"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
معمارهای قدیمی خانه که میساختند فکر دل مردم را میکردند.خانه ای را که میساختند رنگ میدادند ،نورمیدادند گل میدادند تا کسی دلش نگیرد.معمارهای قدیمی شاید دلهای نازک تری داشتند.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
+بگو زندگی
+پدر
+گفتم بگو زندگی
+پدرم زندگی منه.
@adelehz
و دنیا هنوز به خیلی از ما بدهکارست
دو استکان چای نخورده باکسی که دلمان میخواست و دنیا چه زمانی بدهیش را میپردازد،چه کسی میداند.
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
به نام پدر
اینکه من بخواهم برای تو بنویسم کار آسانی نیست .اصلا حرف زدن درمورد تو بنظرم آن قدر باشکوه ست که حس میکنم برای ادا کردنش کوچکم ،بی مقدارم ...
بابا جان بخاطر هرچیزی که به من دادی نمیتوانم تشکرکنم.واقعا نمیتوانم جوانی ات را برایت بازگردانم یا مثل تمام سالهایی که صرف من کردی را بخرم.اما بابا هیچ وقت غصه نخور اگرپایت درد بگیرد خودم برایت پا خواهم شد اگرچشمان زیبایت ضعیف شود خودم چشمانت میشوم ..من اینجا هستم همیشه بابا.
بخاطر هرچیزی که من دارم اما متعلق بتوست ازتو ممنونم .بخاطر چشمانم که تو همیشه درآن نشسته ای ..بخاطر فردایی که تو برایم ساختی بخاطر نام خانوادگی که به من دادی و هرجا ازمن باقی میماند.
شاید وقتی باهم فیلم میدیدیم ،یازمانی که باهم بستنی میخریدیم شاید آن روزهایی که باهم آشپزی میکردیم هرگز فرصت نشد که بتوبگویم ،بابا توتنها مردی هستی دردنیا که میترسم از اینکه دستانم را رهاکنی .تنها مردی که هیچ کس نمیتواند اورا ازمن بگیرد.
نه امروز بلکه هرروز،روزتوست روزتویی که خدای مجسم من روی زمینی .
بابا لطفا همیشه در این خانه رابزن بااینکه کلید داری بازهم درخانه رابزن.
بگذار هرچقدرهم که ناامید باشم باصدای زنگت یادم بیاید که در دنیا کسی هست که میتوان تاابد به اوتکیه کردوازهیچ چیز وهیچ کس نترسید.
دوستت ندارم
عاشقت هستم
ویادت بماند من همیشه اینجا هستم کافی ست صدایم کنی.
روز پدرمبارک.
#عادله_زمانی
@adelehz
گفته ام بارها و میگویم:
بی وجودش، حیات مکروه است
همه ی عمر تکیه گاهم بود
پدرم نام کوچکش کوه است ...
امید صباغ نو
@adelehz
حدودا سه چهار روز قبل از عید بود که برای خرید رفته بودم سمت بازار. تو هیاهوی قبل عید و شلوغی پیاده راه ها صحنه ی قشنگی منو جذب کرد. یک پدر حدودا ۳۴ -۳۵ ساله که نابینا بود با پسر کوچکش که حدودا ۶-۷ ساله بود از میان هیاهو و سراسیمگی بیرحم بازار بدون هیچ عصایی و فقط به کمک پسر کوچکش از جمعیت می گذشت ؛ این طور بود که پسر کوچک جلوتر میرفت و پدر دو دستش را روی شانه های پسر گذاشته بود و بدون هیچ مشکلی از لابه لای مردم میگذشت. این صحنه ناخودآگاه باعث شد دقایقی از حرکت بایستم و فقط تماشا کنم و در این شلوغی انبوه ، روزگار آرام ترین جلوه های خود را نیز به رخم بکشاند. حتی خواستم این صحنه را عکس بگیرم ولی به جهت احترام به حریم شخصی افراد منصرف شدم اما همان روز قول دادم این صحنه را در ذهنم قاب کنم و شیرینی صحنه را با قلم خود با مخاطب به اشتراک بگذارم.
این صحنه نشون میده که انگار بعضی آدما از اول برای تکیه گاه شدن آفریده شده اند ... همان هایی که صدایشان ، آغوششان ، نگاهشان بوی امنیت تکیه دادن می دهد... حتی به نظر من به جنسیت هم ربطی ندارد و خیلی از خانم ها نیز تکیه گاه های استواری بوده اند... مرد بودن به سن و سال و جنسیت نیست... فهمیدم همین که یک تکیه گاه قابل اعتماد باشی مرد هستی...
روز مرد رو به تمام تکیه گاه های استوار زندگی تبریک میگم...🌼

