"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
Arezou
Siavash Ghomayshi
آرزو هاتو بغل کن
تا خدا هست
زندگی هست.
@adelehz
اینکه من نمی رنجانمت به این معنی نیست که نمیتوانم.اینکه تلخ باتوسخن نمیگویم معنیش این نیست که بلدنیستم.شاید من حرمت چیزی را نگاه میدارم.شاید من هنوز به احترام باوردارم.شاید من هنوز مرزهایی را حفظ میکنم که تو قادر به دیدنش نیستی .هرگز گمان نکن که کسی نمیتواند مثل خودت رفتارکند.همیشه بیاد داشته باش که بین نتوانستن ونخواستن فرق است.
#عادله_زمانی
@adelehz
فضاپیمای چین " تیان گونگ1 " در حال سقوط است و بامداد ۱۲فروردین تا قبل از ظهر ۱۳بدر وارد جو زمین میشود، ایران هم در ناحیه سقوط است !
فکرمیکنم که خداهم میخواد همه مون وباهم راحت کنه:|

@adelehz
ای همیشه جاویدان درمیان لحظه هایم
غصه معنایی ندارد تا تو میخندی برایم
@adelehz
دخترم روزت مبارک..!
بعد دعوت دیشب دختر نونهالم به یک شام شاهانه و نوروزی در پارک لاله و بازی خاطره انگیز والیبالی، امروز با دیدن تصویر پروفایل انتخابی دخترم در تلگرام ( با اینکه شخصا به دلایل متعدد برای مقام مادران همچنان عزت بیشتری قائل هستم) ، بیشتر یاد ارزش های فراموش شده پدر بودن افتادم.
البته از پدر شدن تا پدر ماندن به معنای واقعی کلمه کار آسانی نیست؛ اما چه شیرینی از این بیشتر که ماحصل خود خواسته مادر و پدری در چشم هم زدنی، قد و بالا بکشد و شعورش را پیش چشمان آن ها نمایان کند. دستاوردی که درخشش این روزهای او در زیرسایه همکاری های مادرش و تلاش خودش؛ مثل یک کشف اعجاب انگیز، پرهیجان و دوست داشتنی شده است. کشفی که باعث میشه تا شیرین ترین و ماندگارترین خاطره زندگیت بشه تصمیم شیرین داشتن او ..
پس برای من، روز پدر، یه جورایی بیشتر "روز فرزند" هم هست. دخترم روزت مبارک!
✍️علیرضا صفاخو
@adelehz
Dastaye To
Dariush - NexTaraneh
دستای تو
داریوش
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
زندگی ممکنه غم‌انگیز باشه اما همیشه زیباست!

📽 Pierrot le Fou (1965)

شب زیبا
@adelehz
صبح نام دیگر توبود.
وقتی به خانه ام آمدی
#عادله_زمانی
صبح به خیر🎈
@adelehz
خوشا صبحی
که چون ازخواب خیزم
به آغوش تو ازبستر گریزم.
سایه
@adelehz
مرسی صبونه🧡💛
@adelehz
همسایه ها همیشه ازمادرم سوال می پرسیدند.که این طعم وعطر خوش غذای شما ازچه سبب است؟ومادرم هربار دستورپخت خودش را سخاوتمندانه به آنها میداد .وآنها فردای آن روز بازهم گله میکردند ازاینکه غذایشان حتی با رعایت نکته به نکته دستور پخت نه طعم ونه عطر غذای مادرم را نمیگیرد...
ومن دراین میان خوب میدانستم که مادرم ادویه ی پنهانی دارد که ان را به هیچ کس معرفی نکرده است.ادویه پنهان مادرم عشق زن جوان وزیبایی به فرزندش بود که او هر ظهر با حرارت و دقت در ظرفهای کتلت و پلو و ماکارونی می ریخت .تا فرزند خسته از دبستان برگشته اش با تمام شوق وذوق ظرف غذا را تمام کند.واین چنین بود که من میدانستم ومیدانم که اگر هزارسال بگذرد هم هیچ زن همسایه ای نخواهد توانست کتلتهای این زن عاشق را بپزد...❤️
#عادله_زمانی

@adelehz
حال خوش
@adelehz
هیچ وقت به کسی نگویید برایت می میرم!
چون او به یک آدم زنده نیاز دارد.کسی که خودش روحش احساسش ومهربانی اش زنده باشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
ما دخترهای غمگین شانزده ساله ای بودیم که فکر میکردیم اگر میشد رنگ موهایمان را روشن کنیم ، تکلیفمان هم روشن می شد. ما ، با ماتیک های قایمکی و کابوس های یواشکی و آرزوهای دزدکی . ما و کارت پستال هایِ « سوختم خاکسترم را باد برد ، بهترین دوستم مرا از یاد برد»
ما و شعرهای دوران مدرسه ، اولین دست نوشته هایی که توی دفتر ِ کوچک یادداشت می نوشتیم و مشاور دیوانه به خیال اینکه این یک نامه برای پسر مردم است از ما می دزدید .
ما ، که تمام عمر ترسیدیم دختر بدی باشیم . ترسیدیم مقنعه هایمان چانه دار نباشد و چشم سفید باشیم . ما که توی کتاب هایمان فروغ نداشتیم ، چون فروغ میان بازوان یک مرد گناه کرده بود ، ما فقط یادگرفتیم مثل کبری تصمیم های خوب بگیریم ، و آن مرد ؛ هر که می خواهد باشد . مهم این است که داس دارد .

الهه موسوی
@adelehz
درخت نمیترسد ازاینکه شکوفه هایش را ازدست بدهد.چون میداند که این ازدست دادن به معنی میوه دادن وبه ثمرنشستن ست.پس توهم نترس اگر گاهی چیزی راازدست بدهی منتظراتفاق بهتری باش.
#عادله_زمانی
عکس:سحرابراهیمی
بیدارشدن یه صبح بهاری و تعطیل
فقط اینجا ..
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
این ویدیو رو پرویز پرستویی در اینستاگرامش گذاشته و نوشته:
این بی شرم و بی وجدان را که در اهواز زندگی میکنه هرچه زودتر پیدا کنیدوجلوی این بیرحمی رابر روی این فرشته های روی زمین بگیرید.
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
این ویدیو رو پرویز پرستویی در اینستاگرامش گذاشته و نوشته: این بی شرم و بی وجدان را که در اهواز زندگی میکنه هرچه زودتر پیدا کنیدوجلوی این بیرحمی رابر روی این فرشته های روی زمین بگیرید. @adelehz
قطعا بی شرف واژه کوچکی دربرابر این فردهست .اون حیون زبون بسته حتی دربرابرش کوچکترین واکنشی نشون نمیده درحالی که میتونه دست کثیف شو با دندونش له کنه.لطفا به اشتراک بگذارید.
🚫هشدار حاوی تصاویر آزاردهنده.
@adelehz
چای ها
با تمام تلخی شان
آرام کننده اند.
من این تلخی آرام کننده را از هزار شیرینی بی قرار کننده بیشتر میخواهم .
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
توجه کنید که اسمش روز طبیعته
نه روز شکنجه طبیعت .
@adelehz