"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
کودک و گستره وسیع آسیب پذیری (قسمت دوم )
کودک آزاری جسمی
شاید بتوان گفت واضح ترین ویا بارزترین نوع کودک آزاری همین نوع جسمی آن باشد .چرا که به چشم دیده میشود واکثرا چنان مشخص ست که نمیتوان آن را نادیده گرفت .
کودک آزاری های جسمی در دو طبقه عمده دسته بندی میشوند.
1.قتل و کشتن کودک
2.ضرب وجرح و تنبیه بدنی
البته در مواردبسیاری اتفاق افتاده ست که والدین ویا ولی کودک شروع به ضرب وجرح او نموده، شدت تنبیه به حدی بالا بوده که منجربه فوت کودک شده ست .
ضرب وجرح کودک میتواند به اشکال مختلفی صورت بگیرد.
سیلی زدن،لگدزدن،سوزاندن کودک با آتش سیگار،شکستن اندامهای کودک ،پرت کردن کودک ازبلندی و .....
بسیاری از والدین تصوری دهشتناک از آزار جسمی کودک دارند درحالی که هرعمل آزار دهنده جسمی کودک میتواند دراین حیطه قراربگیرد ولو که سیلی کوچکی باشد.حتی محروم کردن کودک برای ساعاتی از غذا وگرسنه ویا تشنه نگاه داشتن او به هردلیلی میتواند مصداقی از کودک آزاری جسمی به حساب بیاید.
برای معلمین ویا افرادی که در بیرون از خانه با کودکان مرتبط هستند یکی از راههای حدس زدن اینکه کودک مورد آزار جسمی قرارمیگیرد حالات رفتاری این بچه هاست .
معمولا زمانی که به صورت ناگهانی کسی به این دسته از کودکان نزدیک میشود.کودک ناخوادگاه گارد گرفته ودستانش را روی سرش قرارمیدهد البته این واکنش تاحدودی طبیعی ست اماگر به صورت تکرار شونده و توام با نوعی اضطراب و ترس در کودک رخ دهد میتواند تا حدودی درمورد آزارهای بدنی کودک هشدار دهنده باشد .
نشانه دیگر که میتواند مربی را کنجکاو کند این ست که کودکان اسیب دیده مکررا سعی در پوشاندن نقطه ی آسیب دیده بدن دارند شاید به این دلیل که بسیاری از کودکانی که مکررا مورد آسیب های بدنی قرار میگیرند ازجانب والد و یا ولی آزار رسان تهدید میشوند که حق گزارش این موارد را بکسی ندارند .
درسالهای اخیر موارد بسیاری ازکودک ازاری های بدنی توسط والدین و یا ولی معتاد گزارش شده ست که نمونه ی سوزاندن بدن با آتش سیگار بیشتر دراین دسته قرارمیگیرد.
کودکانی که مورد آسیب های بدنی مکرر قرارمیگیرند معمولا کودکانی گوشه گیر ومنزوی ،عدم فعال در زمینه اجتماعی ،و مضطرب هستند.این کودکان در بزرگسالی هم به شکلی رفتارهای متمایل به خشونت را بروز میدهند.ممکن ست والد کودک آزار امروز، کودک آزار دیده دیروز باشد.

#عادله_زمانی
#روانشناسی
 

ای جان جان جانم تو جان جان جانی

بیرون ز جان جان چیست آنی و بیش از آنی

25فروردین
روزبزرگداشت
عطار نیشابوری
@adelehz
میدانی، جان!
همین بهاروهمین باران بهاری وهمین چای پررنگ هلداررا بچسب .
چراکه بهارآینده شاید فرصت هیچکدامشان رانداشته باشی وشایدهم، آن ها تورا نداشته باشند.
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
باران اتفاق عاشقانه ای ست .هربارکه می بارد هربارکه عطر گلهای بهاری خیابان را پرمیکند هربار که جای پای ما دونفر درآن کوچه را میشوید...باران قسم عاشقانه ای ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
baran
Chaartaar [Nex1Music.Com]
باران تویی
چارتار
🎧 @adelehz
این زندگی راگاهی باید رهاکرد پانکوبید بی قراری نکردگوشه ای درمسیر یک نسیم خنک شبانگاهی دراز کشید چشمان رابست وباصدای آوازی کلاسیک به خواب رفت گاهی بایدسعی نکرد هیچ چیز را تغییرداد.
#عادله_زمانی
شب خوش
نیست بوی آشنا را
تاب غربت بیش ازین؛
از نسیم صبح
بوی یار می باید کشید...

