"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
#ناهار_تایم
ظهر جمعه ابگوشت خونه مادربزرگ
@adelehz
زمانی خوشبخت میشوم که یادبگیرم چیزی از دنیا طلب ندارم.که کسی منجی شادی من نیست .که خودم مسوول ساختن حال خوشم هستم ..
#عادله_زمانی
@adelehz
بعضی حرفها گفتنی نیست
شنیدنی ست
ان هم نه هرجا
بلکه فقط پای یک لیوان چای گرم وخوش عطر و دوستی که عطردوستیش مثل چای گرم به جان مینشیند.
#چای_تایم
@adelehz
قرن ها پیش دخترکی زیبا در شهری دور تنها و ارام زندگی میکرد.دخترک زیبا نبود ...صدایی دل فریب نداشت در افاق چشمانش هیچ پرستویی پرواز نمیکرد .ودر خرمن گیسوانش هیچ گندمزاری نبود..دخترک معمولی بود شاید بتوان گفت که ازمعمولی هم معمولی تر.اما او چیزی داشت که هیچ دختردیگری نه دران شهر که حتی در آن سرزمین مانندش را نداشت.دخترک لبخندی جادویی داشت..وقتی اولبخند میزد نسیم ها شروع به وزیدن میکردند گلهای کوچک باغچه ها ارام ارام بازمیشدند وستاره ها پرنورتر می درخشیدند.دخترک تنها هرگاه از کنار زمین های کشاورزی عبور میکرد افتابگردان ها به هوای لبخندش به سمت او مایل میشدند و کشاورزها با دیدنش خستگی شان را فراموش میکردند...دخترهای همسایه همیشه ازاوبه بدی یاد میکردند و زیبایی نداشته اش را دست می انداختند.اما هیچکدام اینها باعث نشد که او همچنان با لبخندش ندرخشد.روزی بادی بدطینت راه شهر دخترک را یافت وقتی دریک بعدازظهر گرم تابستانی برفراز شهر مردم را میپایید تا باارزش ترین دارایی هایشان را ببیند .چشمش به لبخند درخشان دخترک افتاد ..بادبدطینت به شهرآشوب بودن به دزدیدن باارزشها در سرزمین های مختلف مشهور بود ولی هرگز تابحال چنین چیزی ندیده بود .بادبدطینت شبی قصد کرد که به سراغ لبخند دخترک برود ان را بدزدد و به گنجینه اش بیفزاید .همراه با مرواریدها ویاقوت ها، الماس ها وسکه ها وهرچیز باارزش دیگری ..شب هنگام وقتی به خانه ی دخترک رسید ..جستی آرام زد ..از درز کنار پنجره چوبی عبور کرد و به داخل اتاق دخترک خزید ...دخترک در خوابی ارام بود چون پری بر حریر سبک و ارام...
و لبخندش،آه بله لبخندش همچنان برلبان کوچک و معمولیش می درخشید .بادبدطینت تا خواست دراتاق چرخی بزند و لبخند را برباید دخترک غلتی زد و درخواب لبخندش پررنگ ترشد.بادبدطینت لرزید...احساس کرد نمیتواند که لبخند را باخودببرد به دخترک ولبخندش خیره ماند و سکوت کرد..ساعتها بادبدطینت به همان حال باقی ماند تا اینکه سپیده صبح سر زد و اولین شعاع نور بر کف پوش اتاق دخترک تابید.بادبدطینت با امدن نور ازاتاق بیرون رفت و راهی صحرا شد .بدون اینکه لبخند را داشته باشد.بعد ازآن بادبدطینت دیگر هرگز چیزی راندزدید.درشهر هازوزه نکشید و هیچ پنجره ای را برهم نکوبید.کسی نمیداند آن شب بین بادبدطینت و لبخند چه گذشت.اما بعداز آن همه فهمیدند که مهربانی تنها راه باقی ماندن است. لبخند انقدر قوی ست که میتواند بادبدطینت را به نسیمی عاشقانه تبدیل کند که هیچ کس جز بر اساس مهربانی و عشق باقی نمی ماند .
#عادله_زمانی
@adelehz
عاشقی دل می دهد
معشوقه ای دل می برد
بُرد در بُرد است و
من مشغول حسرت بُردنم ..!

#شهریار
@adelehz
Gozashte [SariMusic.IR]
Moein [SariMusic.IR]
@adelehz
آهنگ امشب و تقدیم میکنم به بهترین دوستم❤️تو همیشه بهترینی لطفا فراموش نکن❤️😊
با تبسم های گرمت
روز من آغاز شد.
صبح آمد،
خنده ات جاریست،
لبخندت بخیر
#فرامرز_عرب_عامری
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اول هفته تون بخیر😊
لبخند یادتون نره❤️
خوب یا بد اینم بگذرد
پس از لحظه لذت ببرید.
@adelehz
ازدواج نکنید .
تا زمانیکه مطمین باشید شما متعهد میشویدنه فقط متاهل
ازدواج کردن زمانیکه میدانید هنوز نتوانسته اید دیگری رادرون قلبتان بکشید بزرگترین خیانت ست.حتی اگر هرگزبا او همبسترنشوید.
#عادله_زمانی
چرا زبان بگشایم؟ که دردهای بزرگ
به جز سکوت ندارند مرهمی دیگر ...


@adelehz
#چای_تایم
چرا بعضی غصه ها خیلی سختند حتی با هزار فنجان چای هم آب نمیشوند...
@adelehz
دل نهادم به صبوری که
جز این چاره ندارم
سعدی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
برف و شیره انگور...
ولی ترجیحا گفته میشه بخاطر مقدار بالای ذرات الاینده در هوا برف نخورید.
@adelehz
صبح برفی بخیر
@adelehz
چه بگویم سحرت خیر
تو خودت صبح جهانی

#شهریار
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هوای شهر سرد است
اما هوای قلبت نباید سرد شود...
ارزویم این است که میان برف قلبت چون خورشید ازنور و گرما بدرخشد..
#عادله_زمانی
@adelehz