شادبودن درشرایط ایده آل هنرنیست.
هنرمند آن ست که حین پاک کردن اشکش بایک دست با دست دیگرش گلی ازلبخند برلب خودیا دیگران بکارد.
#عادله_زمانی
@adelehz
هنرمند آن ست که حین پاک کردن اشکش بایک دست با دست دیگرش گلی ازلبخند برلب خودیا دیگران بکارد.
#عادله_زمانی
@adelehz
زنانه ترین عطر عالم چیست؟
زنانه ترین عطرعالم عطری ست که مردی بخاطر دیدار معشوقش بی تابانه برگوشه ی لباسش میپاشاند.
چون رازها آن چنان که نشان داده میشوند نیستند..
#عادله_زمانی
@adelehz
زنانه ترین عطرعالم عطری ست که مردی بخاطر دیدار معشوقش بی تابانه برگوشه ی لباسش میپاشاند.
چون رازها آن چنان که نشان داده میشوند نیستند..
#عادله_زمانی
@adelehz
هرشبی تمام میشود .
و همین نیم خط کوچک عجیب معجزه میکند.برای صبح هرچقدرهم صبور باشی می ارزد.
#عادله_زمانی
صبح بخیر
@adelehz
و همین نیم خط کوچک عجیب معجزه میکند.برای صبح هرچقدرهم صبور باشی می ارزد.
#عادله_زمانی
صبح بخیر
@adelehz
گاهی از گرفتن حقمان هم میترسیم،میترسیم اگربه کسی که آزارمان داده اعتراض کنیم ازدستش بدهیم.بخاطرهمین دلمان را بیهوده خوش میکنیم ونمیدانیم برای ازدست ندادن چنین فردی خودمان راازدست میدهیم.
#عادله_زمانی
#عادله_زمانی
عشق
هربار مثل یک غریبه در خانه را میزند.
یا از غریبه ها میترسی و در را بازنمیکنی ویا مهمان نوازترازآنی که غریبه ای را پشت در بگذاری نهایتا این توهستی که همه چیز را مشخص میکنی.
#عادله_زمانی
@adelehz
هربار مثل یک غریبه در خانه را میزند.
یا از غریبه ها میترسی و در را بازنمیکنی ویا مهمان نوازترازآنی که غریبه ای را پشت در بگذاری نهایتا این توهستی که همه چیز را مشخص میکنی.
#عادله_زمانی
@adelehz
پست اینستاگرامی پرویز پرستویی در رابطه با دختری تبریزی که خواستگارسابق برویش اسید پاشیده و دوانگشتش را باقمه قطع کرده ست .
دربرابر این حجم از رذالت هیچ چیز برای گفتن نیست.
@adelehz
دربرابر این حجم از رذالت هیچ چیز برای گفتن نیست.
@adelehz
بعضی چیزها باهم بهترند
مثلا چای با قند
پاییز با باران
شب با سکوت
و زندگی با تو
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
مثلا چای با قند
پاییز با باران
شب با سکوت
و زندگی با تو
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
در دو سال گذشته اخبارمتاثرکننده متنوعی از کودک آزاری های گوناگون در گوشه و کنار ایران به گوش خورد.
استارت خبرهای تکان دهنده از تجاوزوقتل دخترک هفت ساله افغان ستایش قریشی بدست پسر همسایه خورده شد.پس ازان دخترک 7ساله اردبیلی آتنای اصلانی و مرد همسایه قاتل ومتجاوزی که حتی در گشتن هم به پدر آتنا کمک میکرد.سپس بنیتا طفل هشت ماهه ی که در زل آفتاب مردادی، 8روز درون اتومبیل گرسنه وتشنه رها شد .اهورای دوساله و تجاوز وقتل ناپدری،شوک بعدی ایجادشده بود.و حالا هم ندای 6 ساله دختر دوم افغان که بازهم قربانی هوس مرد همسایه شد.
