"زنی که‌گم کردم "
4.39K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
دختر جوانی بودم ،شاید نوزده شاید بیست ساله ،یک روز که در گرمای ماه دوم تابستان عرق ریزان از خیابان بزرگ مرکز شهر میگذشتم .چشمم به ویترین یک کفش فروشی خیره ماند.یک جفت صندل تابستانی جدید که بندهای شکلاتی قشنگ داشت و یک گل صورتی بزرگ روی هرکدام از لنگهایش خودنمایی میکرد.عاشقش شده بودم تصور میکردم که آن را باپیراهنی حریر و بلند به پا میکنم و کل شهر را باآن میگردم.دل توی دلم نماند .به مغازه رفتم و کل پس انداز ماهم را روی صندلها پرداختم .خوب میدانستم این کار یعنی تااخر ماه نمیتوانم خرج اضافه ی دیگری داشته باشم .اما راضی بودم.
باصندلهای زیبایم به خانه رسیده بودم ذوق زده بودم زود خودم را به آشپزخانه رساندم و کفشهایم را بیرون کشیدم تا مادرم ببیند چقد خوشحالم.
خوب یادم می آید که مادرم داشت سبزی هایش را خرد میکرد .
با ذوق گفتم مادر این و ببینید عاشقش شدم.
مادرم نیم نگاهی به صندلها انداخت و گفت اهان .برای توی خونه بد نیست!
وا رفتم . داخل خونه؟؟
مادرم پوزخندی زد و گفت نکند فکر کردی میتوانی این صندلها با این گل بزرگ صورتی را بیرون بپوشی؟
این کفشهای سبک و جلف را؟
مردم چه میگویند؟؟
بعدهم بی توجه به لبخندی که روی لب من خشک شده بود رفت تا با تلفن به خواهرش ازهمان حرفهایی بزند که مردم میگویند!
من درخانه پدرم هیچوقت آن کفشهارا نپوشیدم .سالها بعدهم ازدواج کردم بازهم نپوشیدمشان .شاید چون همسرم هم مانند مادرم به حرف مردم اعتقاد داشت!
خوب البته هیچ کس نپرسید که خودت چه میخواهی.در آستانه ی شصت سالگی من هنوزهم آن کفشهارا درون کمدم دست نخورده نگاه داشتم.مانند یک رویا پیچیده در مخمل لای صندوقی از چوب شمشاد
بزرگترین گناهکار در داستان من و صندلهای گل درشت نه مادرم بود نه همسرم ونه حتی مردم
بزرگترین گناهکار من بودم که خوشی و ذوقم را فدای مردمی کردم که حتی بیاد نمی اوردند که من چه کسی هستم.
و مطمینم روزی که بمیرم هم مردم نخواهند گفت او چه روزهایی داشت و یا حتی کسی نخواهد دانست که من روزی دیوانه ی یک جفت صندل تابستانی گل درشت بودم.
#عادله_زمانی
#داستان_کوتاه
@adelehz
📸نامان
آرزوی طلایی بیستم :کاش امسال هیچ کس گم نشود.
#آرزو
@adelehz
بهترین شکل عشقی که به پایان رسیده است .اینگونه ست که حتی با گذشت مدتها به او که فکر میکنی برایش آرزوی خوشبختی کنی ..
حتی اگر دیگر دوغریبه باشید
@adelehz
Khoshbakhtit Arezoome
Siamak Abbasi
خوشبختیت آرزومه ..
حتی با من نباشی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من اگه تلفظ زبانم قد این بره خوب بود ها
جواب سلام هیشکی و هم نمیدادم😂😅
@adelehz
📸مرضیه
آرزوی طلایی بیست ویکم: کاش امسال امضای خدا پای تمام آرزوهایمان باشد.
آمین
#آرزو
@adelehz
برایتان ارزو میکنم
که امشب خدا صدایتان را بشنود.و نگذارد دلتان بازهم شکسته بماندکه خدا نگذارد بار دیگر بغضتان را قورت دهید و با چشم خیس لبخند بزنید.کاش خدا امشب صدای همه ی دلهای شکسته رابشنود.
شب خوش
برخیز که باد صبح نوروز
در باغچه می‌کند گل افشان
خاموشی بلبلان مشتاق
در موسم گل ندارد امکان

صبح اولین جمعه
سال بخیر
@adelehz
ص مثل صبحونه
ب مثل بهار
صبحونه بهاری💙💚💜
@adelehz
📸فاطمه
آرزوی طلایی بیست و دوم : کاش امسال هیچکس امیدش را نبازد.
آمین
#آرزو
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بعضی افراد واقعا میترسند .
از هواپیما،ازسرعت زیاد،از اسانسور
اصرار زیاد و یا خندیدن باعث افزایش استرس انها میشوند .
@adelehz
📸سپیده قاسم پور
ارزوی طلایی بیست سوم:ای کاش امسال بیشترازسال قبل همدیگررادوست داشته باشیم.ودرتمام لحظه هاشکرگزارخداوندباشیم.
#آرزو
@adelehz
اگر زنی با تو دعوا میکند .اگر ازتوگلایه دارد یعنی برایش مهمی
بترس از روزی که همان زن دیگر نامت راهم یادش نیاید چه برسد به اینکه نگرانت شود...
#عادله_زمانی
@adelehz
"زنی که‌گم کردم " pinned «پیج زنی که گم کردم در اینستاگرام افتتاح شد . لطفا با ما در اینستاگرام نیز همراه باشید. https://instagram.com/_u/adeleh.z1310»
و سرزمینی از این مقدس تر نخواهد آمد
از قلب عاشقی که برای معشوقی
سخت میطپد
#عادله_زمانی
📸ستاره
آرزوی طلایی بیست و چهارم : کاش امسال کسی از دعا کردن ناامیدنشود.هیچ دعایی بی جواب نماند.
#آرزو
@adelehz
مایا آنجلو میگه:

کسی را که برای او
گزینه‌ای بیش نیستی
هرگز به اولویتت تبدیل نکن...!
@adelehz
#چای_تایم
مادرم همیشه چای های خوبی دارد
اما مزه چایی که برای پدرم می ریزد فرق دارد...عطرش فرق دارد..
فکر کنم طعم عشق اینگونه ست
#عادله_زمانی
@adelehz