به دور باغ دل، پرچین تان سبز
شکفتن های عطرآگین تان سبز
نسیم و سبزه و گل غرق آواز
هوای صبح فروردین تان سبز
صبح بخیر
@adelehz
شکفتن های عطرآگین تان سبز
نسیم و سبزه و گل غرق آواز
هوای صبح فروردین تان سبز
صبح بخیر
@adelehz
درها رازهای نگفته زیاد دارند.ازشبهایی که باشوق بازشدندتاروزهایی که باقهرکوبیده شدند.دری قدیمی که بعدازتخریب خانه باقی مانده،شبیه عاشقی ست منتظربرای معشوقی که هرگزبرنمیگردد.
#عادله_زمانی
📷سحرابراهیمی
#عادله_زمانی
📷سحرابراهیمی
من زنی را میشناختم که معشوقه ی گمشده ی هیچ مردی نبود. تابحال کودکی اورامادر صدانزده وبرای هیچ پدری دختری نکرده بود.او گاهی شک میکرد ایا زن ست یانه.چون هیچگاه خورشیدی ازعشق راجایی نیفروخت.
#عادله_زمانی
#عادله_زمانی
مادرم زن خیلی خوبی ست
از اون خوبايی كه واسه خودش يهپا خانوم خونهست.
از اونا كه آشپزی و كدبانوييش بيسته!
از اون زنايی كه با حرف زدن با مرد غريبه لپشون گل ميندازه و چادرشو سفت ميگيره!
مامانم خيلي زن خوبيه!
از اون خوبا كه بابام دوست داره و هی قربونش ميره و هی دورش ميگرده!
چند سال پيش يه روز داداش بزرگم اومد و گفت عاشق شده!
میگفت طرف دختر خيلی خوبيه!
از اونا كه تو دانشگاه جزء نمرهاولهاست!
از اونا كه ته منطقن و ميشه يه عمر زندگيو باهاشون ساخت!
از اونا كه حرف نميزنن هرجا، و هر چيزيو نميگن!
خلاصه اينكه خيلی دختر خوبيه!
وقتی اينا رو تعريف میكرد داداش كوچيكم اخماش تو هم بود!
وقتی ازش پرسيدم چته، با حرص گفت خب آخه چه جوری ميشه عاشق همچين دختری شد؟!
يه هفته پيش واسه همين داداش كوچيكم رفتيم خواستگاری...
دختری كه با سينی چايی اومد داخل، شيطنت از چشاش ميريخت!
بوی عطرش كل اتاقو گرفته بود...
از اون دختر حاضرجوابا بود كه اگه تو يه جمع بود صدای قهقههاش همهجا پخش ميشد! كه دل داداش كوچيكه منو با همون نگاههای دلرباش برده بود...
داداش كوچيكم ميگفت خيلی دختر خوبيه!
ميدونی...
خوبِ آدمها با هم فرق ميكنه!
مردم به خوب بابام ميگن آپديتنشده!
مردم به خوبِ داداش بزرگم ميگن از دماغ فيل افتاده!
مردم به خوبِ داداش كوچيكم ميگن قرتی!
از من ميشنوين بگردين دنبال خوبِ خودتون...
با خوبِ خودتون زندگی بسازين و زندگی كنين، نه خوبِ مردم.
نه داداشِ من ميتونه با يه زن مث مامانم به تفاهم برسه، نه بابام ميتونه كنار دختر موردعلاقهی داداشم آرامش داشته باشه!
بچسبين به خوبِ خودتون، حتی اگه از نظر بقيه خوب نباشه!
@adelehz
از اون خوبايی كه واسه خودش يهپا خانوم خونهست.
از اونا كه آشپزی و كدبانوييش بيسته!
از اون زنايی كه با حرف زدن با مرد غريبه لپشون گل ميندازه و چادرشو سفت ميگيره!
مامانم خيلي زن خوبيه!
از اون خوبا كه بابام دوست داره و هی قربونش ميره و هی دورش ميگرده!
چند سال پيش يه روز داداش بزرگم اومد و گفت عاشق شده!
میگفت طرف دختر خيلی خوبيه!
از اونا كه تو دانشگاه جزء نمرهاولهاست!
از اونا كه ته منطقن و ميشه يه عمر زندگيو باهاشون ساخت!
از اونا كه حرف نميزنن هرجا، و هر چيزيو نميگن!
خلاصه اينكه خيلی دختر خوبيه!
وقتی اينا رو تعريف میكرد داداش كوچيكم اخماش تو هم بود!
وقتی ازش پرسيدم چته، با حرص گفت خب آخه چه جوری ميشه عاشق همچين دختری شد؟!
