"زنی که‌گم کردم "
4.42K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
این دیگه ترقه نبود بمب بود بخدا :///
@adelehz
Audio
Www.Bia2Music.Ws
ساعت 5 عصر
ای باغ خوش خندان

بی تـو دو جَهان زندان

#مولانـا

شب زیبا
@adelehz
صبح می خندد و باغ از
نفس گرم بهار
می گشاید مژه و می شکند
مستی خواب

هوشنگ ابتهاج

صبح بخیر🌷
7روزتابهار🌱
@adelehz
صبونه🧡💛💚
@adelehz
استیون هاوکینگ فیزیک دان واخترشناس مطرح انگلیسی در 76سالگی درگذشت.
او پارادوکس بارزی از ضرب المثل عقل سالم دربدن سالم به حساب می آمد.
@adelehz
اسیربشیم تو این بن بست ...
@adelehz
کاش هرگز
تاریخ تکرار نشود
و من مجبور نباشم هر زجری که کشیدم را
دوباره مزه مزه کنم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
داشتم در اینستاگرام میچرخیدم .یکهو به پیجی برخوردم که کارش نمایش دادن طلا وجواهر بود .نه اینکه فکر کنید پیج یک برند جواهر یا حدااقل یک طلافروشی در بازاربزرگ ! نه.بلکه پیجی بود که رسالتش این است که عکسهای ارسالی طلاهای شمارو همراه باقیمتش به نمایش میگذارد.مثلا یک دست تپل مپل با انگشتهای کوتاه که غرق النگو های عربی وهندی ست و زیرش قیمت زده که ایشان النگوهای شان را فلان میلیون تومان خریدند.به همین تمثیل پیج هایی را درنظر بگیرید که تصاویر منازل نوعروسان همراه جهیزیه های میلیونی شان را به نمایش میگذارند.همینطور که این عکسها را میدیدیم همکلاسی را بیاد اوردم که عکس سند اتومبیلی که همسرش به اوهدیه داده بود را در اینستا پست کرده بود !یا آن یکی که هفته ها عکس پروفایل تلگرامش عکس انگشتری بود که مادرهمسرش بمناسبت شب یلدا به اوهدیه داده بود!
بنظرم حتی شوخی اش هم قشنگ نیست.خیلی خوب است که ادم طلا و جواهر و کفش و لباس و خانه وماشین زیبا و عالی داشته باشد ولی واقعا به همون مقدار هم زشت وزننده است که ادمیزاد تا این حد خودش را پایین بیاورد که بخواهد دارایی هاش رو اینطور به رخ بکشد .همینطور که عکسهای دست های تپل والنگوهای عربی و دستهای کشیده و انگشترهای برلیان را بالا پایین میکردم .به نو عروسهایی فکر میکردم که پدرانشان توانایی چیدن چنین منازل و جهیزیه هایی را نداشتند وحقوق های کارگری همسرانشان کفاف 10میلیون تومن سرویس طلای هدیه رو نمی دهد که با دیدن این عکسها چند رابطه مخدوش میشود چند مرد تحقیر و چند زن غمگین میشوند.امیدوارم دارایی همه برای شان باقی بماند وحتی روز به روز بیشتر بشود.اما کمی در رفتارهامان اگر دقت کنیم بهتر خواهد بود.هر زمانی که میخواهیم داشته هایمان را به رخ بکشیم یادمان بیاید که کسانی هستند که واقعا توان خرید، توان داشتن،ندارند.و ما نخواسته سبب ازارشان نشویم.
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
مرزبین نفرت وعشق به باریکی یک تار موست .گاهی خودت هم نمیدانی که یک کلام یاحرکت چطورمیتواند دلی رابشکند وانکه روزگاری عاشقت بوده ست راازتو متنفرکند.هیچگاه گمان نبرکه کسی همیشه عاشقت میماند
#عادله_زمانی
#فیلم
بروکلین
فیلمی برای شفاف تر کردن مفهوم خانه... اینکه خانه کجاست؟
و چه چیز خانه را میسازد...با طراحی صحنه ولباس زیبا و فضای رمانتیک وآرام
@adelehz
امروز در فضای مجازی فیلم خودکشی جوانی اردبیلی منتشر شد .اول فیلم را دیدم که میدانم درواقع دیدنش درست نبود .و درادامه لحظاتی بعد فیلمی ازخود آن جوان که در اینستاگرامش منتشر کرده و درآن از همه خداحافظی کرده بود.
من ترکی نمیفهمم پس لغاتش را نفهمیدم اما چیزی قلب مرا چنان سوزاند که شاید هیچ زبان مشترکی نمیتوانست ...
و آن حلقه ی اشک درون چشمان زیبای جوانک بود ...موهای پسرک به شکلی مراتب آراسته بود .بینی اش قلمی و کشیده و چشمانش ...
آه بله چشمانش...دریای غم بود.
آدمیزاد تا کجای قلب باید سرریز شود که بتواند قید شیرین ترین چیز که زندگیست رابزند ...
نمیفهمم شاید پسرک افسردگی داشت .شاید عاشق بود شاید بیکار، شاید فردایی نمیدید شاید مشکلی دیگر اما هرچه بود اورا آنقدر شجاع کرده بود که بتواندقید زندگی رابزند.البته که این شجاعت درعین اینکه درواقع شجاعت ست اما هیچ تحسینی به همراه ندارد.
نمیدانم چه تعداد از ما تابحال اگرشده حتی یک بار به خودکشی فکر کرده ایم.
اما شاید بسیاری ازما.
ولی چه چیز هربار مانع مان شده ست؟خیلی از ما را طناب های نامریی وابستگی محفوظ نگه میدارد مثلا اینکه اگر من نباشم چه کسی نیمه شب به اتاق کودکم سر می زند؟اگر بمیرم مادرم و پدرم چه خواهند کشید؟اگر نباشم چه کسی شب را کنار همسرم سر به بالین میگذارد؟و ....
ما ادمهایی هستیم که نه برای خودمان بلکه برای تمام کسانی که باما ولی در کالبدهای جدا نفس میکشند زنده ایم ..ما برای هم زنده ایم .
پس برای هم زندگی کنیم به عشق هم و برای شادی هم ...
دراین چرخه ی عالم دست هم را بگیریم و هرگز به رها کردنمان فکر نکنیم.برای ان جوانک سفر کرده از اعماق قلبم آرزوی آمرزش میکنم و امیدوارم آرامشی که در دنیا آدمهای خدا به او ندادند را خود خدا در آسمانها نصیب حالش کند.
آمین
#عادله_زمانی
@adelehz
آیا تا به حال به خودکشی فکر کرده اید؟

بله🔴 – 95
👍👍👍👍👍👍👍 65%

خیر🔵 – 51
👍👍👍👍 35%

👥 146 people voted so far. Poll closed.
به آخرین پنجشنبه سال 1396 خوش آمدید.واین چنین ست که زندگی میگذرد به سرعت و بی توجه به حال خوب یا بد ما
پس چه بهتر که قدربدانیم وبه نامهربانی نگذرانیم آخرین صبح آخرین
پنجشنبه سالتان بخیر
6روزتابهار🌱
ص مثل صبونه💜💙💚
@adelehz
جاااان خنگول مشکوک😍😍😍
@adelehz
در آخرین پنجشنبه سال
یاد مسافرین ابدی رافراموش نکنید
کسانی که دلتنگمان هستندکه دلتنگشان هستیم اماسنگینی خاک نمیگذاردسخت در آغوششان بگیریم .
#عادله_زمانی
@adelehz