چرا ۸ مارس روزجهانی زن است؟
هشتم مارس سال1908 میلادی بعد از گذشت بیش از پنجاه سال، کارگران زن کارخانـۀ نساجی کتان در شهر نیویورک به دلیل حقوق پایین و تبعیض نژادی دست به اعتصاب زدند، صاحب این کارخانه به همراه نگهبانان بخاطر جلوگیری از همبستگی کارگران بخش های دیگر با اعتصاب گران و عدم سرایت آن به بخش های دیگر ، این زنان را در محل کارشان محبوس ساخت و بعدا به دلایل نامعلوم کارخانه آتش گرفت و فقط تعداد کمی از زنان توانستند از این حادثه نجات یابند و مابقی 129 تن از زنان کارگر در این آتش سوختند.
به همین دلیل روز هشتم مارس بطور سنتی بنام روز مبارزه زنان علیه بی عدالتی و فشار علیه زنان در خاطره ها باقی ماند.
@adelehz
هشتم مارس سال1908 میلادی بعد از گذشت بیش از پنجاه سال، کارگران زن کارخانـۀ نساجی کتان در شهر نیویورک به دلیل حقوق پایین و تبعیض نژادی دست به اعتصاب زدند، صاحب این کارخانه به همراه نگهبانان بخاطر جلوگیری از همبستگی کارگران بخش های دیگر با اعتصاب گران و عدم سرایت آن به بخش های دیگر ، این زنان را در محل کارشان محبوس ساخت و بعدا به دلایل نامعلوم کارخانه آتش گرفت و فقط تعداد کمی از زنان توانستند از این حادثه نجات یابند و مابقی 129 تن از زنان کارگر در این آتش سوختند.
به همین دلیل روز هشتم مارس بطور سنتی بنام روز مبارزه زنان علیه بی عدالتی و فشار علیه زنان در خاطره ها باقی ماند.
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
مادرم
فرشته ایست
که بالهایش را با من معاوضه کرد.
بالهایش راداد تا فرزندی به اوبدهند.
تا مادرشود...
#عادله_زمانی
@adelehz
فرشته ایست
که بالهایش را با من معاوضه کرد.
بالهایش راداد تا فرزندی به اوبدهند.
تا مادرشود...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هم خواب رقیبانی و من تاب ندارم 😔
@adelehz
@adelehz
باز عصر شده ست
وباز این منم که دو استکان چای می ریزم
حبه ای قند برمیدارم
صندلی دیگری پشت میز میگذارم
ومنتظرت مینشینم ..
وباز تویی که به هیچ چای عصری با من نمی رسی
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
وباز این منم که دو استکان چای می ریزم
حبه ای قند برمیدارم
صندلی دیگری پشت میز میگذارم
ومنتظرت مینشینم ..
وباز تویی که به هیچ چای عصری با من نمی رسی
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
هرپنجشنبه غروب، عطرحلوا باید درخانه بیچید. شایدفقط کمی حلوای ساده،تا هررفته ای که غروب پنجشنبه سری به خانه عزیزانش زد شاد شودازاینکه اهل خانه هنوز دلتنگش هستند ومنتظردعای خیرش
#عادله_زمانی
#عادله_زمانی
"زنی کهگم کردم "
هم خواب رقیبانی و من تاب ندارم 😔 @adelehz
وقتی پستت منبع کپی یه کانال 600هزار نفری میشه😅😉
@adelehz
@adelehz
آیا افراد متعلق به شهرها و کشورهای دیگر را با ویژگی خاصی بیاد می اورید؟
بله.مثلا میگویم فلان جایی ها این ویژگی اخلاقی را دارند . – 70
👍👍👍👍👍👍👍 75%
خیر.ویژگی های اخلاقی هر فرد را مجزا از شهریا کشورش میدانم. – 23
👍👍 25%
👥 93 people voted so far. Poll closed.
بله.مثلا میگویم فلان جایی ها این ویژگی اخلاقی را دارند . – 70
👍👍👍👍👍👍👍 75%
خیر.ویژگی های اخلاقی هر فرد را مجزا از شهریا کشورش میدانم. – 23
👍👍 25%
👥 93 people voted so far. Poll closed.
جمعه یعنی بین این همه شلوغی واسترس یک روز تمام را فرصت دارم به تو فکر کنم.
انگار خدا هم دلش فکر کردن به چیزهای قشنگ را میخواهد که جمعه را ساخته ست...
#عادله_زمانی
صبح جمعه بخیر
@adelehz
انگار خدا هم دلش فکر کردن به چیزهای قشنگ را میخواهد که جمعه را ساخته ست...
#عادله_زمانی
صبح جمعه بخیر
@adelehz
هر بار
که ترانه ای برایت سرودم
قومم بر من تاختند!
که چرا برایِ میهن
شعری نمیسرایی؟
و آیا زن
چیزی به جز وطن است..
#نزار_قبانی
@adelehz
که ترانه ای برایت سرودم
قومم بر من تاختند!
که چرا برایِ میهن
شعری نمیسرایی؟
و آیا زن
چیزی به جز وطن است..
#نزار_قبانی
@adelehz
هرچقدرهم عاشق بودن باکسی باشی بازهم نهایت خواسته ات اینست که با مادرت دریک عصر ساکت چای بنوشی و ازچشمانش جان بگیری..عشق همیشه ازخانه شروع میشود
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz