"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
امروز در فضای مجازی فیلم خودکشی جوانی اردبیلی منتشر شد .اول فیلم را دیدم که میدانم درواقع دیدنش درست نبود .و درادامه لحظاتی بعد فیلمی ازخود آن جوان که در اینستاگرامش منتشر کرده و درآن از همه خداحافظی کرده بود.
من ترکی نمیفهمم پس لغاتش را نفهمیدم اما چیزی قلب مرا چنان سوزاند که شاید هیچ زبان مشترکی نمیتوانست ...
و آن حلقه ی اشک درون چشمان زیبای جوانک بود ...موهای پسرک به شکلی مراتب آراسته بود .بینی اش قلمی و کشیده و چشمانش ...
آه بله چشمانش...دریای غم بود.
آدمیزاد تا کجای قلب باید سرریز شود که بتواند قید شیرین ترین چیز که زندگیست رابزند ...
نمیفهمم شاید پسرک افسردگی داشت .شاید عاشق بود شاید بیکار، شاید فردایی نمیدید شاید مشکلی دیگر اما هرچه بود اورا آنقدر شجاع کرده بود که بتواندقید زندگی رابزند.البته که این شجاعت درعین اینکه درواقع شجاعت ست اما هیچ تحسینی به همراه ندارد.
نمیدانم چه تعداد از ما تابحال اگرشده حتی یک بار به خودکشی فکر کرده ایم.
اما شاید بسیاری ازما.
ولی چه چیز هربار مانع مان شده ست؟خیلی از ما را طناب های نامریی وابستگی محفوظ نگه میدارد مثلا اینکه اگر من نباشم چه کسی نیمه شب به اتاق کودکم سر می زند؟اگر بمیرم مادرم و پدرم چه خواهند کشید؟اگر نباشم چه کسی شب را کنار همسرم سر به بالین میگذارد؟و ....
ما ادمهایی هستیم که نه برای خودمان بلکه برای تمام کسانی که باما ولی در کالبدهای جدا نفس میکشند زنده ایم ..ما برای هم زنده ایم .
پس برای هم زندگی کنیم به عشق هم و برای شادی هم ...
دراین چرخه ی عالم دست هم را بگیریم و هرگز به رها کردنمان فکر نکنیم.برای ان جوانک سفر کرده از اعماق قلبم آرزوی آمرزش میکنم و امیدوارم آرامشی که در دنیا آدمهای خدا به او ندادند را خود خدا در آسمانها نصیب حالش کند.
آمین
#عادله_زمانی
@adelehz
آیا تا به حال به خودکشی فکر کرده اید؟

بله🔴 – 95
👍👍👍👍👍👍👍 65%

خیر🔵 – 51
👍👍👍👍 35%

👥 146 people voted so far. Poll closed.
به آخرین پنجشنبه سال 1396 خوش آمدید.واین چنین ست که زندگی میگذرد به سرعت و بی توجه به حال خوب یا بد ما
پس چه بهتر که قدربدانیم وبه نامهربانی نگذرانیم آخرین صبح آخرین
پنجشنبه سالتان بخیر
6روزتابهار🌱
ص مثل صبونه💜💙💚
@adelehz
جاااان خنگول مشکوک😍😍😍
@adelehz
در آخرین پنجشنبه سال
یاد مسافرین ابدی رافراموش نکنید
کسانی که دلتنگمان هستندکه دلتنگشان هستیم اماسنگینی خاک نمیگذاردسخت در آغوششان بگیریم .
#عادله_زمانی
@adelehz
بــــوس از تــو و جـــان از مــن،
بــازار چــنین خــوش‌تر ..
#خاقانی

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
عزیزجانم
فردا را رها کن
از من و تو چیزی نمی ماند .
پس چایی بنوش و عاشق بمان .
وبلندتر فریاد بزن که فردا برای شنیدن صدایت دیرست.
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
@adelehz

1️⃣ از ارسال پیام تبریک کیلویی خودداری کنیم. Send to all پیام قطعا" فقط باعث خوشحالی مخابرات می شود. اگر کسی برایمان عزیز است جداگانه به او پیام بدهیم.

2️⃣ بوسیدن در دید و بازدید نشانه صمیمیت نیست. ممکن است ما دوست داشته باشیم کسی را ببوسیم اما آیا او هم دوست دارد؟ به زور همدیگر را نبوسیم! بخصوص شما بزرگواری که به بهانه توهم مثل دخترمی، نصف دختران دم بخت فامیل را بی رحمانه می بوسی!
همچنین اگرشما پدرومادرهستید اجازه ندهید به زور کودکتان را ببوسند.

3️⃣ ادکلن ممکن است لباس ما را خوشبو کند اما حمام کنیم و البته یادمان نرود ادکلن کار خمیر دندان را نمی کند.

4️⃣ در گپ و گفت ها نگوییم: بی معرفت یکسال گذشته کجا بودی؟ چرا خبری نگرفتی؟... خودت کجا بودی با معرفت؟ اینقدر از هم گله نکنیم.

5️⃣ مرگ من، جان تو!

_تو رو خدا آجیل بخور!
_ تو رو قرآن چای بخور!
_تو رو به جان مادرت میوه بخور!!

اینقدر به مهمان اصرار نکنیم. تعارف نکنیم. تعارف زیاد نشانه ادب نیست. یعنی کسی بعدش نمی گوید: دیدی ماشالا هزار ماشالا چقد تعارفمون کردن!

6️⃣ پسته ها را جدا نکنیم! قبول دارم خوشمزه ترن ولی بقیه آجیل ها هم گناه دارن، چشم امیدشون به دندان شماست!

