"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
صبحونه❤️
@adelehz
لطفا خودتان را بگیرید .
باور کنید که گاهی لازم است که شدیدا خودتان را بگیرید.لازم است به اطرافیانتان بفهمانید که کم قیمت نیستید که هر گاه بخواهند نمیتوانند به شما دسترسی پیدا کنند .ادمیزاد این گونه است که شیرینی بیش از حد هم دلش را میزند چه برسد به خوبی، این است که نقش همیشه مهربان دلسوز را بازی نکنید .واقعیت این است که باوجود تمام فداکاری هایتان اگر خوبی تان ازحد بگذرد کسی بشما مهربان دوست داشتنی نمیگوید بلکه ممکن است لقب سریش را نثارتان کنند.
پس عاقلانه است که برای اطرافیانتان حد مشخص کنید حتی اگر این اطرافیان عزیزترینهایتان هستند .بگذارید بفهمند که شما ارزان نیستید و برای خودتان ارزش دارید .
این به معنی زیر پاگذاشتن حق وحقوق و یا مظلوم کشی نیست.به معنی توهین کردن و یا تحقیر دیگران نیز نیست . اما بیاموزید که ادمها را باخوبی زیاد دچارتوهم نکنید کاری نکنید که ادمهاجایگاه حقیقی شان را دربرابرتان فراموش کنند .
درواقع بیاموزید که به خودتان بها بدهید و با در معرض گذاشتن دایمی تان بهایتان را کم نکنید .
اگر هرکس با توجه به جایگاه خود رفتارکند قطعا جهان جای زیباتری برای زندگی خواهد بود.
و فراموش نکنید که خوبی که از حد بگذرد نادان خیال بدکند.لذا لطفا در مواردی که لازم است خودتان را بگیرید.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نسخه جدید تلگرام
با امکانات عالی تر و سرعت بالاتر
Telegram x
بختیاری ها زن زیبارا برنو مینامیدند
زن قدبلند را هم برنو مینامیدند
مشخص نبود زن را بیشتردوست داشتند یا برنو را
ولی هر مردی به دنبال دو برنو بود برنویی بر دوش و برنویی بر اغوش
محمد بهمن بیگی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پنجشنبه ها ...نه تنها باید یاد رفتگان کرد
بلکه باید یاد خانه ها و روزهایی که ازدست رفتند را هم کرد..
یادهمه چیزهای خوبی که ازدست دادیم و قدرشان را ندانستیم بخیر.
@adelehz
دنیا به من و تو
یک چای گرم دونفره بدهکاراست .
که بنشینیم و ساعتها حرف بزنیم وچای بنوشیم .
اما عزیزم من میدانم وتوهم میدانی که دنیا هیچ وقت بدهکاری هایش را پس نمی دهد.
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گویند برو تا برود صحبتت از دل
ترسم هوسم بیش کند بُعد مسافت...

سعدی

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شب و روز
در خیالی
و ندانمت کجایی...!

سعدی
@adelehz
به جمعه خوش امد بگویید.
این همان روز قشنگی ست که برای رسیدنش یک هفته منتظربودیم.جمعه را بغل کنید حیف است مسافری که این همه راه راامده تا خوشحالمان کند را نادیده بگیریم.
جمعه مبارک
@adelehz
هر جمعه ،هر صبح جمعه باید بایک عطر خوب شروع شود مثلا عطر مردانه ی تو پیچیده باعطر سنگک داغ دستت وقتی دردست دیگرت یاسی ست که سر راه رفتن به نانوایی برایم از باغچه ی کنار کوچه چیده ای...
#عادله_زمانی
حال خوب خریدنی نیست
ساختنی ست .
لطفا در ساختن حال خوبتان کوشا باشید.
@adelehz
هر ادمی برای رسیدن به منبع نورواحد هستی راه خودش رادارد.
خدایش را به شیوه ی خودش میپرستد .هیچگاه هیچ بنده ای را بخاطر راه رسیدنش به خدا سرزنش نکنید .هرکس دلش از راهی متفاوت به خدا می رسد.
@adelehz
روزهای هفته هر کدام شکل و رنگ و بوی خودشان را دارند ...
شنبه بدترکیب و تلخ و موذی است و شبیه به دختر ترشیده‌ی طوبی خانم است : دراز، لاغر، با چشم‌های ریز بدجنس !
یکشنبه ساده و خر است و برای خودش الکی آن وسط می‌چرخد ...
دوشنبه شکل آقای حشمت الممالک است : متین، موقر، با کت و شلوار خاکستری و عصا ! سه‌شنبه خجالتی و آرام است و رنگش سبز روشن یا زرد لیمویی است .
چهارشنبه خُل است. چاق و چله و بگو بخند است. بوی عدس پلوی خوشمزه‌ی حسن آقا را می‌دهد ...!
پنجشنبه بهشت است و جمعه دو قسمت دارد : صبح تا ظهرش زنده و پر جنب و جوش است. مثل پدر، پر از کار و ورزش و پول و سلامتی. رو به غروب، سنگین و دلگیر می‌شود، پر از دلهره‌های پراکنده و غصه‌های بی‌دلیل و یک جور احساس گناه و دل درد از پرخوری ظهر ...!