يه هفته پيش واسه همين داداش كوچيكم رفتيم خواستگاری...
دختری كه با سينی چايی اومد داخل، شيطنت از چشاش ميريخت!
بوی عطرش كل اتاقو گرفته بود...
از اون دختر حاضرجوابا بود كه اگه تو يه جمع بود صدای قهقههاش همهجا پخش ميشد! كه دل داداش كوچيكه منو با همون نگاههای دلرباش برده بود...
داداش كوچيكم ميگفت خيلی دختر خوبيه!
ميدونی...
خوبِ آدمها با هم فرق ميكنه!
مردم به خوب بابام ميگن آپديتنشده!
مردم به خوبِ داداش بزرگم ميگن از دماغ فيل افتاده!
مردم به خوبِ داداش كوچيكم ميگن قرتی!
از من ميشنوين بگردين دنبال خوبِ خودتون...
با خوبِ خودتون زندگی بسازين و زندگی كنين، نه خوبِ مردم.
نه داداشِ من ميتونه با يه زن مث مامانم به تفاهم برسه، نه بابام ميتونه كنار دختر موردعلاقهی داداشم آرامش داشته باشه!
بچسبين به خوبِ خودتون، حتی اگه از نظر بقيه خوب نباشه!
@adelehz
اینکه من نمی رنجانمت به این معنی نیست که نمیتوانم.اینکه تلخ باتوسخن نمیگویم معنیش این نیست که بلدنیستم.شاید من حرمت چیزی را نگاه میدارم.شاید من هنوز به احترام باوردارم.شاید من هنوز مرزهایی را حفظ میکنم که تو قادر به دیدنش نیستی .هرگز گمان نکن که کسی نمیتواند مثل خودت رفتارکند.همیشه بیاد داشته باش که بین نتوانستن ونخواستن فرق است.
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
فضاپیمای چین " تیان گونگ1 " در حال سقوط است و بامداد ۱۲فروردین تا قبل از ظهر ۱۳بدر وارد جو زمین میشود، ایران هم در ناحیه سقوط است !
فکرمیکنم که خداهم میخواد همه مون وباهم راحت کنه:|
@adelehz
فکرمیکنم که خداهم میخواد همه مون وباهم راحت کنه:|
@adelehz
دخترم روزت مبارک..!
بعد دعوت دیشب دختر نونهالم به یک شام شاهانه و نوروزی در پارک لاله و بازی خاطره انگیز والیبالی، امروز با دیدن تصویر پروفایل انتخابی دخترم در تلگرام ( با اینکه شخصا به دلایل متعدد برای مقام مادران همچنان عزت بیشتری قائل هستم) ، بیشتر یاد ارزش های فراموش شده پدر بودن افتادم.
البته از پدر شدن تا پدر ماندن به معنای واقعی کلمه کار آسانی نیست؛ اما چه شیرینی از این بیشتر که ماحصل خود خواسته مادر و پدری در چشم هم زدنی، قد و بالا بکشد و شعورش را پیش چشمان آن ها نمایان کند. دستاوردی که درخشش این روزهای او در زیرسایه همکاری های مادرش و تلاش خودش؛ مثل یک کشف اعجاب انگیز، پرهیجان و دوست داشتنی شده است. کشفی که باعث میشه تا شیرین ترین و ماندگارترین خاطره زندگیت بشه تصمیم شیرین داشتن او ..
پس برای من، روز پدر، یه جورایی بیشتر "روز فرزند" هم هست. دخترم روزت مبارک!
✍️علیرضا صفاخو
@adelehz
بعد دعوت دیشب دختر نونهالم به یک شام شاهانه و نوروزی در پارک لاله و بازی خاطره انگیز والیبالی، امروز با دیدن تصویر پروفایل انتخابی دخترم در تلگرام ( با اینکه شخصا به دلایل متعدد برای مقام مادران همچنان عزت بیشتری قائل هستم) ، بیشتر یاد ارزش های فراموش شده پدر بودن افتادم.
البته از پدر شدن تا پدر ماندن به معنای واقعی کلمه کار آسانی نیست؛ اما چه شیرینی از این بیشتر که ماحصل خود خواسته مادر و پدری در چشم هم زدنی، قد و بالا بکشد و شعورش را پیش چشمان آن ها نمایان کند. دستاوردی که درخشش این روزهای او در زیرسایه همکاری های مادرش و تلاش خودش؛ مثل یک کشف اعجاب انگیز، پرهیجان و دوست داشتنی شده است. کشفی که باعث میشه تا شیرین ترین و ماندگارترین خاطره زندگیت بشه تصمیم شیرین داشتن او ..
