هر بار
که ترانه ای برایت سرودم
قومم بر من تاختند!
که چرا برایِ میهن
شعری نمیسرایی؟
و آیا زن
چیزی به جز وطن است..
#نزار_قبانی
@adelehz
که ترانه ای برایت سرودم
قومم بر من تاختند!
که چرا برایِ میهن
شعری نمیسرایی؟
و آیا زن
چیزی به جز وطن است..
#نزار_قبانی
@adelehz
هرچقدرهم عاشق بودن باکسی باشی بازهم نهایت خواسته ات اینست که با مادرت دریک عصر ساکت چای بنوشی و ازچشمانش جان بگیری..عشق همیشه ازخانه شروع میشود
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
ازبچگی از زمانی که یادگرفتم بنویسم .دلم میخواست حرفهای زیادی بنویسم .چیزهایی که دوستشان داشتم ..البته گاهی چیزهایی و آدمهایی که ازآنها متتفر بودم را روی کاغذ می آوردم.اما بلافاصله بعداز تمام شدن نوشته هایم کاغذهای حاوی نفرت را در باغچه ویا حداقل جایی که کسی نبیندشان میسوزاندم .نمیدانم علتم برای ان کار چه بود .شاید از نفرت میترسیدم شایدهم آنقدر با ایده ال های اخلاقی بزرگ شده بودم که فکر میکردم اگر از کسی متنفرباشم گناه بزرگی انجام دادم.
البته که تنفرهای کودکانه ی من چیزی نبود که زندگی رابرای کسی دشوارتر کند.اینکه من ازگربه ای که ماهی عیدم را خورده بود بیزار بودم .یا از آن بچه فضول مهمانی که بابا عروسکم را به او داده بود متنفربودم ابدا چیز ترسناکی نبود.
حالا که بزرگتر شده ام دیگر از تنفر نمیترسم حتی ادم هایی هم هستند که من با تمام وجودم از انها متتفر وبیزارم.تنفر درواقع حس ترسناکی نیست تا زمانی که به خود ادمی صدمه نزند تا زمانی که انقدر بزرگ شده باشید که بدانید میتوانید ازکسی متنفرباشید ولی برای اثبات تنفرتان به هرکاری دست نزنید .تنفر میتواند حسی باشد که باعث شود شما صورتتان را ازکسی برگردانید اما آن تنفر تا زمانی که باعث نشود کار احمقانه ای بکنید قابل قبول ست شماید که باید تنفر را کنترل کنید نه تنفرشما را ...
بهرحال بعداز سالها حالا نه تنها از اینکه از تعدادی بیزار باشم نمیترسم بلکه ایمان دارم که گاهی بخشیدن بدی های بعضی ادم های خاص خیانت به خودت و زندگیت و زمانت ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
البته که تنفرهای کودکانه ی من چیزی نبود که زندگی رابرای کسی دشوارتر کند.اینکه من ازگربه ای که ماهی عیدم را خورده بود بیزار بودم .یا از آن بچه فضول مهمانی که بابا عروسکم را به او داده بود متنفربودم ابدا چیز ترسناکی نبود.
حالا که بزرگتر شده ام دیگر از تنفر نمیترسم حتی ادم هایی هم هستند که من با تمام وجودم از انها متتفر وبیزارم.تنفر درواقع حس ترسناکی نیست تا زمانی که به خود ادمی صدمه نزند تا زمانی که انقدر بزرگ شده باشید که بدانید میتوانید ازکسی متنفرباشید ولی برای اثبات تنفرتان به هرکاری دست نزنید .تنفر میتواند حسی باشد که باعث شود شما صورتتان را ازکسی برگردانید اما آن تنفر تا زمانی که باعث نشود کار احمقانه ای بکنید قابل قبول ست شماید که باید تنفر را کنترل کنید نه تنفرشما را ...
بهرحال بعداز سالها حالا نه تنها از اینکه از تعدادی بیزار باشم نمیترسم بلکه ایمان دارم که گاهی بخشیدن بدی های بعضی ادم های خاص خیانت به خودت و زندگیت و زمانت ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
داشتم توی اینستاچرخ میزدم.گفتم هشتگ عادله زمانی رو سرچ کنم😊وخوب به من نگید که تاحالا یک بارم اسم تون و سرچ نکردین که باورنمیکنم🤔چیزی که بهش برخوردم خیلی حس جالب وعجیببی بود،دیدم که خیلی از شما نازنین ها مطالب کانال رو با هشتگ اسم من توی اینستاگرام گذاشتید،بعضی ها همراه باعکسی از سفرشون، بعضی ها با عکسی ازچای عصرشون بعضی ها ازیک عشق قدیمی دلگیر بودند بعضی ها حال قشنگی داشتند...وخلاصه که هرچیزی که دیدم ،دلمو خوش کرد جوری که انگار واقعا تک تک اون لحظه ها وحال ها رو شخصا حس کردم...میخام بگم که تواین نیمه شب دیدن اینکه بخشی از حال وهوای دل تون با من هماهنگ وهمسوست حالمو قشنگ کرد.مثل بلعیدن یک بغل هوای اردیبهشت ..😊
برای تک تک تون ارزوهای خوب وقشنگ و درخشان دارم
الماس دل و زندگی تون همیشه بدرخشه
دوستتون دارم وممنونم ازتمام پیام های قشنگی که هر روز ازتون دریافت میکنم.و کلی ازشون انرژی میگیرم ❤🧡💛💚
بازهم به تکرار میگم که
دوستتون دارم...
