"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دلم ازاین رفیقا میخاد😍😊
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کافه ها هر بعدازظهر پرازفنجان های قهوه لیوان های چای هستند که پرمیروند وپربرمیگردند...
خیلی ها یادشان میرود که کسی بایک فنجان چای یاقهوه ی اضافه در کافه ای منتظرشان ست.
#عادله_زمانی
#چای_تایم
بخوابیم، بخوابیم و امیدوار باشیم که فردا روحمون در یکی از روستاهای کوهستانی سوییس در کالبد کودکی از خواب بیدار میشه که هیچکدوم ازنگرانی های الانمون و نمیدونه چیه !😔

@adelehz
شب هجران چو شود صبح و برآید خورشید
داستان غم دوشنیه فراموش کنیم .

شهریار
@adelehz
کاش امروز
یک شکلات شیرین باشد❤️
#طعم_روز
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بلای عشق را جز عاشق شیدا نمی‌داند
به دریا رفته می‌داند مصیبت‌های طوفان را
#ابوالحسن_ورزی
📸بهنود روح الفدا
@adelehz
فال میگیرم تودرطالعم نمی افتی
دردلم به حافظ شک میکنم.دوباره فال میگیرم،اینبارهم ردپایت درفنجانم به چشم نمیخوردومن به همه ی فنجانهای قهوه بدگمان میشوم اماشایدحقیقت اینست که تو مال من نیستی
#عادله_زمانی
نه کسی منتظرست
نه کسی چشم براه
نه خیال گذرازکوچه ی ما دارد ماه
بین عاشق شدن ومرگ مگرفرقی هست؟
وقتی ازعشق نصیبی نبری غیر از آه

📸بهنود روح الفدا
@adelehz
Almost worried eyes Fardin Khalatbari
@moozikestan_bot
🎧 @adelehz
چشمان تقریبا نگران ...
💢گفته میشود تلگرام نسخه ضد فیلتر خود را بر روی نسخه آلفا دسکتاپ منتشر کرد، در این نسخه به راحتی سرورهای مختلف انتخاب می‌شوند.

❗️تلگرام گفته به زودی نسخه پایدار و موبایلی هم منتشر خواهد کرد.

@adelehz
پ.ن امیدوارم این اتفاق زودتر بیوفته یکی از ناراحت کننده ترین صحنه های این روزها ناامیدی مادرپدرهاست وقتی نمیتونند تلگرام وبازکنند ویا vpnهاشون کارنمیکنه .درسته خیلی ازپدرومادرهای ما کارخیلی مهمی توی تلگرام انجام نمیدن اما اینکه میبینی حدااقل دلخوشی شون هم از دست رفته واقعا دلت میگیره.
@adelehz
.
هر سوی که روی آری
در پیش تو گل روید
هر جا که روی آیی
فرشت همه زر بادا ...

#مولانا_جان
📸بهنود روح الفدا
صبح پراز خیر
@adelehz
و زیبایی
امری ست نسبی
از دریچه ی نگاه ما
هرگاه در تیره ترین زاویه زندگیتان بودید کمی عقب تربروید وبازهم نگاه کنید خواهی دید که دنیا زیباترمیشود.
#عادله_زمانی
@adelehz
کاش امروز یک سیب قرمز باشد❤️
#طعم_روز
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هر بار 
که ‌ترانه ای ‌برایت سرودم 
قومم‌ بر من تاختند!
که چرا برایِ میهن
شعری نمی‌سرایی؟
و آیا زن
چیزی‌ به جز‌ وطن است..

#نزار_قبانی
@adelehz
امروز مجبور شدم به سربازی شلیک کنم ... که وقتی روی زمین افتاد اسم زنش را صدا می‌کرد.

ماریا ... ماریا ... و بعد جلو چشمان من مُرد. به گردنش آویزی بود که عکس عروسی خودش و دخترک کم‌سنی در آن بود. حدس زدم ماریاست. از خودم بدم آمد.

من معمولا پای افراد را نشانه می‌گیرم. سعی می‌کنم آن‌ها را نکشم. فقط زخمی کنم تا دنبال ما نیایند. اما وقتی پای این سرباز را نشانه گرفته بودم، ناگهان خم شد و گلوله به سینه‌اش خورد.

حالا ماریای کوچکش چه‌قدر باید منتظر او بماند. چه قدر باید شال و پیراهن گرم ببافد که یک روز مردش از جنگ برگردد.
ماریا حتی نمی‌داند که مردش زیر باران برای آخرین بار فقط اسم او را صدا زد.

جنگ بدترین فکر بشر است ... از بچگی فکر می‌کردم مگر آدم‌ها مجبورند با هم بجنگند و حالا می‌بینم بله. گاهی مجبورند ... چون آن‌ها که دستور جنگ را می‌دهند زیر باران نیستند.
میان گل‌ولای نیستند و با فکر چشمان سبز ماریا نمی‌میرند.

آن‌ها در خانه‌های گرم‌شان نشسته‌اند. سیگار می‌کشند و دستور می‌دهند ... کاش اسلحه‌ام را به سمت رییسانی می‌گرفتم که در خانه‌های گرم‌شان نشسته‌اند. بچه‌هایشان در استخر شنا می‌کنند و آنها با یک خودنویس گران، حکم مرگ هزاران همسر ماریاها را امضا می‌کنند. راحت‌تر از نوشتن یک سلام.

جنگ را شرورترین افراد برمی انگیزانند
و شریفترین افراد اداره میکنند.


آندره مالرو
@adelehz
عشق قوی ترست یا جنگ!
یحتمل عشق
چون جنگ روزی تمام میشود
اما عشق نه ...
#عادله_زمانی
@adelehz