صائب تبریزی

صبح به خیر

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پس از دو روز تعطیلی
وضعیت امروز صبح
😴
@adelehz
صبح،امید را بردار
لبخندت را ازکیفت بیرون بیاور.
ترسها رابگذار درایستگاه مترو بماند.
وبا بوسیدن روی ماه خداوند روزت را شروع کن.
#عادله_زمانی
خوشاصبح
@adelehz
مرد برای عاشق شدن
به یک دقیقه نیاز دارد
و برای فراموش کردن
به چندین قرن


👤 نزار قبانی
📚از کتابِ "در بندر آبیِ چشمانت"

@adelehz
وقتی دیگر امیدی به تغییر فرهنگ نداری .
@adelehz
#فیلم
خیاط
فیلمی در ژانر درام کمدی محصول سال2015با بازی جذاب کیت وینسلت و جودی دیویس ولیام همثورث با محوریت عشق انتقام وتلاش
@adelehz
هربار که از نرسیدن ترسیدی .از نرسیدن به هرچیزی که میخواهیدش ،هرچیزی که آرزویش را داری فقط فکر کن شاید ساعتت نرسیده است به ساعتت اعتمادکن ..ساعتها دیرنمیکنند.
#عادله_زمانی
@adelehz
Baran - Delam Khosh Nist HD
@moozikestan_bot
🎧 @adelehz
باران
دلم خوش نیست
شب عاشقان بیدل
چه شبی دراز باشد
توبیا کزاول شب
درصبح بازباشد.

@adelehz
شب زیبا
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ما را ز دعا کاش فراموش نسازند
رندان سحرخیز که صاحب نظرانند

صبح به خیروبرکت
@adelehz
خوشاصبونه
خوشا طبیعت
خوشا بهار
@adelehz
روزی که خداوند،مشغول ساخت آدمیزادبودیحتمل باخودگفت:چه چیزمیتوانداین کوچک اندوهگین را شادکند؟پس رویاراباچاشنی امیدآفرید وازآن روزآدمهادرهرشرایط سخت ته دلشان کمی نور،کمی لبخندپس انداز دارند
#عادله_زمانی
كلاغ لكه اي بود بر دامن آسمان و وصله اي ناجور بر لباس هستي. صداي ناهموار و ناموزونش ، خراشي بود بر صورت احساس. با صدايش نه گُلي ميشكفت و نه لبخندي بر لبي مي نشست.
صدايش اعتراضي بود كه در گوش زمين مي پيچيد.
كلاغ خودش را دوست نداشت. بودنش را هم . كلاغ از كائنات گِله داشت.
كلاغ فكر مي كرد در دايره قسمت نازيبايي تنها سهم اوست. كلاغ غمگين بود و با خودش گفت:«كاش خداوند اين لكه زشت را از هستي مي زدود.» پس بالهايش را بست و ديگر آواز نخواند.
خدا گفت:« عزيز من! صدايت تَرَنُمي است كه هر گوشي شنواي او نيست. اما فرشته ها با صداي تو به وجد مي آيند. سياه كوچكم! بخوان . فرشته ها منتظرند.»
ولي كلاغ هيچ نگفت.
خدا گفت:« تو سياهي. سياه چونان مركب كه زيبايي را از آن مي نويسند. و زيبايي ات را بنويس. اگر تو نباشي. آبي آسمان من چيزي كم خواهد داشت. خودت را از آسمانم دريغ نكن.»
و كلاغ باز خاموش بود.
خدا گفت:«بخوان براي من بخوان، اين منم كه دوستت دارم. سياهي ات را و خواندنت را.»
و كلاغ خواند. اين بار عاشقانه ترين آوازش را.
خدا گوش داد و لذت برد و جهان زيبا شد.

👤عرفان نظرآهاری
📚بالهایت را کجا گذاشته ای.

@adelehz