"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
هرانسانی باید دوستی داشته باشد
دوستی خاص
که وقتی دلت اندازه ی همه عالم گرفت
نگاهت کند و حرف نزند
فقط بغلت کند و بگوید حلش میکنیم باهم
ازانهایی که بی دغدغه میتوانی قدهزار دریاچه توی بغلش گریه کنی..
اخرش هم با بوی عطرش خوابت ببرد
چنین دوستی حق مسلم همه آدمهاست.
#عادله_زمانی
@adelehz
اگرشازده کوچلورا من مینوشتم
حتما تاکید میکردم که
جزواجبات سیاره مان قدرهم را دانستن است.
چرا که مرگ واقعا ، واقعا خبرنمیکند..
#عادله_زمانی
@adelehz
درواقع ادم باید پرکردن را خوب یاد بگیرد.
پرکردن مثل نفس کشیدن لازم است برای زنده ماندن.
پرکردن تنهایی ، پرکردن جای خالی کسی که رفته،پرکردن دندان عقل احساس وهزارنوع پرکردن دیگر..
#عادله_زمانی
@adelehz
به تو فکر میکنم و
سرم بوی باغ باران خورده بهارنارنج میگیرد....
#عادله_زمانی
@adelehz
آرزو میکنم
آرزوی کسی نباشی
جزمن
#عادله_زمانی
@adelehz
توبهترین دوستم بودی
این را وقتی فهمیدم
که هربار برای دیدنم می آمدی
گل گلی ترین پیراهن و رومیزی ام
را میپوشیدم ومی انداختم...
#عادله_زمانی
@adelehz
حتی خواب بعدازظهری .
هم حجم خستگی و دلگیری غروب
جمعه را کم نمیکند...
@adelehz
دخترکم
مرا مارا وهمه دنیا راببخش
اگرنتوانستیم
آشیانه را امن کنیم ...
آهوبره ی رمیده ما
ببخش اگر نتوانستیم ازچنگ گرگ نجاتت دهیم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
بلاخره
یک روز
گمت میکنم
دراین کوچه های تودرتو
خسته کنندس اینکه هرروز یادت را
باخود یدک بکشم ..
#عادله_زمانی
عشق چیزی شبیه بستنی ست
تازه شیرین خنک و لذت بخش
اما....
اما وقتی لذتش را نبری
به آن توجه نکنی، گرم میشود
آب میشود،فرو میچکد
وتمام زندگیت را چسبناک و غیرقابل تحمل میکند.
#عادله_زمانی
@adelehz
درواقع شب اتفاق قشنگی ست..
اگر بگذرد
به فکر کردن به چشمانت ...
#عادله_زمانی
برایت هرروز دعا میکنم
که روزها بگذرد
وتو همیشه انسان بمانی
بین خودمان بماند این روزها
انسان ماندن کار هرکسی نیست...
#عادله_زمانی
@adelehz
هیس !!!!!!
@adelehz
خسته ام
شبیه آخرین سربازبازمانده از جنگ
میان انبوهی از
تانک های سوخته خودی ....
#عادله_زمانی
@adelehz
یک روز،
فردی قدم به زندگیتان خواهد گذاشت...
و شما را متوجه خواهد کرد که چرا هرگز،
با هیچ‌کسِ دیگری دوام نیاوردید!

👤پُل بنجامین استر
💟به جمع فرهنگی ما بپیوندید 👇🏼
@dialecticofsolitude
1
نفس که میکشی
خانه پراز صدا میشود
صدای زندگی
صدای امید
صدای ارامش
صدای امنیت
بابا یک نفست چه قدرتی دارد
چه صداها برمیخیزاند...
تاهمیشه نفس بکش..
خانه همیشه به چراغش نیازدارد..
#عادله_زمانی

باماباشید
@adelehz
ما فقط یک تاریخ وفات
بروی سنگ مزارمان خواهیم داشت
اما واقعیت آن است
که ما،هزاران بار مرگ را تجربه کرده ایم..
#عادله_زمانی
@adelehz
باماهمراه باشید.
بزرگترین نفرین درحق یک نفر
اینه که آررو کنیم
خواب خوش نداشته باشه :(
شب بخیر..
@adelehz
🎀 @adelehz


مادر بزرگ دوستم
پیرزن مدرنی ست..
از آنهای که چروک صورتشان را اندازه ی حلقه ی ازدواجشان دوست دارند ،
از آنهایی که هر صبح جلوی آینه می ایستند ، کرم روزشان را زده، خط چشمشان را با سرمه سیاه میکنند و برای بلندتر دیده شدن مژه هایشان شب ها روغن بادام و روزها ریمل مارکدار از آب گذشته میزنند !!
من مادر بزرگ دوستم را
دورا دور میشناسم
اما دوستم می گوید مادر بزرگش معتقد است:
زن
در هر سن و سالی باشد
باید از افتادن مژه هایش بترسد
مثل دوران جوانی که
افتادن هر مژه
دل آدم را میلرزاند
باید مراقب چشمانش ، مژه هایش و صورتش باشد
نگذارد زیبایی اش
محدود باشد به 20تا 30 سالگی....
.
برایم سوال پیش می آید که چه چیز مادر بزرگ دوستم را انقدر امیدوار کرده ؟!!!

یادم می آید دوستم گفته بود:
پدربزرگش هنوز برای همسرش گل میخرد و گاهی در جمع قربان صدقه اش
میرود ، بدون او هیچ جا نمیرود ، بدون او خوابش نمیبرد...و همه میدانند پدر بزرگ از جوانی عاشقش بوده است ...❤️
قطعأ مادر بزرگ دوستم معشوقه ی خوبیست و این باعث امیدواری أش بوده، چون معتقدم
معشوقه بودن
زن هارا زیباتر میکند...🌹
به آنها امید و انگیزه می دهد
که برای زیباییشان تلاش کنند ؛
خوب باشند
مهربان باشند
و زنده بمانند..
.
به همه ی اینها فکر میکنم و میفهمم چرا مادربزرگ های بعضی ها مدرن نیستند ، زود پیر میشوند و زود میمیرند!!
دلم برای مادر بزرگ خودم
و بعضی ها
خیلی میسوزد !!
خیلی...
🎀 @adelehz
1