رامین واعظی
#شما_فرستادین
@adelehz
بابا قهرمانه
@adelehz
پدرها بلد نیستند بگویند دوستت دارم.
درعوض ثابت میکنند.
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پدرست دیگر حتی اگر درخاک خفته باشد قلبش برای غصه فرزند زنده می ماند.
@adelehz
به دور باغ دل، پرچین تان سبز
شکفتن های عطرآگین تان سبز
نسیم و سبزه و گل غرق آواز
هوای صبح فروردین تان سبز

صبح بخیر

@adelehz
💛🧡💛🧡صبونه
@adelehz
درها رازهای نگفته زیاد دارند.ازشبهایی که باشوق بازشدندتاروزهایی که باقهرکوبیده شدند.دری قدیمی که بعدازتخریب خانه باقی مانده،شبیه عاشقی ست منتظربرای معشوقی که هرگزبرنمیگردد.
#عادله_زمانی
📷سحرابراهیمی
من زنی را میشناختم که معشوقه ی گمشده ی هیچ مردی نبود. تابحال کودکی اورامادر صدانزده وبرای هیچ پدری دختری نکرده بود.او گاهی شک میکرد ایا زن ست یانه.چون هیچگاه خورشیدی ازعشق راجایی نیفروخت.
#عادله_زمانی
مادرم زن خیلی خوبی ست
از اون خوبايی كه واسه خودش يه‌پا خانوم خونه‌ست.
از اونا كه آشپزی و كدبانوييش بيسته!
از اون زنايی كه با حرف زدن با مرد غريبه لپشون گل ميندازه و چادرشو سفت ميگيره!
مامانم خيلي زن خوبيه!
از اون خوبا كه بابام دوست داره و هی قربونش ميره و هی دورش ميگرده!

چند سال پيش يه روز داداش بزرگم اومد و گفت عاشق شده!
می‌گفت طرف دختر خيلی خوبيه!
از اونا كه تو دانشگاه جزء نمره‌اول‌هاست!
از اونا كه ته منطقن و ميشه يه عمر زندگيو باهاشون ساخت!
از اونا كه حرف نميزنن هرجا، و هر چيزيو نميگن!
خلاصه اينكه خيلی دختر خوبيه!

وقتی اينا رو تعريف می‌كرد داداش كوچيكم اخماش تو هم بود!
وقتی ازش پرسيدم چته، با حرص گفت خب آخه چه جوری ميشه عاشق همچين دختری شد؟!

يه هفته پيش واسه همين داداش كوچيكم رفتيم خواستگاری...
دختری كه با سينی چايی اومد داخل، شيطنت از چشاش ميريخت!
بوی عطرش كل اتاقو گرفته بود...
از اون دختر حاضرجوابا بود كه اگه تو يه جمع بود صدای قهقهه‌اش همه‌جا پخش ميشد! كه دل داداش كوچيكه منو با همون نگاههای دلرباش برده بود...
داداش كوچيكم ميگفت خيلی دختر خوبيه!

ميدونی...
خوبِ آدمها با هم فرق ميكنه!
مردم به خوب بابام ميگن آپديت‌نشده!
مردم به خوبِ داداش بزرگم ميگن از دماغ فيل افتاده!
مردم به خوبِ داداش كوچيكم ميگن قرتی!

از من ميشنوين بگردين دنبال خوبِ خودتون...
با خوبِ خودتون زندگی بسازين و زندگی كنين، نه خوبِ مردم.

نه داداشِ من ميتونه با يه زن مث مامانم به تفاهم برسه، نه بابام ميتونه كنار دختر موردعلاقه‌ی داداشم آرامش داشته باشه!

بچسبين به خوبِ خودتون، حتی اگه از نظر بقيه خوب نباشه!

@adelehz
Arezou
Siavash Ghomayshi
آرزو هاتو بغل کن
تا خدا هست
زندگی هست.
@adelehz
اینکه من نمی رنجانمت به این معنی نیست که نمیتوانم.اینکه تلخ باتوسخن نمیگویم معنیش این نیست که بلدنیستم.شاید من حرمت چیزی را نگاه میدارم.شاید من هنوز به احترام باوردارم.شاید من هنوز مرزهایی را حفظ میکنم که تو قادر به دیدنش نیستی .هرگز گمان نکن که کسی نمیتواند مثل خودت رفتارکند.همیشه بیاد داشته باش که بین نتوانستن ونخواستن فرق است.
#عادله_زمانی
@adelehz
فضاپیمای چین " تیان گونگ1 " در حال سقوط است و بامداد ۱۲فروردین تا قبل از ظهر ۱۳بدر وارد جو زمین میشود، ایران هم در ناحیه سقوط است !
فکرمیکنم که خداهم میخواد همه مون وباهم راحت کنه:|

@adelehz