"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
همیشه شباهت دلیل باهم بودن نیست.
گاهی کسی رادوست داری که هیچ شباهتی باتوندارد.به جزیک چیز
کسی که درظاهرانگار ازدو سیاره ی متفاوتید اماقلبش انگار تکه ای ازقلب شماست همین اندازه نزدیک
#عادله_زمانی
پیر مرد تهی دست، زندگی را در نهایت فقر و تنگدستی می گذراند و به سختی برای زن و فرزندانش قوت و غذائی ناچیز فراهم می کرد.

از قضا یک روز که به آسیاب رفته بود، دهقان مقداری گندم در دامن لباس اش ریخت و پیرمرد گوشه های آن را به هم گره زد و در همان حالی که به خانه بر می گشت با پروردگار از مشکلات خود سخن می گفت و برای گشایش آنها فرج می طلبید و تکرار می کرد :

«ای گشاینده گره های ناگشوده عنایتی فرما و گره ای از گره های زندگی ما بگشای.»

پیر مرد در حالی که این دعا را با خود زمزمه می کرد و می رفت، یکباره یک گره از گره های دامنش گشوده شد و گندم ها به زمین ریخت. او به شدت ناراحت شد و رو به خدا کرد و گفت :

من تو را کی گفتم ای یار عزیز
کاین کره بگشای و گندم را بریز

آن گره را چون نیارستی گشود
این گره بگشودنت دیگر چه بود ؟!

پیر مرد نشست تا گندم های به زمین ریخته را جمع کند ولی در کمال ناباوری دید دانه های گندم روی همیانی از زر ریخته است! پس متوجه فضل و رحمت خداوندی شد و متواضعانه به سجده افتاد و از خدا طلب بخشش نمود.

تو مبین اندر درختی یا به چاه
تو مرا بین که منم مفتاح راه
@adelehz
ای که دستت می رسد کاری بکن.
در آستانه سال جدید آنهایی که دستشان و سفره شان خالیست را فراموش نکنیم.
باشد که خدا هم مارا فراموش نکند...

@adelehz
مردی میگفت زیباترین آرایش یک زن لبخندش ست.
راست میگفت ولی دلیل لبخند یک زن شدن هم کار هر مردی نیست .
#عادله_زمانی
@adelehz
همین دیگه
@adelehz
دمی بنشین
برای رفتن همیشه وقت هست.
ولی برای ماندن کسی نمیداند دوباره فرصتش فراهم میشود یانه
کسی نمیداندفردا بازهم من و تو و چای وسکوت میتوانیم یک جا باشیم یا نه
دمی بنشین.
#عادله_زمانی
#چای_تایم
یادم بماند اگر کودکی داشتم اورا به شیوه خودم بزرگ کنم .با لذت ها و ترس و شادی های کودکی خودم .ازظهر پنجشنبه ببرمش خانه مادربزرگش و تاصبح شنبه بگذارم انجا کودکی کند ...برایش شب جمعه در خانه مادربزرگش روی زمین جا بیندازند و ابگوشت ظهر جمعه را پای سفره با مهربان ترین هایش بخورد ..یادم باشد جوری بزرگش کنم که برای لباس یا اسباب بازی که دوستش دارد اندازه یک دنیا ذوق کند...یادم باشد جوری بزرگش کنم که پاییز هرسال توی اتاقش زیر تختش چندتا گردوی درشت قایم کند به امید اینکه نوروز گردوها باز شوند و یک پری کوچلوی زیبا ازداخلشان بیرون بیاید ...باید جوری بزرگش کنم که یادبگیرد خوراکی های مدرسه اش را تنهایی نخورد و همیشه غصه کفشدوزک های لای سبزی هایی که پاک میکنم را بخورد ...دلم میخواد کودکم حتما جوجه رنگی داشته باشد تا صبح به صبح به شوق دیدن و مراقبت کردن یک موجود زنده کوچلوی بی دفاع ازخواب بیدارشود... یادم باشد جوری بارش بیاورم که تمام اسباب بازی هایش را بزند زیر بغلش و بیاید توی اشپزخانه پیش من بازی کند نه گوشه خالی و تنهای اتاقش کاش انقدر فرصت داشته باشم که اورا با لذت های کودکی خودم بزرگ کنم ..و نگذارم زمان و به اصطلاح عوض شدن زمانه فرصت کودکی واقعی را از او بگیرد..کاش فرصت داشته باشم به اووبهترین کودکی را هدیه بدهم همان طور که خودم داشتم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
کسی كه بيشتر از تو خوشحاله،
زندگيش آسانتر نيست ،
بلکه او
فقط ياد گرفته است که چگونه با مشكلاتش كنار بياید.
تفاوت در نگاههاست.‍‌

@adelehz
آن شب که ترا به خواب بینم پیداست
چون روز شود چو روز دل پرغوغاست
#مولانا
شب خوش
@adelehz
صبح
مسافری ست
با چمدانی پر از لبخند
کافیست
عاشقانه به استقبالش بروی

سلام همراهان همیشگی
صبح بخیر
4روزتابهار🌱

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خانه های قدیمی مدرن نبودند.هارمونی رنگ یا وسایل گران قیمت نداشتند اما خانه های قدیمی چیزی داشتند که حالا کمتر خانه ای دارد.خانه های قدیمی روح داشتند .ریشه داشتند و اصالت..
#عادله_زمانی
@adelehz
وقتی تو دوسشون داری
ولی اونا دوست ندارن 😔
@adelehz
مراباخودت هرکجا که میروی ببر
اگر به سفر
اگر به خواب
اگر به هرجا
تکه ای از من را باخودت ببر
اگر لبخندی
اگر بوسه ای
اگر نگاهی ....
#عادله_زمانی
@adelehz
‏خاطرات نسل دهه شصت و اوایل هفتاد یه جوریه که انگار همه تو یه خونه ی بزرگ، بزرگ شدند💜😊


@adelehz
بغلم کن که جهان کوچک و غمگین نشود.
@adelehz
منتظره سالش شروع بشه 😍😍
@adelehz