"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
هرچقدرهم عاشق بودن باکسی باشی بازهم نهایت خواسته ات اینست که با مادرت دریک عصر ساکت چای بنوشی و ازچشمانش جان بگیری..عشق همیشه ازخانه شروع میشود
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
عصرجمعه
وقتی دیگه هیچی نمیتونه خوشحالت کنه
@adelehz
ازبچگی از زمانی که یادگرفتم بنویسم .دلم میخواست حرفهای زیادی بنویسم .چیزهایی که دوستشان داشتم ..البته گاهی چیزهایی و آدمهایی که ازآنها متتفر بودم را روی کاغذ می آوردم.اما بلافاصله بعداز تمام شدن نوشته هایم کاغذهای حاوی نفرت را در باغچه ویا حداقل جایی که کسی نبیندشان میسوزاندم .نمیدانم علتم برای ان کار چه بود .شاید از نفرت میترسیدم شایدهم آنقدر با ایده ال های اخلاقی بزرگ شده بودم که فکر میکردم اگر از کسی متنفرباشم گناه بزرگی انجام دادم.
البته که تنفرهای کودکانه ی من چیزی نبود که زندگی رابرای کسی دشوارتر کند.اینکه من ازگربه ای که ماهی عیدم را خورده بود بیزار بودم .یا از آن بچه فضول مهمانی که بابا عروسکم را به او داده بود متنفربودم ابدا چیز ترسناکی نبود.
حالا که بزرگتر شده ام دیگر از تنفر نمیترسم حتی ادم هایی هم هستند که من با تمام وجودم از انها متتفر وبیزارم.تنفر درواقع حس ترسناکی نیست تا زمانی که به خود ادمی صدمه نزند تا زمانی که انقدر بزرگ شده باشید که بدانید میتوانید ازکسی متنفرباشید ولی برای اثبات تنفرتان به هرکاری دست نزنید .تنفر میتواند حسی باشد که باعث شود شما صورتتان را ازکسی برگردانید اما آن تنفر تا زمانی که باعث نشود کار احمقانه ای بکنید قابل قبول ست شماید که باید تنفر را کنترل کنید نه تنفرشما را ...
بهرحال بعداز سالها حالا نه تنها از اینکه از تعدادی بیزار باشم نمیترسم بلکه ایمان دارم که گاهی بخشیدن بدی های بعضی ادم های خاص خیانت به خودت و زندگیت و زمانت ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
Audio
جادو.سارانایینی
@adelehz
#فیلم
سکوت بره ها
فیلمی مهیج با نگاهی روانشناسانه به دنیای قاتلان زنجیره ای
فیلم جدیدی نیست.اما ارزش دیدن را صدالبته که دارد.
@adelehz
شهر بی ستاره
شب زیبا
@adelehz
داشتم توی اینستاچرخ میزدم.گفتم هشتگ عادله زمانی رو سرچ کنم😊وخوب به من نگید که تاحالا یک بارم اسم تون و سرچ نکردین که باورنمیکنم🤔چیزی که بهش برخوردم خیلی حس جالب وعجیببی بود،دیدم که خیلی از شما نازنین ها مطالب کانال رو با هشتگ اسم من توی اینستاگرام گذاشتید،بعضی ها همراه باعکسی از سفرشون، بعضی ها با عکسی ازچای عصرشون بعضی ها ازیک عشق قدیمی دلگیر بودند بعضی ها حال قشنگی داشتند...وخلاصه که هرچیزی که دیدم ،دلمو خوش کرد جوری که انگار واقعا تک تک اون لحظه ها وحال ها رو شخصا حس کردم...میخام بگم که تواین نیمه شب دیدن اینکه بخشی از حال وهوای دل تون با من هماهنگ وهمسوست حالمو قشنگ کرد.مثل بلعیدن یک بغل هوای اردیبهشت ..😊
برای تک تک تون ارزوهای خوب وقشنگ و درخشان دارم
الماس دل و زندگی تون همیشه بدرخشه
دوستتون دارم وممنونم ازتمام پیام های قشنگی که هر روز ازتون دریافت میکنم.و کلی ازشون انرژی میگیرم 🧡💛💚
بازهم به تکرار میگم که
دوستتون دارم...
#عادله_زمانی
@adelehz
عشق را بوسه بخیر می کند؛
صبح را ، سلامِ تو ...

صبح شنبه بخیر🧡
@adelehz
ص مثل صبونه🧡
@adelehz
اینکه فقیرترین باشید یادل شکسته ترین اینکه غصه دارترین باشید یا تنهاترین، فرقی ندارد.اگر دعای مادرباشد،همه چیز یک روز عوض میشود.چون دعای خیر مادر کلیدی ست که به هرقفلی میخورد.
#عادله_زمانی
ز تمام بودنی ها
تو یکی از آن من باش
که به غیر با توبودن
دلم آرزو ندارد...
@adelehz
هرچه کنی به خود کنی
گرهمه نیک و بد کنی
@adelehz
در کنار هر تاریکی
نوری روشن خواهدشد ..
مثل سربازی که در سیاهی میجنگد با نور عشقی درخشان درسینه اش
#عادله_زمانی
@adelehz
بچه که بودم
پدرم به من یاد داده بود وقتی می رویم خانه ی آقا مرتضی ؛
به عروسکهای دخترش دست نزنم!
از آن زمان به بعد هرموقع به خانه شان می رفتیم دخترش بازی می کرد و من فقط نگاهش میکردم.
شاید چون می ترسیدم پدرم بفهمد به حرفش گوش ندادم و علاوه برناراحت شدن توبیخم کند..
اما حالا دیگر خیلی بزرگ شده ام؛
هنوزهم میدانم نباید به داشته های دیگران چشم بدوزم.
اما همه مثل من بلد نیستند دیروز یک نفر عروسک مرا برداشته بود
با هم دیدمشان ،در کافه ای
دخترک داشت دستهای عروسک مرا نوازش میکرد.از عروسکم دلگیر شدم
اینکه می دیدم این قدر خوب با صاحب جدیدش کنار امده بود باعث شد بی اراده بزنم زیر گریه...
انگارشده بودم همان بچه ی بیست سال پیش که به خاطر عروسکهایش گریه میکرد...
کاش پدرهای دیگران هم مثل بابای من به بچه هایشان از همان زمان یاد میدادندکه به عروسکهای دیگران دست نزنند.
عاطفه شادپوری
#شما_فرستادین
@adelehz
هر زمانی چای اوردی
برایم لبخندبزن
چای بی قند نمی چسبد جانا
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
تعهد و محبت باید تو خون مرد باشه 😍😍
@adelehz
چه بسیار هم خانه گانی که باهم غریبه اند وچه بسیار ازیکدیگر جدا افتادگانی که باهم در خیالشان هرشب دریک بستر میخوابند.
کجای راه را اشتباه رفتیم که هیچکداممان بهم نمی رسیم؟!
#عادله_زمانی
شب خوش
و خداوند کودکان و گلها را خلق کرد
تا به بشریت نشان دهد ...
زندگی هرچقدرهم سیاه
دنیا هرچقدرهم ناکام کننده
اما بازهم معصومیت وجود دارد ...
#عادله_زمانی
@adelehz
میدانی
بهار یعنی
زمستان هرقدرهم که بتازد
تا ابد ماندنی نیست
برای بهار همیشه صبور باش ...
#عادله_زمانی
@adelehz