"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
سال ها پرسیدم از خود کیستم؟
آتشم، شوقم، شرارم، چیستم؟
دیدمش امروز و دانستم" کنون..
او به جز من، من به جز او نیستم!!!

مولانا

@adelehz
وقتی بچه تر بودم .عروسکهایم را خیلی دوست داشتم هیچ وقت دلم نمیخواست کسی به عروسکهایم دست بزند .آن عروسک موفرفری که چشمان سیاهش بازوبسته می شد و عروسک قشنگ من را میخواند خط قرمزم بود .یعنی اگر دست هر دختر بچه ی دیگری به ان می رسید اگر میفهمیدم که کسی در نبودم ان را بغل کرده ویا حتی نگاهش کرده در دنیای کودکی قلبم تیر میکشید ...من عروسک زیاد داشتم اما بازهم دلم نمیخواست باکسی شریکشان شوم نه اینکه بچه تخس و خسیسی باشم .نه
اتفاقا کودکی بودم که هر زنگ تفریح کلی همشاگردی را دورم جمع میکردم تا خوراکی های خوشمزه و ویژه ای که مادرم برای تک فرزندش هرروز توی کیفم میچپاند را با انها تقسیم کنم و درلذت خوردنشان شریک شان گردانم.اما قضیه اسباب بازی ها فرق میکرد این بود که وقتی بچه ی تخس وبی تربیت مهمان گریه کرد و یکی از اسباب بازی هایم را خواست و پدرم بروی حفظ شان میزبانی اسباب بازیم را به او داد تا هفته ها از پدرم عصبی بودم و نمی بخشیدمش ...اما چرا؟
حالا که فکر میکنم حس میکنم علتش این بود که من کودک تنهایی بودم که عروسکهایم بعد از مادرم تنها دوستان من بودند و تمام دنیای کوچک من ..
پس وقتی یکی ازدوستانم در آغوش کودک دیگری میخوابید یا اسباب دلخوشی ان یکی کودک می شد دوام نمی اوردم و بی قرار میشدم ..القصه حکایت ما ادمها هم همین است اگر کسی بیش ازحدش به شما علاقه دارد اگر دلش میخواهد مال خودش باشید گاهی درک کنید .باورکنید که شاید شما تمام دنیای او هستید و این یعنی شمارا ازهرچه هست بیشترمیخواهد بخاطر اینکه گاهی بیش ازحد میشود از او دلگیر نشوید شاید روزی بیاید که دلتان برای همین بهانه هایش تنگ شود و او دیگر ان بهانه گیر سابق نباشد شاید روزی دنیایش عوض بشود ...این است که کاری نکنید که بعدها دلتان بسوزد از جستن و نیافتنش بهانه ها همیشه از سر بی میلی نیست گاهی از سر علاقه است ان هم به گونه ی خاصش...
#عادله_زمانی
@adelehz
به ناز خُفته چه داند
که دردمند فراق...

به شب چه می‌گذراند
علی‌الخصوص غریب...

#سعدی
@adelehz
The truth is that ,
Every morning we are born again So
Happy birthday to all of us
واقعیت اینه که
ما هر روز صبح دوباره به دنیا میایم
پس تولد هممون مبارک

@adelehz
مادربزرگ همیشه درجواب چقدر سرد است میگفت خودت سرد باشی گرم میشوی الهی دلت سرد نشود یخ نزند...
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
عشق یعنی اینکه در بدترین وسخت ترین شرایط هم حاضر باشید اورا کنارتان بپذیرید.
در شرایط نرمال وایده ال کنار کسی بودن هنر خاصی نیست.
@adelehz
اگر نمی خواهیم بازیچه ی دست هر فرومایه ای و مایه ی ریشخند هر تهی مغزی باشیم، اصل اول این است که محتاط و دست نیافتنی بمانیم.

📚 درمان شوپنهاور
👤 اروین د.یالوم

@adelehz
و چای دغدغه عاشقانه خوبی ست ..
برای با تو نشستن بهانه خوبی ست
#چای_تایم

@adelehz
چشم انتظارت را ببند .
خواهی دید که چقدر شادتر میشوی
اصولا ادمهایی که به جاده خیره می مانند غمگین تر از انهایی هستند که اسمان را تماشا میکنند.
#عادله_زمانی
@adelehz
مرا از دور تماشا کن

من از نزدیک
غمگینم...

عباس معروفی

@adelehz
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
آندره بوچلی
سارا براتمن
@adelehz
هرشب قبل ازخواب
غم هایتان را زمین بگذارید
وخدا رابغل بگیرید.
شب خوش❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
چه هوایی، چه طلوعی جانم ...!
باید امروز حواسم باشد ،
که اگر قاصدکی را دیدم ،
آرزوهایم را بدهم تا برساند به خدا ...!

@adelehz
امروز چندتایی لبخند بی دلیل بیشتر بزنید.
بگذارید شهر کمی زیباترشود.
صبح به خیر ❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خوشبخت ها چی شکلی اند؟
شکل خاصی ندارند.فقط همه شان انقدربزرگ شده اند که برای خوشحال بودن منتظر هیچ کس نمیمانند.خوشحالیشان در گرو امدن یا ماندن هیچ غریبه ای نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
مجنون را می‌گفتند که: «از لیلی خوب‌ترانند، بر تو بیاوریم؟»
او می‌گفت که: «آخر من لیلی را به صورت دوست نمی‌دارم، لیلی صورت نیست.
لیلی به دست من همچون جامی است، من از آن شراب می‌نوشم.
من عاشق شرابم و شما را نظر بر قدح است. از شراب آگاه نیستید...»

📚فیه ما فیه
👤 مولانا

@adelehz