پس برای من، روز پدر، یه جورایی بیشتر "روز فرزند" هم هست. دخترم روزت مبارک!
✍️علیرضا صفاخو
@adelehz
همسایه ها همیشه ازمادرم سوال می پرسیدند.که این طعم وعطر خوش غذای شما ازچه سبب است؟ومادرم هربار دستورپخت خودش را سخاوتمندانه به آنها میداد .وآنها فردای آن روز بازهم گله میکردند ازاینکه غذایشان حتی با رعایت نکته به نکته دستور پخت نه طعم ونه عطر غذای مادرم را نمیگیرد...
ومن دراین میان خوب میدانستم که مادرم ادویه ی پنهانی دارد که ان را به هیچ کس معرفی نکرده است.ادویه پنهان مادرم عشق زن جوان وزیبایی به فرزندش بود که او هر ظهر با حرارت و دقت در ظرفهای کتلت و پلو و ماکارونی می ریخت .تا فرزند خسته از دبستان برگشته اش با تمام شوق وذوق ظرف غذا را تمام کند.واین چنین بود که من میدانستم ومیدانم که اگر هزارسال بگذرد هم هیچ زن همسایه ای نخواهد توانست کتلتهای این زن عاشق را بپزد...❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
ومن دراین میان خوب میدانستم که مادرم ادویه ی پنهانی دارد که ان را به هیچ کس معرفی نکرده است.ادویه پنهان مادرم عشق زن جوان وزیبایی به فرزندش بود که او هر ظهر با حرارت و دقت در ظرفهای کتلت و پلو و ماکارونی می ریخت .تا فرزند خسته از دبستان برگشته اش با تمام شوق وذوق ظرف غذا را تمام کند.واین چنین بود که من میدانستم ومیدانم که اگر هزارسال بگذرد هم هیچ زن همسایه ای نخواهد توانست کتلتهای این زن عاشق را بپزد...❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
هیچ وقت به کسی نگویید برایت می میرم!
چون او به یک آدم زنده نیاز دارد.کسی که خودش روحش احساسش ومهربانی اش زنده باشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
چون او به یک آدم زنده نیاز دارد.کسی که خودش روحش احساسش ومهربانی اش زنده باشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
ما دخترهای غمگین شانزده ساله ای بودیم که فکر میکردیم اگر میشد رنگ موهایمان را روشن کنیم ، تکلیفمان هم روشن می شد. ما ، با ماتیک های قایمکی و کابوس های یواشکی و آرزوهای دزدکی . ما و کارت پستال هایِ « سوختم خاکسترم را باد برد ، بهترین دوستم مرا از یاد برد»
ما و شعرهای دوران مدرسه ، اولین دست نوشته هایی که توی دفتر ِ کوچک یادداشت می نوشتیم و مشاور دیوانه به خیال اینکه این یک نامه برای پسر مردم است از ما می دزدید .
ما ، که تمام عمر ترسیدیم دختر بدی باشیم . ترسیدیم مقنعه هایمان چانه دار نباشد و چشم سفید باشیم . ما که توی کتاب هایمان فروغ نداشتیم ، چون فروغ میان بازوان یک مرد گناه کرده بود ، ما فقط یادگرفتیم مثل کبری تصمیم های خوب بگیریم ، و آن مرد ؛ هر که می خواهد باشد . مهم این است که داس دارد .
الهه موسوی
@adelehz
ما و شعرهای دوران مدرسه ، اولین دست نوشته هایی که توی دفتر ِ کوچک یادداشت می نوشتیم و مشاور دیوانه به خیال اینکه این یک نامه برای پسر مردم است از ما می دزدید .
ما ، که تمام عمر ترسیدیم دختر بدی باشیم . ترسیدیم مقنعه هایمان چانه دار نباشد و چشم سفید باشیم . ما که توی کتاب هایمان فروغ نداشتیم ، چون فروغ میان بازوان یک مرد گناه کرده بود ، ما فقط یادگرفتیم مثل کبری تصمیم های خوب بگیریم ، و آن مرد ؛ هر که می خواهد باشد . مهم این است که داس دارد .
الهه موسوی
@adelehz
درخت نمیترسد ازاینکه شکوفه هایش را ازدست بدهد.چون میداند که این ازدست دادن به معنی میوه دادن وبه ثمرنشستن ست.پس توهم نترس اگر گاهی چیزی راازدست بدهی منتظراتفاق بهتری باش.
#عادله_زمانی
عکس:سحرابراهیمی
#عادله_زمانی
عکس:سحرابراهیمی