7️⃣ دست خالی نرویم عید دیدنی. قرار نیست کمپوت ببریم. یک شاخه گل، یک کتاب برای بچه میزبان...

8️⃣ فوری رمز وای فای میزبان را نخواهیم. مثل این می ماند که چیزی توی دندان مان گیر کرده باشد و به میزبان بگوییم: قربون دستت یه دقیقه مسواکت رو می دی من بزنم؟

9️⃣ در وقت کوتاه دید و بازدید از تعریف کردن بیماری هایمان، مرگ و میر و تصادفاتی که توی جاده دیده ایم یا رد و بدل کردن اخبار تلخ فامیل پرهیز کنیم. حتی شما دوست عزیز!

🔟 سلام علیکم. من ماشین خریدم!

در دید و بازدیدها موفقیت های مالی مان را به رخ نکشیم. اگر حرفش پیش آمد یا میزبان پرسید جواب بدهیم. این فخرفروشی ها خز شده!

👶 از بچه هایمان نخواهیم جلوی مهمانان کله معلق بزنند، انار صد دانه یاقوت یا سوره و عددهای انگلیسی را از حفظ بخوانند. بچه ها اسباب بازی ما نیستند.

📢 در جمع آرام حرف بزنیم. برای جلب توجه دیگران به سخنان گهربارمان لازم نیست صدایمان را بلند کنیم. چرا هنوز بیکاری؟ چرا ازدواج نکردی؟ چرا طلاق گرفتی؟ چرا درآمدت کمه؟ چرا دماغت رو عمل کردی؟ چرا موهات رو این شکلی کوتاه کردی و ... پاسخ هیچکدام از این سوالات به ما سر سوزنی ربط ندارد. نپرسیم. بخصوص از جوان ترها.

🙏 از هم قدردانی کنیم. اگر در سال گذشته کسی برایمان کاری کرده، جایی مراقب مان بوده، به درد دل مان گوش داده، به او بگوییم که سپاسگزارش هستیم و یادمان مانده است.

❤️ تا فرصت زندگی هست همدیگر را دوست داشته باشیم، شاید این آخرین دیدار و گفتار و نوشتار باشد. برایتان در سال جدید آرامش، امنیت و لبخند آرزو می کنم.

این چند تجربه کوچک را برای دیگران ارسال کنید شاید دید و بازدیدهای بهتری در ایام عید داشتیم.

@adelehz
مادر بزرگ دوستم پیرزن مدرنی ست..از آنهای که چروک صورتشان را اندازه ی حلقه ی ازدواجشان دوست دارند ، از آنهایی که هر صبح جلوی آینه می ایستند ، کرم روزشان را زده، خط چشمشان را با سرمه سیاه میکنند و برای بلندتر دیده شدن مژه هایشان شب ها روغن بادام و روزها ریمل مارکدار از آب گذشته میزنند !!
من مادر بزرگ دوستم را دورا دور میشناسم .اما دوستم می گوید مادر بزرگش معتقد است:زن در هر سن و سالی باشد باید از افتادن مژه هایش بترسدمثل دوران جوانی که
افتادن هر مژه دل آدم را میلرزاند .
باید مراقب چشمانش ، مژه هایش و صورتش باشدنگذارد زیبایی اش
محدود باشد به 20تا 30 سالگی.
برایم سوال پیش می آید که چه چیز مادر بزرگ دوستم را انقدر امیدوار کرده ؟!یادم می آید دوستم گفته بود
پدربزرگش هنوز برای همسرش گل میخرد و گاهی در جمع قربان صدقه اش میرود ، بدون او هیچ جا نمیرود ، بدون او خوابش نمیبرد...و همه میدانند پدر بزرگ از جوانی عاشقش بوده است .
قطعأ مادر بزرگ دوستم معشوقه ی خوبیست و این باعث امیدواری أش بوده، چون معتقدم معشوقه بودن
زن هارا زیباتر میکند.به آنها امید و انگیزه می دهد که برای زیباییشان تلاش کنند ؛خوب باشند,مهربان باشند و زنده بمانند.
به همه ی اینها فکر میکنم و میفهمم چرا مادربزرگ های بعضی ها مدرن نیستند ، زود پیر میشوند و زود میمیرند!دلم برای مادر بزرگ خودم و بعضی ها خیلی میسوزد !!
خیلی..
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تنها دلخوشی که ازاین نوروز مونده
همین کلاه قرمزیه..
حالمون و خوب کنه ...
@adelehz
در زندگی بعدی
کاش روحی باشم اسیر میان کاشی های یک معمار شرقی ..
که پیام اور عشق است وشرق
جایی که خورشید زودتر ازهمه عالم درآن تابیدن را شروع می کند.
#عادله_زمانی
@adelehz
مادرش گل ها رو دوست داشته ، از دنیا رفته. پسرش به یادش این بنر رو زده و گل براش خیرات کرده❤️😔
لاهیجان


@adelehz
میگفت فراموشم نکن .
چه ساده بود ..
آدمیزاد مگر خودش را فراموش میکند؟
#عادله_زمانی
@adelehz
گاهی ادمیزاد به یک حوض خالی قدیمی می ماند.گرچه میتواند زیبا باشد گرچه میتواند خانه ی ماهی ها باشد ولی خالیست ...ساکت ست و بی رنگ
و خوب برای یک حوض خالی بودن انتهای دنیاست...
#عادله_زمانی
شب زیبا
هرگز زِ دل امید گل آوردنم نرفت !
این شاخ خشک
زنده به بوی بهار توست …!
#هوشنگ_ابتهاج
به اخرین جمعه سال خوش امدید.
5روز تا بهار🌱
@adelehz