"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
کوچکترکه بودم هروقت کسی میگفت خوابم می آید.مادربزرگ میگفت وقتی بمیری فرصت برای خواب داری حالا ازبیداری ات لذت ببر.
حالا میفهمم فرصت برای غم و غصه خوردن بسیارست همین دم خوشی را دریاب
#عادله_زمانی
📸فاطمه غیاثوند
آرزوی طلایی سوم:کاش امسال گل عمر هیچ جوانی پژمرده نشود.
آمین
#آرزو
@adelehz
سالها پیش گلی در دشتی بزرگ زندگی میکرد.گل سرخ زیبا و خیرکننده ای،تمام دشت اورا به زیبایی میشناختند به طراوات گلبرگهای سرخش و به جلوه ی خاصی که به دشت می داد.
اما این گل زیبا یک اشکال بزرگ داشت وآن هم این بود که هیچ کس را دوست نداشت،برای هیچ کس آرزوهای قشنگ نمیکرد و خوشحالی هیچ کدام از همسایگانش دلش راشاد نمیکرد.این بود که گل سرخ زیبا به صدای آواز پرندگان دشت واکنش نشان میداد و اخم هایش را درهم میکشید و میگفت : اوه با این صدای بدتان چرا مزاحم خواب من میشوید؟
شبنم های صبحگاهی را با عصبانیت از روی گلبرگهایش می تکاند ومیگفت :آخرش روی گلبرگهای لطیفم خش میندازید.
از تک درخت پیردشت خوشش نمی آمد ومیگفت :چطور میتوانی اجازه دهی آن سنجاب های سمج از شاخه هایت بالا بروند؟
وخلاصه اینکه این گل سرخ زیبا اما نامهربان هیچ شعاعی از محبت را به دنیای کوچک پیرامونش ساطع نمیکرد...
درهمسایگی گل سرخ زیبا ،گل کوچک دیگری ساکن بود که اتفاقا بیشتراز هرچیز و هرکس دیگری مورد تنفر گل سرخ بود.
گل کوچک دوم گلبرگهای ریزی داشت که لطافت گلبرگهای گل سرخ را نداشتند.عطر زیادی هم نداشت خیلی بلند نبود و وقتی آفتاب دامنش را درصحرا میگستراند آنقدرمجال جلوه گری و نما نداشت .اما گل کوچک دوم بسیار مهربان می نمود،این چنین که هرصبح به آفتاب سلام میکرد.شبنم ها را میبوسید و از صدای پرندگان به وجد می آمد ..وخلاصه اینکه گل کوچک دوم باتمام کوچکی اش جهان اطرافش را زیبا میکرد ...
جهان پیرامون گل کوچک دوم همواره زیبا بود .باران بیشتر براو می بارید چرا که میدانست لبخندش را خواهد دید.نسیم گلبرگهای اورا نوازش میداد چرا که می دید که وی عاشقانه لمسش میکند.تک درخت شاخسارش را بر او میافکند تا نور شدید ازارش ندهد چرا که میدانست گل کوچک دوم سپاسگزارخواهد بود.
و اینچنین بود که هر زیبایی که اوبه دنیا میداد دنیا به وی بازمیگرداند.
و خوب کسی چه میداند شاید ماهم ناخواسته گل سرخ نامهربانیم ..که با سنگدلی ها و نامهربانی ها و بدگویی هایمان از دیگران ،بدی ها را به سوی خودمان روانه میکنیم.
پس بیاید گل کوچک دوم باشیم
#عادله_زمانی
@adelehz
📸میناجوادی
آرزوی طلایی چهارم: کاش امسال شمع عشق واقعی هیچ زوجی خاموش نشود.
آمین
#آرزو
@adelehz
#فیلم
پناهگاه امن
اگر دنبال یک عاشقانه آرام و لطیف هستید دیدن این فیلم و فراموش نکنید.
@adelehz
و انتهای این قصه ی سرد و سپید
همیشه سبز خواهد بود....

@adelehz
📸گلنوش
آرزوی طلایی پنجم: کاش امسال هیچ گره ای کور باقی نماند.
آمین
#آرزو
@adelehz
نوروز بمانید که ایّام شمایید!
آغاز شمایید و سرانجام شمایید!

آن صبح نخستین بهاری که ز شادی
می آورد از چلچله پیغام، شمایید!
آن دشت طراوت زده آن جنگل هشیار
آن گنبد گردنده ی آرام شمایید!
#مولانا
@adelehz
📸مریم مرلانی
آرزوی طلایی ششم : کاش امسال ناآگاهانه و یا آگاهانه دل هیچ کس را نشکنیم .
آمین
#آرزو
@adelehz
به گفتن های قشنگ نیست
به ماندن های واقعی ست ...
در تاریخ از هزاران نفر عاشق فقط یک نفر فرهاد شد .
پس نه به حرف ها که به عمل ها نگاه کنید..
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بیایم در سال جدید با یک نگاه عاشق نشویم
ولقمه اندازه دهانمان برداریم 🤨😎
@adelehz
📸سحر
آروزی طلایی هفتم: کاش امسال ثمره زحمت هیچ کشاورز و دهقانی به باد نرود.
آمین
#آرزو
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مادرست دیگر
گاهی حتی از هزارها مرد
مردتر ست.
@adelehz
📸لیلا
آرزوی طلایی هشتم : کاش امسال هیچ کس حسرت چیزی را نکشد.
آمین
#آرزو
@adelehz
نوبهار است در آن کوش که خوشدل باشی
که بسی گل بدمد باز و تو در گل باشی

حافظ

@adelehz
📸مریم
آرزوی طلایی نهم: کاش امسال دار قالی زندگی همه پرنگار بافته شود.نگار اتفاقات خوب
آمین
#آرزو
@adelehz
دایما یکسان نماند حال دوران
غم مخور
@adelehz