"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ما را ز دعا کاش فراموش نسازند
رندان سحرخیز که صاحب نظرانند

صبح به خیروبرکت
@adelehz
خوشاصبونه
خوشا طبیعت
خوشا بهار
@adelehz
روزی که خداوند،مشغول ساخت آدمیزادبودیحتمل باخودگفت:چه چیزمیتوانداین کوچک اندوهگین را شادکند؟پس رویاراباچاشنی امیدآفرید وازآن روزآدمهادرهرشرایط سخت ته دلشان کمی نور،کمی لبخندپس انداز دارند
#عادله_زمانی
كلاغ لكه اي بود بر دامن آسمان و وصله اي ناجور بر لباس هستي. صداي ناهموار و ناموزونش ، خراشي بود بر صورت احساس. با صدايش نه گُلي ميشكفت و نه لبخندي بر لبي مي نشست.
صدايش اعتراضي بود كه در گوش زمين مي پيچيد.
كلاغ خودش را دوست نداشت. بودنش را هم . كلاغ از كائنات گِله داشت.
كلاغ فكر مي كرد در دايره قسمت نازيبايي تنها سهم اوست. كلاغ غمگين بود و با خودش گفت:«كاش خداوند اين لكه زشت را از هستي مي زدود.» پس بالهايش را بست و ديگر آواز نخواند.
خدا گفت:« عزيز من! صدايت تَرَنُمي است كه هر گوشي شنواي او نيست. اما فرشته ها با صداي تو به وجد مي آيند. سياه كوچكم! بخوان . فرشته ها منتظرند.»
ولي كلاغ هيچ نگفت.
خدا گفت:« تو سياهي. سياه چونان مركب كه زيبايي را از آن مي نويسند. و زيبايي ات را بنويس. اگر تو نباشي. آبي آسمان من چيزي كم خواهد داشت. خودت را از آسمانم دريغ نكن.»
و كلاغ باز خاموش بود.
خدا گفت:«بخوان براي من بخوان، اين منم كه دوستت دارم. سياهي ات را و خواندنت را.»
و كلاغ خواند. اين بار عاشقانه ترين آوازش را.
خدا گوش داد و لذت برد و جهان زيبا شد.

👤عرفان نظرآهاری
📚بالهایت را کجا گذاشته ای.

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روزها
پُر و خالی می شوند
مثل فنجان های چای
در کافه های بعد از ظهر
اما هیچ اتفاق خاصی نمی افتد . . .
اینکه مثلا تو ناگهان
در آن سوی میز
نشسته باشی ... !
#رسول_یونان
#چای_تایم
@adelehz
بیخبر ازهرفردایی که منتظرماست دوستت دارم .بی توجه به آینده ای که ممکن ست رخ دهد وممکن ست هرگزاتفاق نیفتد.تورا دوست دارم .شایدمهمترین وظیفه ی یک عاشق دوست داشتن معشوق باشدبی توجه به نتیجه
#عادله_زمانی
کودک و گستره وسیع آسیب پذیری (قسمت سوم)
کودک آزاری عاطفی
کودک آزاری عاطفی را میتوان ناملموس ترین نوع آسیب دانست .شاید به این خاطر که کودک آزاری عاطفی به گونه ای رایج دربین بسیاری از والدین مورد استعمال واقع میگردد.
انواع مختلفی از کودک آزاری عاطفی وجود دارد که میتواند آسیب های جدی بر روان و درادامه بر رفتار و شناخت کودک برجای بگذارد.
تحقیر،توهین،تهمت ،فحاشی را میتوان از مصداق های این نوع از کودک آزاری دانست .
زمانی که سخن از تحقیر و توهین به میان می آید.سخن از تحقیرها یاتوهین های دورازتصور نیست به طور مثال جمله:
《تو هیچی نمیشی》و یا
《بچه های مردم و ببین 》جملات فوق جز عادی ترین جملات استعمالی دربسیاری ازخانه هاست ،اما جالب ست که بدانید همین نیم خط میتواند مصداقی از کودک آزاری عاطفی باشد .که اعتمادبنفس و عزت نفس کودک را مورد آسیب قرار میدهد و درآینده وی تاثیرگذارست .
ترساندن کودک با جملات و کلمات همچون 《من دیگه مادرت نمیشم 》،《میرم جایی که نتونی پیدام کنی》 و...هم میتواند به نوعی کودک آزاری عاطفی به حساب بیاید چرا که در دنیای کودکانه ی او هرجمله شما میتواند واقعیت داشته باشد ترس مداوم او از رها شدن میتواند اثرات سویی بر سلامت روان و به طبع آن بررفتار او برجای بگذارد.
کودکان ازنظر عاطفی بسیارشکننده اند.آسیب های عاطفی ناملموس اما بشدت واقعی و تاثیرگذارند.و ما میتوانیم حتی بایک جمله ایجادکننده این آسیب ها واثرات آن باشیم .
رنج ودرد حق هیچ کودکی نیست
#عادله_زمانی
#روانشناسی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پیرمرد درجوانی عاشق مریم میشود به اونمیرسد مجنون وآواره صحرا میشود.
کودکان اورا گاهی آزارمیدهند اما متوجه کارزشتشان میشوند وبه دیدارش برای عذرخواهی می آیند و ببینید...
@adelehz
Gole Maryam
Taher Ghoreishi
@adelehz
گل مریم
طاهرقریشی
مثل ندارد
باغ امیدش...
#مولانا
صبح به خیر🦋
@adelehz
مادربزرگ میگفت .
مادرجان!
راه روز از سفره صبحانه شروع میشود.روزت را مثل چای گرم مثل مرباشیرین ومثل نان پربرکت میکند...
راه روز ازبرکت سفره بازمیشود.
#عادله_زمانی
@adelehz
صبحانه کردی
در داستان بسیاری از جنگها هیچ جنگاور زنی وجود ندارد .ولی در دل تمام سربازها امید رسیدن به یک زن میدرخشد.اینست که زنها جنگاور نیستند اما سرنوشت جنگها را رقم میزنند.
#عادله_زمانی
@adelehz
#حال_خوش
بازی رنگها در دکان ادویه فروشی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کسی میگفت اگر آرزویت رابه لب بیاوری هرگز به آن نمی رسی ..
شاید بهمین خاطربود که من هرگز نگفتم چقدر دوستت دارم.
چقدرمیخواهم داشتنت را ..
#عادله_زمانی
@adelehz
بزرگترین وظیفه ی ما این ست که به فرزندانمان بیاموزیم تا آدم های بهتری برای دنیا باشند.هرچیز دیگری نوعی اضافه کاریست ..
#عادله_زمانی
پ.ن جشن نوظهور بای بای ممه برای ازشیرگرفتن کودک !!!!!
@adelehz
🔴تلگرام نسخه ۴.۸ را برای کاربران روسی خود منتشر کرد
گویا این نسخه ضد فیلتر بوده و فیلترینگ را دور میزند
تلگرام این نسخه را بعد از فیلتر شدن در روسیه اپدیت کرد.

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کافه ها هر بعدازظهر پرازفنجان های قهوه لیوان های چای هستند که پرمیروند وپربرمیگردند...
خیلی ها یادشان میرود که کسی بایک فنجان چای یاقهوه ی اضافه در کافه ای منتظرشان ست.
#عادله_زمانی
#چای_تایم