"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
📸نگین نیک مرد
آرزوی طلایی شانزدهم: کاش امسال هیچ کس برای فراموش کردن مشکلاتش به مواد مخدر رو نیاورد.
(ارزوی یک دختر 12ساله)
#آرزو
@adelehz
یکی از جذابیت های زندگی دخترها در دوره خاصی از سنشون داشتن عاشق های پنهانه .
که یکی عاشقشونه ولی نمیاد بگه ویواشکی نگاشون میکنه😅😎
@adelehz
شما عاشق پنهان داشتید؟

😒نه شایدم بوده ولی من نفهمیدم. – 65
👍👍👍👍👍👍👍 58%

😎آره ولی بلاخره لو رفت . – 47
👍👍👍👍👍 42%

👥 112 people voted so far. Poll closed.
📸زینب
آرزوی طلایی هفدهم: کاش امسال هیچ کس غصه ی نداری را نداشته باشد.
آمین
#آرزو
@adelehz
آدمیزاد گاهی می رود .
و تکه ای ازخودش را درشهری جا میگذارد ممکن ست هرگز به آن شهر برنگردد اما یادگارش همیشه در کوچه وخیابان ان شهرحس میشود.شاید این یادگار دلی باشد که ازاو جا مانده ست
#عادله_زمانی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اگه زمستان شهامت این را داشت که به بهار تبدیل بشود،چه کسی میتواند بگوید که تو نمیتوانی شکوفا بشوی؟
#عادله_زمانی
@adelehz
چایت را بنوش
نگران فردا نباش
از گندمزار من و تو 
مشتی کاه میماند
برای بادها ..
نیما
#چای_تایم
@adelehz
📸نرگس
آرزوی طلایی هجدهم:کاش امسال لحظه لحظه ی زندگی
قرین این پنج حرف ساده باشد
🌹آرامش🌹
#آرزو
@adelehz
عشق
رقصیدن به ساز کسی نیست!
یک رقص دونفره است،
گاهی گامی به عقب...
گاهی گامی به جلو...
اگربخواهی تنهابرقصی
و اورا برقصانی
دیگر نامش عشق نیست...!

@adelehz
زندگی قمار ماست و خانه میز قمار
قمار را نه من میبرم و نه تو قمار را کسی میبرد که یاد میگیرد خوشحالیش راپیدا کند.بی توجه به ادمها بی توجه به اطراف فقط ازطریق خودش و دلش
همین.
#عادله_زمانی
📸نسیم غیاثوند
آرزوی طلایی نوزدهم:کاش امسال هیچ کس راه خوشحال بودن را گم نکند.و خوشی اش را قربانی حرف مردم نکند.
#آرزو
@adelehz
ما را که تو منظوری
خاطر نرود جایی
@adelehz
دختر جوانی بودم ،شاید نوزده شاید بیست ساله ،یک روز که در گرمای ماه دوم تابستان عرق ریزان از خیابان بزرگ مرکز شهر میگذشتم .چشمم به ویترین یک کفش فروشی خیره ماند.یک جفت صندل تابستانی جدید که بندهای شکلاتی قشنگ داشت و یک گل صورتی بزرگ روی هرکدام از لنگهایش خودنمایی میکرد.عاشقش شده بودم تصور میکردم که آن را باپیراهنی حریر و بلند به پا میکنم و کل شهر را باآن میگردم.دل توی دلم نماند .به مغازه رفتم و کل پس انداز ماهم را روی صندلها پرداختم .خوب میدانستم این کار یعنی تااخر ماه نمیتوانم خرج اضافه ی دیگری داشته باشم .اما راضی بودم.
باصندلهای زیبایم به خانه رسیده بودم ذوق زده بودم زود خودم را به آشپزخانه رساندم و کفشهایم را بیرون کشیدم تا مادرم ببیند چقد خوشحالم.
خوب یادم می آید که مادرم داشت سبزی هایش را خرد میکرد .
با ذوق گفتم مادر این و ببینید عاشقش شدم.
مادرم نیم نگاهی به صندلها انداخت و گفت اهان .برای توی خونه بد نیست!
وا رفتم . داخل خونه؟؟
مادرم پوزخندی زد و گفت نکند فکر کردی میتوانی این صندلها با این گل بزرگ صورتی را بیرون بپوشی؟
این کفشهای سبک و جلف را؟
مردم چه میگویند؟؟
بعدهم بی توجه به لبخندی که روی لب من خشک شده بود رفت تا با تلفن به خواهرش ازهمان حرفهایی بزند که مردم میگویند!
من درخانه پدرم هیچوقت آن کفشهارا نپوشیدم .سالها بعدهم ازدواج کردم بازهم نپوشیدمشان .شاید چون همسرم هم مانند مادرم به حرف مردم اعتقاد داشت!
خوب البته هیچ کس نپرسید که خودت چه میخواهی.در آستانه ی شصت سالگی من هنوزهم آن کفشهارا درون کمدم دست نخورده نگاه داشتم.مانند یک رویا پیچیده در مخمل لای صندوقی از چوب شمشاد
بزرگترین گناهکار در داستان من و صندلهای گل درشت نه مادرم بود نه همسرم ونه حتی مردم
بزرگترین گناهکار من بودم که خوشی و ذوقم را فدای مردمی کردم که حتی بیاد نمی اوردند که من چه کسی هستم.
و مطمینم روزی که بمیرم هم مردم نخواهند گفت او چه روزهایی داشت و یا حتی کسی نخواهد دانست که من روزی دیوانه ی یک جفت صندل تابستانی گل درشت بودم.
#عادله_زمانی
#داستان_کوتاه
@adelehz
📸نامان
آرزوی طلایی بیستم :کاش امسال هیچ کس گم نشود.
#آرزو
@adelehz
بهترین شکل عشقی که به پایان رسیده است .اینگونه ست که حتی با گذشت مدتها به او که فکر میکنی برایش آرزوی خوشبختی کنی ..
حتی اگر دیگر دوغریبه باشید
@adelehz
Khoshbakhtit Arezoome
Siamak Abbasi
خوشبختیت آرزومه ..
حتی با من نباشی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من اگه تلفظ زبانم قد این بره خوب بود ها
جواب سلام هیشکی و هم نمیدادم😂😅
@adelehz
📸مرضیه
آرزوی طلایی بیست ویکم: کاش امسال امضای خدا پای تمام آرزوهایمان باشد.
آمین
#آرزو
@adelehz
برایتان ارزو میکنم
که امشب خدا صدایتان را بشنود.و نگذارد دلتان بازهم شکسته بماندکه خدا نگذارد بار دیگر بغضتان را قورت دهید و با چشم خیس لبخند بزنید.کاش خدا امشب صدای همه ی دلهای شکسته رابشنود.
شب خوش
برخیز که باد صبح نوروز
در باغچه می‌کند گل افشان
خاموشی بلبلان مشتاق
در موسم گل ندارد امکان

صبح اولین جمعه
سال بخیر
@adelehz