"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ویدئویی از لحظه متلاشی شدن فضاپیمای تیان گونگ۱ چین در زمان ورود به جو زمین
این فضاپیما که از کنترل سازمان هوافضای این کشور خارج شده بود در اقیانوس آرام نزدیک برزیل سقوط کرد.
خوب خدا رحم کرد:)
@adelehz
سیزده بدر هرچی میخورید نوش جونتون
فقط این و یادتون نره ^_^
#ناهار_تایم
@adelehz
دوست داشتنت مثل نفس کشیدن ست .
اینکه میگویند دوستت نداشته باشم مسخره ست.
کسی نمیتواند نفس نکشد و زنده بماند.
#عادله_زمانی
@adelehz
هر روز که از خواب بیدار می‌شوم،
می‌بینم هنوز امروز است،
و فردا نیامده است!
فردا واژه‌ای بیش نیست،
هر چه که هست امروز است.
@adelehz
من همونیم که مشقامو میذاشتم واسه غروب سیزده بدر
بعدشم نمیرسیدم بنویسم آرزو مرگ خودمو و معلما رو میکردم .😔😔

@adelehz
شب های هجر را گذراندیم و زنده ایم

ما را به سخت جانی خود این گمان نبود

@adelehz
Dariush-Sarab_238283
<unknown>
سراب ردپای تو
کجای جاده پیدا شد.
کجا دستات و گم کردم؟
که پایان من اینجا شد.
@adelehz
بچه بودم چندسالش را یادم نیست .یکی از اقوام به خانه مان آمده بود .پیرزنی مهربان با یک بغل سوغاتی و لبخندی همیشگی و یک زنبیل قصه و بقول خودش حوصنه(قصه)پیرزن قصه ی ما یک چشم نداشت .بخاطرهمین همیشه فقط یک چشمش باز بود ویکی بسته .درعالم کودکی تصویر یک آدم کامل برای من آدمی بادوچشم باز بود .بهمین خاطر وقتی پیرزن مهربان وقصه گو را میدیدم ته دل کودکانه ام حس میکرد یک جای کار اشکال دارد.یک چیزی سرجایش نیست .مدتها بااین چالش کلنجار رفتم آخرش تاب نیاوردم .چشم غره های مادرم هم افاقه نکرد پرسیدم.با کنجکاوی تمام هم پرسیدم که چرا آن یکی چشمتان را باز نمیکنید؟؟؟یادم می آید دقایق آخر رفتن پیرزن بود من هم شاید بهمین خاطر که اوداشت می رفت جرات میکردم ومیپرسیدم.البته او جوابم را نداد.لب برچید و شایدهم دلش گرفت.البته نه ازیک دختربچه کنجکاو شاید ازغمی دیگر
بعداز رفتنشان وقتی مادرم حسابی از خجالتم درامد وقتی دوباره پرسیدم چرا؟
مادرم فقط یک کلمه گفت : چون نمیتواند.
بعدازان من پیرزن را ندیدم اوبعدها فوت شد .ولی هنوز بعدازاین همه مدت من هروقت میبینم کسی چشم دلش را بروی کسی میبندد وقتی میبینم کسی تمام دنیا را با یک چشم میبند کسی دلش نمیخواهد چشمش رابروی خیلی از چیزها باز کند.
یادجمله مادرم می افتم
شاید نمی تواند.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تا شادیمان بی حد و اندازه شود
تا باغ بهارمان پر آوازه شود

خورشید شو و پنجره ها را بگشا
لبخند بزن که صبحمان تازه شود

صبح به خیر
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به شنبه ترین
سه شنبه سال
خوش آمدید :)))))
@adelehz
مرسی صبونه
مرسی زندگی 🧡💛🧡
@adelehz
از رنگها نترس !
همیشه سبز یا همیشه سرخ جذاب نیست.
رنگها را درکنارهم معنا میکنند ..از گاهی سیاهی در زندگی هراس نکن اگر سیاهی نباشد سفیدی معنی نمی یابد.
#عادله_زمانی
@adelehz
درمیانِ همه ى خواسته هاى عبثم

تو گُلِ سرسبدِ باغِ محالاتِ منى ...

فاطمه قاسمی
@adelehz
حال خوش
گلی که خودت بکاری وحالا شاهد غنچه دادنش باشی
📷لیلا زارع
@adelehz
همزمان
در دو مکان
زندگی می‌کنم

اینجا که منم
و آنجا که تویی ...

مارگارت اتوود
@adelehz
ماپس ازسالهاخیلی چیزهارافراموش میکنیم.چیزهایی که شایدروزی باور نمیکردیم که فراموششان خواهیم کرد.اولین عشق،اولین بوسه اولین دروغ .. همه چیز باگذر زمان عوض میشود.مرهم نام دیگر زمان ست.
#عادله_زمانی
پدربزرگم همیشه وقتی مادربزرگ به گلهای باغچه اش میرسید با لبخند خطاب به او میگفت جان;کنارگلها نرو گمت میکنم.عاشقانه اش ساده بود ولی واقعی ..
وچقدر واقعی های ساده بهتر از دروغ های رنگی اند.
#عادله_زمانی
آری با یک گل بهار نمی شود .
ولی تو بخند
تا زمستان شرمنده شود.
#عادله_زمانی
@adelehz