خورد.

حالا ماریای کوچکش چه‌قدر باید منتظر او بماند. چه قدر باید شال و پیراهن گرم ببافد که یک روز مردش از جنگ برگردد.
ماریا حتی نمی‌داند که مردش زیر باران برای آخرین بار فقط اسم او را صدا زد.

جنگ بدترین فکر بشر است ... از بچگی فکر می‌کردم مگر آدم‌ها مجبورند با هم بجنگند و حالا می‌بینم بله. گاهی مجبورند ... چون آن‌ها که دستور جنگ را می‌دهند زیر باران نیستند.
میان گل‌ولای نیستند و با فکر چشمان سبز ماریا نمی‌میرند.

آن‌ها در خانه‌های گرم‌شان نشسته‌اند. سیگار می‌کشند و دستور می‌دهند ... کاش اسلحه‌ام را به سمت رییسانی می‌گرفتم که در خانه‌های گرم‌شان نشسته‌اند. بچه‌هایشان در استخر شنا می‌کنند و آنها با یک خودنویس گران، حکم مرگ هزاران همسر ماریاها را امضا می‌کنند. راحت‌تر از نوشتن یک سلام.

جنگ را شرورترین افراد برمی انگیزانند
و شریفترین افراد اداره میکنند.


آندره مالرو
@adelehz
عشق قوی ترست یا جنگ!
یحتمل عشق
چون جنگ روزی تمام میشود
اما عشق نه ...
#عادله_زمانی
@adelehz
بهار یا پاییز؟

🌸بهار – 83
👍👍👍👍👍👍👍 65%

🍂پاییز – 45
👍👍👍👍 35%

👥 128 people voted so far. Poll closed.
صبح جمعه ات بخیر
هرکجا هستی،به یاد من باش
من با تو چای نوشیده ام،
سفرها کرده ام،
از جنگل،از دریا،
از آغوش تو شعرها نوشته ام،
روبه آسمان آبی پر خاطره
از تو گفته ام،تو را خواسته ام،
آه ای رویای گمشده!
هر کجا هستی صبح جمعه ات بخیر!
نیکی فیروزکوهی
@adelehz
جمعـه
بوی عطر باران میدهد
بوی نعنا،بوی ریحان میدهد
بوی سبزآب پاش مادرم
بوی خاک نرم گلدان میدهد
جمعه بوی اطلسی های سفید
بوی نان،بوی نمکدان میدهد
بوی خاک شمعدانی های سبز
توی پرچین خیابان میدهد.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دلم حس و حال اون بچه دبستانی ومیخواد که غروب جمعه مشقاشو نوشته برنامه فردا رو توکیفش چیده اومده منتظر که مامانش بهش کتلت تازه سرخ شده بده.
همون قدر بیخیال
همون قدر راضی ازهمه چیز
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
Artin - @videomp3 – Maryam
این غروب جمعه هم یادی کنیم از اون سالهای آخر دبیرستان که بیخیال همه عالم این آهنگ وبا دوستام پلی میکردم و حالی خوش در بساط داشتیم .
وحالا که اصلا معلوم نیست این همکلاسی های سرخوش دیروز کجا درگیرشمردن دل مشغولی هاشون هستند.
اصلا هستند یا ....
چه زود دیر میشود ..
#نوستالژی
@adelehz
صبح آمده برخیز که خورشید تویی
#مولانای_جان
📸بهنود روح الفدا
صبح شنبه پرازبرکت پراز نور🌺

@adelehz
کاش امروز یک بستنی خوش عطر وشیرین باشد.
#طعم_روز
@adelehz
حال خوب چیزیست ساختنی ونه یافتنی
پس فقط نصف عمری که صرف گشتن برای یافتن حال خوب میکنی را برای ساختنش بگذار..
حال خوبت را خودت بساز
#عادله_زمانی
@adelehz
به آدمها نباید زیاد نزدیک شد…

آدمها با ابهاماتشان زیباترند.
با چیزهایی که در موردشان نمی بینیم و نمی دانیم دوست داشتنی ترند…

به شناختشان در حدی که "می خواهند"، باید رضایت داد چون شناختِ بیشتر در هر صورت ناامیدکننده خواهد بود.

می شود برای شناخت یک آدم زمان گذاشت و همه ی ابعاد روحش را کشف کرد،

می شود وارد حبابش شد و دنیای یک نفری اش را فهمید و پرده از رازهای مگویش برداشت، اما نمی ارزد، چنین موفقیتی هرگز به خراب شدنِ تصویر و تصورِ زیبایی که از او در ذهن ساخته اید نمی ارزد.

به شدت به رعایت حد و مرزِ آدمها معتقدم، در هر رابطه ای و از هر نوعِ آن.

آدمها از دور زیباترند…

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وضعیت صبح شنبه
تا نزدیکای ظهر
@adelehz