"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
دوست داشتن گلی ست که در زمستان سکوت میکند و دربهار جوانه می زند ...اما یک عشق قدیمی گلی ست همیشه بهار از جنس هایی که زمستان وخواب و نشکفتن را نمیفهمند...
#عادله_زمانی
@adelehz
در کَس مَنگر
که آشنای تو منم …!

#مولانا
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
Babys and pupys😍
@adelehz
اینا فرشته ان😍😍😍
زندگی جیره مختصری است
مثل یک فنجان چای
و کنارش عشق است
مثل یک حبه ی قند ...
زندگی را
با عشق
نوش جان باید کرد ...!

سهراب سپهری
#چای_تایم

@adelehz
مردها چه موجودات مظلومی هستند.نه شعری برایشان سروده میشود نه گلی برایشان خریده،حق اشک ریختن ندارند و هیچ وقت انگار نباید ناله کنند...مردان با تمام قوی بودنشان گاهی همان پسربچه بی دفاع 5ساله اند که بهترین همشاگردیش به او نارو زده و توپش را برده است.مردها به اندازه تمام اشک هایی که نمیتوانند بریزند گاهی دلتنگ میشوند واین دلتنگی با هزارها نخ سیگارهم انگار دود نمیشود برود به آسمان.
فهمیدن یک زن سخت است ولی فهمیدن یک مرد به مراتب سخت تر ..علتش واضح است زنان حرف میزنند از غم هایشان میگویند دلتنگی هایشان را لابلای موهایشان کوتاه میکنند و غصه هایشان را روی ناخن هایشان لاک میزنند.اما مردها ،برای این پسربچه های بالغ حرف زدن سخت است از دردهایشان گفتن سخت است این است که انها راه می روند گاهی سیگار میکشند و گاهی به یک نقطه خیره میشوند دنیای دلتنگی مردها خیلی خاکستری ست .خیلی
مردها را میتوان که دوست داشت نمیشود این پسر بچه های بازیگوش و مهربان را که گاهی بلد نیستند دوست داشتنشان را به چشم بکشند ،نمیشود که در زندگی نداشت.بخواهیم بپذیریم یا نه زندگی زنانه ی یک زن بدون وجود یک مرد ساکت است و بی هیاهو سرد است و یک نواخت ...هر زنی به مردی وسط روزمره های زندگیش نیاز دارد تا عطر غذایش...سرخی رژلبش..چیدمان گلهای باغچه و گلدانش بیش ازبیش به چشم بیاید.
مردها این پسربچه های بازیگوش سربه هوا را میتوان که دوست داشت.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مرا از یاد برد آخر؛
ولی من،
بجز او عالمی را بردم از یاد..!
فریدون_مشیری
شب خوش
@adelehz
صبح آمده بر خیز که خورشید تویی
در عالم نا امیدی ، امید تویی
در جشن طلوع صبح در باغ وجود
آن گل که به روی صبح خندید تویی...

مولانای جان
صبح بخیر
@adelehz
و صبح اغاز نمیشود مگر از چشمانت
وقتی برای دیدنم
دوباره گشوده میشود .
#عادله_زمانی
@adelehz
صبونه 🧡💛
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پنجره ای یکسان
درچهار فصل مختلف
دایما یکسان نباشد حال دوران
غم مخور
@adelehz
بیا
تا فخرت را به بهاربفروشم
تا بفهمد فقط او نیست که با امدنش گلها جوانه میزنند .تا ببیند تویی که می ایی و بهار شرمنده ات میشود.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
از تاریخ عکس هامان
بیرون بیا
پای آغوش من در میان است
شعری
نوازشی
استکان چای
یا هر چیزی که پنجره های بسته را باز کند
نیکی فیروزکوهی
#چای_تایم
@adelehz
مادر بزرگ میگفت عشق مثل گل ست .میخندیدم میگفتم مادرجان از بس به گلهای باغچه تان عاشقانه رسیدید هرچیزی را رنگ عشق میبینید .ادامه خنده ام را میگرفت درحالی که استکان کمرباریک چای اش را زمین میگذاشت میگفت :مادرجان گل وقتی گل میشود که مراقبش باشی نازش را بکشی کنارش باشی .اما همین گل اگر یک بار چیده شود دیگر گل نمیشود اگر یک بار یادت برود پایش اب بریزی نور بپاشی پژمرده میشود یک روز برمیگردی میبینی که خشکیده ست که دیگر نیست که باغچه خالی ست ...
مادربزرگ قند کوچکی را نزدیک لبان قیطانی و صورتی اش برد وگفت وحالا توبگو که عشق و گل یکی نیستند؟؟
درحالی که غرق چشمان پرفروغ و مهربانش بودم گفتم این بار راهم شما بردید....
#عادله_زمانی
@adelehz
اگه یک نفر یک بار بهم دروغ بگه ...

هرکس ممکنه اشتباه کنه یک فرصت دیگه بهش میدم. – 85
👍👍👍👍👍👍👍 77%

دیگه هرگز حرفش و باور نمیکنم . – 25
👍👍 23%

👥 110 people voted so far. Poll closed.