"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
 

ای جان جان جانم تو جان جان جانی

بیرون ز جان جان چیست آنی و بیش از آنی

25فروردین
روزبزرگداشت
عطار نیشابوری
@adelehz
میدانی، جان!
همین بهاروهمین باران بهاری وهمین چای پررنگ هلداررا بچسب .
چراکه بهارآینده شاید فرصت هیچکدامشان رانداشته باشی وشایدهم، آن ها تورا نداشته باشند.
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
باران اتفاق عاشقانه ای ست .هربارکه می بارد هربارکه عطر گلهای بهاری خیابان را پرمیکند هربار که جای پای ما دونفر درآن کوچه را میشوید...باران قسم عاشقانه ای ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
baran
Chaartaar [Nex1Music.Com]
باران تویی
چارتار
🎧 @adelehz
این زندگی راگاهی باید رهاکرد پانکوبید بی قراری نکردگوشه ای درمسیر یک نسیم خنک شبانگاهی دراز کشید چشمان رابست وباصدای آوازی کلاسیک به خواب رفت گاهی بایدسعی نکرد هیچ چیز را تغییرداد.
#عادله_زمانی
شب خوش
نیست بوی آشنا را
تاب غربت بیش ازین؛
از نسیم صبح
بوی یار می باید کشید...

صائب تبریزی

صبح به خیر

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پس از دو روز تعطیلی
وضعیت امروز صبح
😴
@adelehz
صبح،امید را بردار
لبخندت را ازکیفت بیرون بیاور.
ترسها رابگذار درایستگاه مترو بماند.
وبا بوسیدن روی ماه خداوند روزت را شروع کن.
#عادله_زمانی
خوشاصبح
@adelehz
مرد برای عاشق شدن
به یک دقیقه نیاز دارد
و برای فراموش کردن
به چندین قرن


👤 نزار قبانی
📚از کتابِ "در بندر آبیِ چشمانت"

@adelehz
وقتی دیگر امیدی به تغییر فرهنگ نداری .
@adelehz
#فیلم
خیاط
فیلمی در ژانر درام کمدی محصول سال2015با بازی جذاب کیت وینسلت و جودی دیویس ولیام همثورث با محوریت عشق انتقام وتلاش
@adelehz
هربار که از نرسیدن ترسیدی .از نرسیدن به هرچیزی که میخواهیدش ،هرچیزی که آرزویش را داری فقط فکر کن شاید ساعتت نرسیده است به ساعتت اعتمادکن ..ساعتها دیرنمیکنند.
#عادله_زمانی
@adelehz
Baran - Delam Khosh Nist HD
@moozikestan_bot
🎧 @adelehz
باران
دلم خوش نیست
شب عاشقان بیدل
چه شبی دراز باشد
توبیا کزاول شب
درصبح بازباشد.

@adelehz
شب زیبا
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ما را ز دعا کاش فراموش نسازند
رندان سحرخیز که صاحب نظرانند

صبح به خیروبرکت
@adelehz
خوشاصبونه
خوشا طبیعت
خوشا بهار
@adelehz
روزی که خداوند،مشغول ساخت آدمیزادبودیحتمل باخودگفت:چه چیزمیتوانداین کوچک اندوهگین را شادکند؟پس رویاراباچاشنی امیدآفرید وازآن روزآدمهادرهرشرایط سخت ته دلشان کمی نور،کمی لبخندپس انداز دارند
#عادله_زمانی
كلاغ لكه اي بود بر دامن آسمان و وصله اي ناجور بر لباس هستي. صداي ناهموار و ناموزونش ، خراشي بود بر صورت احساس. با صدايش نه گُلي ميشكفت و نه لبخندي بر لبي مي نشست.
صدايش اعتراضي بود كه در گوش زمين مي پيچيد.
كلاغ خودش را دوست نداشت. بودنش را هم . كلاغ از كائنات گِله داشت.
كلاغ فكر مي كرد در دايره قسمت نازيبايي تنها سهم اوست. كلاغ غمگين بود و با خودش گفت:«كاش خداوند اين لكه زشت را از هستي مي زدود.» پس بالهايش را بست و ديگر آواز نخواند.
خدا گفت:« عزيز من! صدايت تَرَنُمي است كه هر گوشي شنواي او نيست. اما فرشته ها با صداي تو به وجد مي آيند. سياه كوچكم! بخوان . فرشته ها منتظرند.»
ولي كلاغ هيچ نگفت.
خدا گفت:« تو سياهي. سياه چونان مركب كه زيبايي را از آن مي نويسند. و زيبايي ات را بنويس. اگر تو نباشي. آبي آسمان من چيزي كم خواهد داشت. خودت را از آسمانم دريغ نكن.»
و كلاغ باز خاموش بود.
خدا گفت:«بخوان براي من بخوان، اين منم كه دوستت دارم. سياهي ات را و خواندنت را.»
و كلاغ خواند. اين بار عاشقانه ترين آوازش را.
خدا گوش داد و لذت برد و جهان زيبا شد.

👤عرفان نظرآهاری
📚بالهایت را کجا گذاشته ای.

@adelehz