#عادله_زمانی
@adelehz
برای تک تک تون ارزوهای خوب وقشنگ و درخشان دارم
الماس دل و زندگی تون همیشه بدرخشه
دوستتون دارم وممنونم ازتمام پیام های قشنگی که هر روز ازتون دریافت میکنم.و کلی ازشون انرژی میگیرم ❤🧡💛💚
بازهم به تکرار میگم که
دوستتون دارم...
#عادله_زمانی
@adelehz
اینکه فقیرترین باشید یادل شکسته ترین اینکه غصه دارترین باشید یا تنهاترین، فرقی ندارد.اگر دعای مادرباشد،همه چیز یک روز عوض میشود.چون دعای خیر مادر کلیدی ست که به هرقفلی میخورد.
#عادله_زمانی
#عادله_زمانی
در کنار هر تاریکی
نوری روشن خواهدشد ..
مثل سربازی که در سیاهی میجنگد با نور عشقی درخشان درسینه اش
#عادله_زمانی
@adelehz
نوری روشن خواهدشد ..
مثل سربازی که در سیاهی میجنگد با نور عشقی درخشان درسینه اش
#عادله_زمانی
@adelehz
بچه که بودم
پدرم به من یاد داده بود وقتی می رویم خانه ی آقا مرتضی ؛
به عروسکهای دخترش دست نزنم!
از آن زمان به بعد هرموقع به خانه شان می رفتیم دخترش بازی می کرد و من فقط نگاهش میکردم.
شاید چون می ترسیدم پدرم بفهمد به حرفش گوش ندادم و علاوه برناراحت شدن توبیخم کند..
اما حالا دیگر خیلی بزرگ شده ام؛
هنوزهم میدانم نباید به داشته های دیگران چشم بدوزم.
اما همه مثل من بلد نیستند دیروز یک نفر عروسک مرا برداشته بود
با هم دیدمشان ،در کافه ای
دخترک داشت دستهای عروسک مرا نوازش میکرد.از عروسکم دلگیر شدم
اینکه می دیدم این قدر خوب با صاحب جدیدش کنار امده بود باعث شد بی اراده بزنم زیر گریه...
انگارشده بودم همان بچه ی بیست سال پیش که به خاطر عروسکهایش گریه میکرد...
کاش پدرهای دیگران هم مثل بابای من به بچه هایشان از همان زمان یاد میدادندکه به عروسکهای دیگران دست نزنند.
عاطفه شادپوری
#شما_فرستادین
@adelehz
پدرم به من یاد داده بود وقتی می رویم خانه ی آقا مرتضی ؛
به عروسکهای دخترش دست نزنم!
از آن زمان به بعد هرموقع به خانه شان می رفتیم دخترش بازی می کرد و من فقط نگاهش میکردم.
شاید چون می ترسیدم پدرم بفهمد به حرفش گوش ندادم و علاوه برناراحت شدن توبیخم کند..
اما حالا دیگر خیلی بزرگ شده ام؛
هنوزهم میدانم نباید به داشته های دیگران چشم بدوزم.
اما همه مثل من بلد نیستند دیروز یک نفر عروسک مرا برداشته بود
با هم دیدمشان ،در کافه ای
دخترک داشت دستهای عروسک مرا نوازش میکرد.از عروسکم دلگیر شدم
اینکه می دیدم این قدر خوب با صاحب جدیدش کنار امده بود باعث شد بی اراده بزنم زیر گریه...
انگارشده بودم همان بچه ی بیست سال پیش که به خاطر عروسکهایش گریه میکرد...
کاش پدرهای دیگران هم مثل بابای من به بچه هایشان از همان زمان یاد میدادندکه به عروسکهای دیگران دست نزنند.
عاطفه شادپوری
#شما_فرستادین
@adelehz
Yare Jani
Mohsen Namjoo (WikiSong1.Blogfa.Com)
یارجانی.محسن نامجو
@adelehz
@adelehz