"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
آسان ترین راهی که برای رسیدن به حال خوب بلدم این ست که بیاد بیاورم آن چیزی که امروز دارم آرزوی دیروزم بود .پس آرزوی امروزم حتما فردا در دستانم خواهدبود.
#عادله_زمانی
@adelehz
یک بار
یک بار...
و فقط یک بار می‌توان عاشق شد.
عاشق زن، عاشق مرد، عاشق اندیشه، عاشق وطن، عاشق خدا
بار دوم دیگر خبری از جنس اصل نیست!

👤 نادر ابراهیمی

@adelehz
عصرهای گرم به صدای بازی بچه ها درکوچه وصدای زنگ دروقتی مهمان پشت دربود معنی میشد.این روزها عصرهانه بچه ای درکوچه میدود نه مهمانی زنگ میزند گل گلدان دلمان این روزها چقدر جوانه نزده ست.
#عادله_زمانی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اما بهار من تويی
من ننگرم در ديگری...

#مولانا
@adelehz
حال خوب من
مدیون توست .
وقتی هستی با بودنت
ووقتی نیستی با خاطراتت
حال خوبم را ازتو وام میگیرم.
#عادله_زمانی
@adelehz
دختران شاد
زیباترین دختران هستند.
آدری هیپبورن
@adelehz
پاییز مهر دارد.
بهار باران
من اما
تورا ...
#عادله_زمانی
@adelehz
دنیا هم که مال تو باشد
تا زمانی که؛
درون قلبِ یک زن جایی نداشته باشی
تا درون آوازهای عاشقانه زنی زندگی نکنی و سهمی از دلشوره ی زنی نداشته باشی، فقیرترین مرد دنیایی...
ویلیام شکسپیر
@adelehz
تا بچه بودیم ،منتظر بزرگ شدن ایستادیم
وحالا در اوج بزرگی دلمان برای کودکی مان پر میکشد .
ما انگار نسل همیشه حسرت به دل بشر هستیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
تکرار تراژدی تلخ ستایش و آتنا دامن دخترافغان دیگری را درمشهد گرفت .
ندای کوچک قربانی زالوی کثیف،میوه فروش بی وجدان محل، دخترکی که زنبیل نانش را هرگز به خانه نرساند.
@adelehz
اینطور نیست که غروب های جمعه به ذات غمگین باشند.اینطور نیست که بقیه روزهای هفته جادویی باشند و جمعه فقط از جادو بی نصیب .
غروب جمعه هم وقتی ست مثل تمام اوقات دیگر،فقط غروبهای جمعه خلوت ست آرام ست کسی نمی دود .سکوت همه جا را میگیردو خوب آدمیزاد در سکوت فرصت بیشتری دارد که فکر کند انگار ما آدمها آن همه دور و برخودمان همهمه و هیاهو راه می اندازیم تا نشنویم تا فکر نکنیم تا بتوانیم از دلتنگی هایمان عبور کنیم.اما غروب جمعه که از راه میرسد نقاب شیشه ای مان میشکند ناگهان بدون پرده بدون نقاب ما میمانیم روبروی تمام دلتنگی ها و دل آزردگی هایی که تمام هفته ناشیانه میکوشیدیم با بیتوجهی انکارشان کنیم .
خلاصه اگر غروب جمعه کسی باشد که حرف زدن با او گذر زمان را یادمان ببرد .دوستی باشد که خنده اش دلمان را پراز قاصدک خوشی کند کسی از خانواده باشد که کنارمان بنشیند و چایی بنوشد و گپ بزند .هیچ چیز غم انگیز تمام نمیشود.
خبر نداریم اما شاید اگر غروبهای جمعه دلگیریم علتش آن ست که تنهاییم.
#عادله_زمانی
@adelehz
قدر دان محبت تون هستم
@adelehz
داشتم از کنار یک خیابان عبور میکردم .خیابانی که قبلاها برایم هیچ چیز نبود،خیابانی بود شبیه تمام خیابانهای دیگر شهر...اما حالا خیلی فرق میکرد.این خیابان در دلم و در یادم به نام او سند خورده بود.من میدانستم این خیابان شلوغ و بزرگ جاییست که ساکن یکی از بلند منزل هایش اوست ..
وهمین کافی بود که بین انهمه جمعیت بین انهمه پنجره بین آن همه در، من چشمم اورا ببیند ..و حس کند که شاید الان اوست که از خیابان می گذرد..
شاید اوست که حالا پنجره را می گشاید تا هوای اتاق را عوض کند شاید حالا اوست که دارد توی میوه فروشی بزرگ محل دنبال سیب های سرخ و ابدار میگردد تا بچیندشان داخل کیسه پلاستیکی ...
که شاید اوست..
واین ها تماما خیالاتی ست که اعتبارموقتی دارد ..تا زمانی این خیالات معتبراست که تو دراین شهری ..اما روزی که ازاین شهر بروی تمام خیالات من تمام خیابانها،کوچه ها ،پنجره ها و حتی میوه فروشی های این شهر از اعتبار می افتد.
و من می مانم و یک شهر بی اعتبار..
این است که جانان من باید زودتر ازتو ازاین شهر بروم ..بروم جایی که دیگر هیچ کدام از خیابانهایش در دلم به نام تو سند نخورده باشد شهری که من امید به باز شدن هیچ کدام از پنجره هایش به دست تو نداشته باشم ..
من باید زودتر بروم چون اگر تو بروی و من بمانم و شهری که بوی تورا می دهد ولی خودت را نه ..
آن وقت دیگر هیچ چیز نمی تواند نجاتم بدهد...
#عادله_زمانی
@adelehz
04-Pouya Bayati - Keshti Nooh (1).mp3
10.2 MB
از روزی که رفتی
عادتم شده هرچند لحظه یک بارآرام بگویم جانم .دیوانه نشدم میترسم یک بارصدایم کنی وبی پاسخ بماند
@adelehz