فارغ از اوج رذالت حیوان صفتانی که بانی تمام این حوادث بودند و خوب یا اعدام شدند و یا درصف اعدام ایستاده اند.اما نکته اصلی تمام این جنایات چیست؟
در بازخوانی اکثر پرونده ها مشاهده میشود که کودک قربانی براحتی به شکارچی اعتماد کرده و با او به خلوت راهی میشود.شکارچی یکی را با وعده ی غذای نذری دیگری را با وعده ی دیدن جوجه و هربهانه ی دیگری به قتلگاه میبرد.
اما دراین میان فقط یک نفر مقصرست؟پس نقش مادروپدرچیست؟ بعنوان یک مادر بعنوان یک پدر چرا نباید به کودکانمان بیاموزیم که نباید بدون اجازه ما به خانه یا مغازه ی همسایه برود؟بدون اطلاع دادن به خانواده با کسی همراه بشوند؟بعنوان یک مادر ویاپدر طلاق گرفته ایا نباید درمورد ازدواج دوباره و سپردن فرزندانمان به فردی دیگر دقت کنیم؟
در مجموع سخنان پدر ندا آخرین قربانی آمده بود که کودک برای خرید نان ساعت 6 غروب به نانوایی فرستاده شده ست و آن هم در منطقه ای جرم خیز درجنوب مشهد! آیا گاهی ما خودمان بعنوان والدین سهل انگاری های جبران ناپذیری را نداریم؟
جامعه از گرگها پرشده ست . معتادانی که یا درتوهم مواد مخدر سیرمیکنند و یا برای تامین پول موادشان هر دری را میکوبند.موارد تجاوز به محارم روز به روز درحال افزایش ست بسیاری از این تجاوزات از سوی ناپدری ها اعمال میشود که اهورای دوساله متاثرکننده ترین مورد آن بود.در فضای مسموم جامعه این وظیفه ی مادر این وظیفه ی پدرست که سهل انگاری را کنار گذاشته و مراقبت رابیشتر کند.واقعا کودکان بجز پول و مدرسه ی عالی به چیزهای دیگری هم نیازدارند.به اینکه یادبگیرد براحتی به غریبه ها اعتماد نکند .یادبگیرد نه بگوید.در هرساعتی از روز یا شب ازخانه بیرون نرود .هر همراهی بادیگران را به خانواده اطلاع بدهد . کودک باید درمورد بدنش آموزش ببیند و آنقدر حس امنیت درخانه داشته باشد که بتواند براحتی هرگونه لمس بدن ویانقاط قرمز بدنش را به اطلاع والدین برساند.حتی اگر طرف مقابل از نزدیکان و اقارب باشد.
در وجود داشت گرگهای حیوان صفت که به بره آهوهای سرگشته رحم ندارند شکی نیست .بماند که ریشه های تمام این آسیب ها و جرمها هم باید شناخته ودرمان شود اما،بااین حال بعنوان والدین کمی بیشتر مراقب کودکان باشیم.چرا که غفلتی کوچک میتواند خسرانی بزرگ برجای بگذارد .
#عادله_زمانی
پی نوشت: در ادامه به این کلیپ نگاه کنید و ببینید که دزد به چه راحتی طلاهای دختربچه ای که درخیابان بدون حضور یک بزرگتر درحال بازیست را می رباید و اگر این فرد قصد دزدیدن این دخترک را داشت یحتمل از خوردن آب هم آسان تر اتفاق می افتاد.
👇👇
@adelehz
استارت خبرهای تکان دهنده از تجاوزوقتل دخترک هفت ساله افغان ستایش قریشی بدست پسر همسایه خورده شد.پس ازان دخترک 7ساله اردبیلی آتنای اصلانی و مرد همسایه قاتل ومتجاوزی که حتی در گشتن هم به پدر آتنا کمک میکرد.سپس بنیتا طفل هشت ماهه ی که در زل آفتاب مردادی، 8روز درون اتومبیل گرسنه وتشنه رها شد .اهورای دوساله و تجاوز وقتل ناپدری،شوک بعدی ایجادشده بود.و حالا هم ندای 6 ساله دختر دوم افغان که بازهم قربانی هوس مرد همسایه شد.
