"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
من جمعه ترین حالتِ یک عاشقم!اما
تو صبح ترین جمعه یِ هر روز دلم باش
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
جمعه ها
حکایت
غرق شدن است .
گاه درخاطرات گاه در دیروز گاه درفردا ...
جمعه ها فرصت غرق شدن ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
جمعـه
بوی عطر باران میدهد
بوی نعنا،بوی ریحان میدهد
بوی سبزآب پاش مادرم
بوی خاک نرم گلدان میدهد
جمعه بوی اطلسی های سفید
بوی نان،بوی نمکدان میدهد
بوی خاک شمعدانی های سبز
توی پرچین خیابان میدهد.
هرصبح جمعه تا ظهرشمعدانی که بیادت کاشته ام را اب میدهم .شاید این باربیایی ولی روزکه رو به غروب میگذارد چراغ امید خاموشترمیشودگل راازحیاط برمیدارم و ارام میگویم برمیگرددشمعدانی جان میدانم.
#عادله_زمانی
#چای_تایم
مرد ایده ال مردیه که عصر جمعه ازاینا بخره بیاره یه چای داغ و تیره هم دم کنه بگه بخور خانم جان ،که غصه عصر جمعه رو بشوره ببره😍😊😇🤩
@adelehz
به سودای تو مشغولم
زغوغای جهان فارغ
@adelehz
روزهایی را بیاد بیاور که دعا میکردی،
برای رسیدن به چیزهایی که حالا در دست توست .
پس به خدا اعتماد کن و دستت را دردستش قراربده.
@adelehz
یک روز پای همین دفتر و کتابها با همین مداد نوکی قرمز که مینوشتم هرخطم برای تو بود .در هر خطی تو تصویر میشدی .درهر سطری تو انچنان نیرومند حضور داشتی که انگار تودست مرا میچرخانی و کلمات را تو مینویسی.
دروغ چرا؟عاشقت بودم.میدیدمت و با دیدنت دلم پراز پروانه میشد.دوست داشتم ساعتها پای حرفهایت بنشینم و خودم برایت سخنرانی کنم .همه ی گلهای رز دنیا را برای تو میخاستم و تمام پیراهن های چهارخانه ی شهر را به تن تو میپسندیم.برای تو بغض میکردم و تصور هر اهنگ عاشقانه ام تو بودی .اول پیامهای تورا بازمیکردم و اگر پیامم را دیرجواب میدادی و یا جواب نمیدادی دلم اشوب می شد.نگران همیشگی تو بودم و خواب تورا میدیدم.
پس اگر احمق ترین مرد جهان هم بودی که نبودی .میتوانستی بفهمی من دوستت داشتم.
و تو
تو اصلا خارق العاده نبودی .شاهکارخلقت هم نبودی .نه انچنان غرق جمال یوسف بودی و نه ثروت قارون برایت بجا مانده بود.حاکم ومالک و وزیر و سفیرهم نبودی .تو میتوانستی در زمره معمولی ترین مردان عالم طبقه بندی شوی .اما ان حقیقت وجود داشت که به اشتباه کسی تورا عمیقادوست داشت .
عزیز راه دور!از واژه ی اشتباه نرنج.حقیقت این بود که تو و دوست داشتنت وسط زندگی من خطا بودید خطا وبازهم به تکرار میگویم:خطا
اما حالا که برمیگردم سر همان خط و قلم و دفترچه ...میدانی دیگر هیچکدام ازخطهایم مال تو نیست .شاید باورنکنی من هم باورنمیکردم که حالا با شنیدن نامت هیچ پروانه ای پرواز نمیکند حتی نسیمی هم نمی وزد.
چرا؟
مشخص است .همه چیز به یک چراغ برمیگردد.
چراغ عشق ..
یک شعله کوچک داشت و تو خیال کردی انقدر قوی هست که باهرطوفانی هم راه بیندازی خاموش نمیشود.
اما رفیق دیروز...سخت دراشتباه بودی..
چراغ مان روزهاست خاموش شده است.
مراببخش اگر دیگر درهیچ عاشقانه ای ازمن ردی ازتو نیست .مرا ببخش اگر دیگر موقع بازکردن پیام ها به هرکسی فکر میکنم جزتو!
مرا ببخش اگر نامت درتلفنم "اشتباه" ذخیره شده است.
مرا ببخش رفیق نیمه راه ،ولی سخنم را بپذیر دیر آمدی چراغمان خاموش شد و گلمان پژمرد ..
و سرنوشت مارا باخود میبرد تا شاید جایی دیگر،زمانی دیگر و باکسی دیگر قمارعشقمان را بی آزمایم.
#عادله_زمانی
بی عشق سر مکن،
که دلت پیر می شود...

#قیصر_امین_پور
@adelehz
پارادوکس فرهنگی هستند ایشان
سفره ولنتاین 😐
@adelehz
همیشه به من بگو چایی ام
خوش طعم ترین چای دنیاست.
بگذار باورم شود طعم عشقی که درون قوری
باچای یکجا دم میکنم،ناب است.
#چای_تایم
#عادله_زمانی
@adelehz
آدم هایی که از بازداشتگاه های اجباری برگشته اند دوباره زاد و ولد کردند.
مردان و زنانی که شکنجه دیده بودند، که مرگ نزدیکانشان و سوخته شدن خانه هاشان را دیده بودند، دوباره به دنبال اتوبوس ها دویدند، به پیش بینی هواشناسی با دقت گوش کردند و دخترهایشان را شوهر دادند.
باور کردنی نیست اما همین گونه است.
زندگی از هر چیز دیگری قوی تر است.

آنا گاوالدا

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یک زن درگام اول باید بیاموزد که عاشق خودش باشد واین اصلا ارتباطی به چاقی لاغری سفیدی سیاهی زشتی وزیبایی ندارد.
این تو هستی همین گونه خودت را دوست بدار.
@adelehz
سفره شاید خیلی پرنباشد .
اما دل اگر خوش باشد
همان یک لقمه نان هم میشود شیره جان و چنان میچسبد به وجود ادم که صد خوان شاهی نتواند...
#عادله_زمانی
دلتان خوش
@adelehz