"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
یادم بماند اگر کودکی داشتم اورا به شیوه خودم بزرگ کنم .با لذت ها و ترس و شادی های کودکی خودم .ازظهر پنجشنبه ببرمش خانه مادربزرگش و تاصبح شنبه بگذارم انجا کودکی کند ...برایش شب جمعه در خانه مادربزرگش روی زمین جا بیندازند و ابگوشت ظهر جمعه را پای سفره با مهربان ترین هایش بخورد ..یادم باشد جوری بزرگش کنم که برای لباس یا اسباب بازی که دوستش دارد اندازه یک دنیا ذوق کند...یادم باشد جوری بزرگش کنم که پاییز هرسال توی اتاقش زیر تختش چندتا گردوی درشت قایم کند به امید اینکه نوروز گردوها باز شوند و یک پری کوچلوی زیبا ازداخلشان بیرون بیاید ...باید جوری بزرگش کنم که یادبگیرد خوراکی های مدرسه اش را تنهایی نخورد و همیشه غصه کفشدوزک های لای سبزی هایی که پاک میکنم را بخورد ...دلم میخواد کودکم حتما جوجه رنگی داشته باشد تا صبح به صبح به شوق دیدن و مراقبت کردن یک موجود زنده کوچلوی بی دفاع ازخواب بیدارشود... یادم باشد جوری بارش بیاورم که تمام اسباب بازی هایش را بزند زیر بغلش و بیاید توی اشپزخانه پیش من بازی کند نه گوشه خالی و تنهای اتاقش کاش انقدر فرصت داشته باشم که اورا با لذت های کودکی خودم بزرگ کنم ..و نگذارم زمان و به اصطلاح عوض شدن زمانه فرصت کودکی واقعی را از او بگیرد..کاش فرصت داشته باشم به اووبهترین کودکی را هدیه بدهم همان طور که خودم داشتم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
کسی كه بيشتر از تو خوشحاله،
زندگيش آسانتر نيست ،
بلکه او
فقط ياد گرفته است که چگونه با مشكلاتش كنار بياید.
تفاوت در نگاههاست.‍‌

@adelehz
آن شب که ترا به خواب بینم پیداست
چون روز شود چو روز دل پرغوغاست
#مولانا
شب خوش
@adelehz
صبح
مسافری ست
با چمدانی پر از لبخند
کافیست
عاشقانه به استقبالش بروی

سلام همراهان همیشگی
صبح بخیر
4روزتابهار🌱

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خانه های قدیمی مدرن نبودند.هارمونی رنگ یا وسایل گران قیمت نداشتند اما خانه های قدیمی چیزی داشتند که حالا کمتر خانه ای دارد.خانه های قدیمی روح داشتند .ریشه داشتند و اصالت..
#عادله_زمانی
@adelehz
وقتی تو دوسشون داری
ولی اونا دوست ندارن 😔
@adelehz
مراباخودت هرکجا که میروی ببر
اگر به سفر
اگر به خواب
اگر به هرجا
تکه ای از من را باخودت ببر
اگر لبخندی
اگر بوسه ای
اگر نگاهی ....
#عادله_زمانی
@adelehz
‏خاطرات نسل دهه شصت و اوایل هفتاد یه جوریه که انگار همه تو یه خونه ی بزرگ، بزرگ شدند💜😊


@adelehz
بغلم کن که جهان کوچک و غمگین نشود.
@adelehz
منتظره سالش شروع بشه 😍😍
@adelehz
مدتی قبل سیم کارتی را خریداری کرده و بروی سیم کارت اکانت تلگرامی ایجاد نمودم.بنا بردلایلی مدتی این سیم کارت خاموش بود و من هم خوشبینانه فکر میکردم این سیم کارت همچنان متعلق به من هست و میتوانم ازان استفاده کنم .تاامروز که متوجه شدم شخصی مرتبا سعی در ورود به اکانت تلگرام من دارد با تعجب می دیدم که مرتب از طرف شرکت تلگرام پیام می رسد که شخصی سعی میکند وارد تلگرام شما شود درگام اول احتمال دادم که شاید کسی با من سرشوخی دارد اما در ادامه دیدم که نه انگار موضوع جدی ست .ناگهان فکری به ذهنم رسید که باوجود اینکه محال به نظر می رسید اما تصمیم گرفتم امتحانش کنم بنابراین به شماره ی خودم زنگ زدم و درکمال تعجب دیدم که این خط زنگ خورد !!!! چطور ممکن ست که خطی که متعلق به من ست و من میدانم که این خط خاموش ست و سندش هم درخانه ام ست زنگ میخورد؟؟از قضا مشخص شد که شرکت اپراتور خطی که من خوشبینانه فکرمیکردم مال من ست را به کسی دیگر فروخته و ان فرد بیچاره هم سعی میکرد روی خط تلگرام بسازد خطی که قبلا اکانت تلگرام داشت.درپاسخ به من گفته شد حتما به سیم کارت نیازی نداشتید که استفاده نکردید!!!ماهم فروختیم که بی استفاده نماند!!!
یعنی اگر من مسافرت خارج ازکشور داشته باشم اگر بیمارباشم اگر باردارباشم و بخاطر توصیه پزشک چندماهی تلفنم خاموش باشد شما حق دارید بدون اطلاع من خطم را واگذار کنید!!!!!
لطفا از خریدن سیم کارت هایی با پیش شماره های قدیمی خودداری کنید زیرا این ها سیم کارتهای افراد دیگری هستند که این شرکت ها باطل کرده و مجددا بشما میفروشند .بدون رضایت صاحب اصلی
لطفا این متن را در کانالها وگروهها وبا دیگران به اشتراک بگذارید تا دیگران ازخریداری این سیم کارتها خودداری کنند.
@adelehz
اسفند مثلِ پنجشنبه هاست .
که همیشه صدبار قشنگ تر از جمعه هاست
اصلا از همان شروعش زیباست
حس بوی بهار از پشت پنجره
و آفتاب گرم و بی جون از لای پرده ها روی پوست سرد خانه...
📸غلام نجاتی
3روزتابهار🌱
وبهار سوگلی خداست
میان دیگر فصل ها
که خدا مخصوص خودش آن را آفرید
سرشار ازعطر ورنگ و امید
وبهار سوگلی خداست وقتی خودش حسابی حال خوشی داشته ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
می نویسم :
" د ی د ا ر "
تو اگر بی من و دلتنگ منی !
یک به یک
فاصله ها را بردار ...

#میلاد_تهرانی
@adelehz
چون بگذرد خیال تـــو
در ڪوے سیــــنه‌ها
پاے برهنــه دل به در
آیـد ڪه جان ڪجاست
#مولانـا
@adelehz