فارغ از اوج رذالت حیوان صفتانی که بانی تمام این حوادث بودند و خوب یا اعدام شدند و یا درصف اعدام ایستاده اند.اما نکته اصلی تمام این جنایات چیست؟
در بازخوانی اکثر پرونده ها مشاهده میشود که کودک قربانی براحتی به شکارچی اعتماد کرده و با او به خلوت راهی میشود.شکارچی یکی را با وعده ی غذای نذری دیگری را با وعده ی دیدن جوجه و هربهانه ی دیگری به قتلگاه میبرد.
اما دراین میان فقط یک نفر مقصرست؟پس نقش مادروپدرچیست؟ بعنوان یک مادر بعنوان یک پدر چرا نباید به کودکانمان بیاموزیم که نباید بدون اجازه ما به خانه یا مغازه ی همسایه برود؟بدون اطلاع دادن به خانواده با کسی همراه بشوند؟بعنوان یک مادر ویاپدر طلاق گرفته ایا نباید درمورد ازدواج دوباره و سپردن فرزندانمان به فردی دیگر دقت کنیم؟
در مجموع سخنان پدر ندا آخرین قربانی آمده بود که کودک برای خرید نان ساعت 6 غروب به نانوایی فرستاده شده ست و آن هم در منطقه ای جرم خیز درجنوب مشهد! آیا گاهی ما خودمان بعنوان والدین سهل انگاری های جبران ناپذیری را نداریم؟
جامعه از گرگها پرشده ست . معتادانی که یا درتوهم مواد مخدر سیرمیکنند و یا برای تامین پول موادشان هر دری را میکوبند.موارد تجاوز به محارم روز به روز درحال افزایش ست بسیاری از این تجاوزات از سوی ناپدری ها اعمال میشود که اهورای دوساله متاثرکننده ترین مورد آن بود.در فضای مسموم جامعه این وظیفه ی مادر این وظیفه ی پدرست که سهل انگاری را کنار گذاشته و مراقبت رابیشتر کند.واقعا کودکان بجز پول و مدرسه ی عالی به چیزهای دیگری هم نیازدارند.به اینکه یادبگیرد براحتی به غریبه ها اعتماد نکند .یادبگیرد نه بگوید.در هرساعتی از روز یا شب ازخانه بیرون نرود .هر همراهی بادیگران را به خانواده اطلاع بدهد . کودک باید درمورد بدنش آموزش ببیند و آنقدر حس امنیت درخانه داشته باشد که بتواند براحتی هرگونه لمس بدن ویانقاط قرمز بدنش را به اطلاع والدین برساند.حتی اگر طرف مقابل از نزدیکان و اقارب باشد.
در وجود داشت گرگهای حیوان صفت که به بره آهوهای سرگشته رحم ندارند شکی نیست .بماند که ریشه های تمام این آسیب ها و جرمها هم باید شناخته ودرمان شود اما،بااین حال بعنوان والدین کمی بیشتر مراقب کودکان باشیم.چرا که غفلتی کوچک میتواند خسرانی بزرگ برجای بگذارد .
#عادله_زمانی
پی نوشت: در ادامه به این کلیپ نگاه کنید و ببینید که دزد به چه راحتی طلاهای دختربچه ای که درخیابان بدون حضور یک بزرگتر درحال بازیست را می رباید و اگر این فرد قصد دزدیدن این دخترک را داشت یحتمل از خوردن آب هم آسان تر اتفاق می افتاد.
👇👇
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کودکان را دریابید .سهل انگاری کوچکی میتواند پشیمانی بزرگی بهمراه داشته باشد.
@adelehz
@adelehz