"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
به خدا گفتم چگونه میتوانم تورا ببینم؟
خداگفت:تومرانخواهی دید.
اما کسی را برایت گذاشتم که
نیمی از من است.

#مادر

@adelehz
Maadar
Pouya
باارزوی سلامتی برای همه مادران
و احترام به مادران خفته درخاک
روزمادرمبارک
@adelehz
یک وانت رنگ قشنگ ...
@adelehz
چرا ۸ مارس روزجهانی زن است؟

هشتم مارس سال1908 میلادی بعد از گذشت بیش از پنجاه سال، کارگران زن کارخانـۀ نساجی کتان در شهر نیویورک به دلیل حقوق پایین و تبعیض نژادی دست به اعتصاب زدند، صاحب این کارخانه به همراه نگهبانان بخاطر جلوگیری از همبستگی کارگران بخش های دیگر با اعتصاب گران و عدم سرایت آن به بخش های دیگر ، این زنان را در محل کارشان محبوس ساخت و بعدا به دلایل نامعلوم کارخانه آتش گرفت و فقط تعداد کمی از زنان توانستند از این حادثه نجات یابند و مابقی 129 تن از زنان کارگر در این آتش سوختند.

به همین دلیل روز هشتم مارس بطور سنتی بنام روز مبارزه زنان علیه بی عدالتی و فشار علیه زنان در خاطره ها باقی ماند.

@adelehz
مادرم
فرشته ایست
که بالهایش را با من معاوضه کرد.
بالهایش راداد تا فرزندی به اوبدهند.
تا مادرشود...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
معلمم میشد اینجوری بشید
از خودتون خاطره دیو دو سر تو ذهن بچه باقی نذارین 😅
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هم خواب رقیبانی و من تاب ندارم 😔
@adelehz
باز عصر شده ست
وباز این منم که دو استکان چای می ریزم
حبه ای قند برمیدارم
صندلی دیگری پشت میز میگذارم
ومنتظرت مینشینم ..
وباز تویی که به هیچ چای عصری با من نمی رسی
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
هرپنجشنبه غروب، عطرحلوا باید درخانه بیچید. شایدفقط کمی حلوای ساده،تا هررفته ای که غروب پنجشنبه سری به خانه عزیزانش زد شاد شودازاینکه اهل خانه هنوز دلتنگش هستند ومنتظردعای خیرش
#عادله_زمانی
"زنی که‌گم کردم "
هم خواب رقیبانی و من تاب ندارم 😔 @adelehz
وقتی پستت منبع کپی یه کانال 600هزار نفری میشه😅😉
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روح تمام مادرهای رفته شاد...
مادر همیشه مادرست حتی اگر دیگر نفس نکشد...
@adelehz
آیا افراد متعلق به شهرها و کشورهای دیگر را با ویژگی خاصی بیاد می اورید؟

بله.مثلا میگویم فلان جایی ها این ویژگی اخلاقی را دارند . – 70
👍👍👍👍👍👍👍 75%

خیر.ویژگی های اخلاقی هر فرد را مجزا از شهریا کشورش میدانم. – 23
👍👍 25%

👥 93 people voted so far. Poll closed.
جمعه یعنی بین این همه شلوغی واسترس یک روز تمام را فرصت دارم به تو فکر کنم.
انگار خدا هم دلش فکر کردن به چیزهای قشنگ را میخواهد که جمعه را ساخته ست...
#عادله_زمانی
صبح جمعه بخیر
@adelehz
اسفند لبخند زمستانست
از ذوق بهار

@adelehz
هر بار 
که ‌ترانه ای ‌برایت سرودم 
قومم‌ بر من تاختند!
که چرا برایِ میهن
شعری نمی‌سرایی؟
و آیا زن
چیزی‌ به جز‌ وطن است..

#نزار_قبانی
@adelehz
هرچقدرهم عاشق بودن باکسی باشی بازهم نهایت خواسته ات اینست که با مادرت دریک عصر ساکت چای بنوشی و ازچشمانش جان بگیری..عشق همیشه ازخانه شروع میشود
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
عصرجمعه
وقتی دیگه هیچی نمیتونه خوشحالت کنه
@adelehz