گلی ترقی
خاطره‌های پراکنده

@adelehz
امروز چای تایم نداریم
عصر جمعه فقط این بزرگوار😊
@adelehz
نمیدانم چند نفر داستان موسی وشبان راخوانده اید یا حتی مغز کلام این داستان را میدانید .خلاصه داستان این است که موسی پیامبر روزی از راهی میگذشت و متوجه شبانی(چوپان)شد که درحال راز ونیاز باخداوند است ...

دید موسی یک شبانی را به راه
کو همی گفت ای خدا و ای اله
تو کجایی تا شوم من چاکرت
چارقت دوزم کنم شانه  سرت
ای خدای من فدایت جان من
جمله فرزندان و خان و مان من
تو کجایی تا سرت شانه کنم
چارقت را دوزم و بخیه زنم
ور تو را بیماریی آید به پیش
من تو را غمخوار باشم همچو خویش
دست ِ کت بوسم بمالم پای کت
وقت خواب آید بروبم جای کت
گر ببینم خانه ات را من دوام
روغن و شیرت بیارم صبح و شام
هم پنیر و نان های روغنین
خمرها چغرات های نازنین
سازم و آرم به پیشت صبح و شام
از من آوردن ز تو خوردن تمام
ای فدای تو همه بزهای من
ای به یادت هی هی و هی های من

 زمانی که موسی پیامبر رازونیاز شبان راشنید سخت بر اشفت و براوتازید که ;

گفت موسا های خیره سر شدی !
خود مسلمان ناشده کافر شدی
این چه ژاژ است این چه کفر است و فشار
پنبه ای اندر دهان خود فشار
گند کفر تو جهان را گنده کرد
کفر تو دیبای دین را ژنده کرد

 بعدازاین اینکه موسی بر شبان تاخت.شبان با قلبی شکسته ودلی اندوهگین اورا ترک کرد وبه صحرا بازگشت .شاید بسیاری ازما فکر کنیم که خدا بااین عمل موسی موافق بود و اورا به خاطر این برخورد جدی با شبان تایید کرد.اما حقیقت ان بود که رب العالمین شدت عمل موسی را برنتابید و بر وی وحی نمود که;

وحی آمد سوی موسی از خدا
ـ بنده ی ما را زما کردی جدا ؟
تو برای وصل کردن آمدی
نی برای فصل کردن آمدی  
هر کسی را سیرتی بنهاده ایم
هر کسی را اصطلاحی داده ایم
در حق او مدح و در حق تو ذم
در حق او شهد و در حق تو سم
در حق او نور و در حق تو نار
در حق او ورد و در حق تو خار

ما بری از پاک و ناپاکی همه
از گرانجانی و چالاکی همه
من نکردم خلق تا سودی کنم
بلکه تا بر بندگان جودی کنم

رب العالمین به موسی فرمود که موسی من نیازی به بندگان ندارم بلکه انها به من نیازمندند.دعا و نیایششان برای من سودی ندارد مگرچون ابی روان خودشان را پاک میکند .پس تو به چه حقی بنده ی مرا ازمن دورکردی و قلبش را که مملو ازعشق به من بودی شکستی فقط چون زبان او با تو یکی نیست ؟
از خواندن تمام این داستان میتوان فهمید که باری تعالی این حضرت عشق خداوند لایزال را به هرزبانی که ستایش کنیم او خواهد دانست .راه رسیدن به خدا را ازخودمان اغاز کنیم وبه راه های دیگران برای رسیدن به خدایشان دست نزنیم .
که به تعداد ادمهای روی زمین راه وجود دارد برای رسیدن به خدا ...
#عادله_زمانی
@adelehz