"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
برای شاد بودن برای زیبا دیدن
خیلی نباید سخت گرفت
کمی باید از اطرافمان فاصله بگیریم و ازدور نگاه کنیم ان زمان زیبایی را خواهیم شناخت...
@adelehz
آرزو دارم؛خورشید، رهایت نکند
غم و اندوه صدایت نکند
و تو را از دل آنکس که دلت در تن اوست
حضرت دوست جدایت نکند

صبح بخیر🥀
@adelehz
ما به مهربانی نیاز داریم
تا جهانمان زیباتر شود .
@adelehz
شاید شمعدانی های قرمز در زندگی و دنیایی دیگری زنی بودند عاشق که هر صبح رخت سرخش را برتن میکرد و بیرون شهر کنار جاده منتظر برگشت معشوقش مینشست .عشق الود و چشم انتظار
📚عادله زمانی
📸سحرابراهیمی
بهارجان❤️❤️
@adelehz
زمستان است و بی برگی
کجایی باد نوروزم؟
#سعدی
@adelehz
میگفتی برایم می میری .باید میفهمیدم عاشقم نیستی ..چون کسی که عاشق باشد نمیمیرد بلکه برایش زندگی میکند ...فرق عاشق و دروغگو این است .
#عادله_زمانی
@adelehz
داشتم از کنار یک خیابان عبور میکردم .خیابانی که قبلاها برایم هیچ چیز نبود،خیابانی بود شبیه تمام خیابانهای دیگر شهر...اما حالا خیلی فرق میکرد.این خیابان در دلم و در یادم به نام او سند خورده بود.من میدانستم این خیابان شلوغ و بزرگ جاییست که ساکن یکی از بلند منزل هایش اوست ..
وهمین کافی بود که بین انهمه جمعیت بین انهمه پنجره بین آن همه در، من چشمم اورا ببیند ..و حس کند که شاید الان اوست که از خیابان می گذرد..
شاید اوست که حالا پنجره را می گشاید تا هوای اتاق را عوض کند شاید حالا اوست که دارد توی میوه فروشی بزرگ محل دنبال سیب های سرخ و ابدار میگردد تا بچیندشان داخل کیسه پلاستیکی ...
که شاید اوست..
واین ها تماما خیالاتی ست که اعتبارموقتی دارد ..تا زمانی این خیالات معتبراست که تو دراین شهری ..اما روزی که ازاین شهر بروی تمام خیالات من تمام خیابانها،کوچه ها ،پنجره ها و حتی میوه فروشی های این شهر از اعتبار می افتد.
و من می مانم و یک شهر بی اعتبار..
این است که جانان من باید زودتر ازتو ازاین شهر بروم ..بروم جایی که دیگر هیچ کدام از خیابانهایش در دلم به نام تو سند نخورده باشد شهری که من امید به باز شدن هیچ کدام از پنجره هایش به دست تو نداشته باشم ..
من باید زودتر بروم چون اگر تو بروی و من بمانم و شهری که بوی تورا می دهد ولی خودت را نه ..
آن وقت دیگر هیچ چیز نمی تواند نجاتم بدهد...
#عادله_زمانی
@adelehz
داشتم از کنار یک خیابان عبور میکردم .خیابانی که قبلاها برایم هیچ چیز نبود،خیابانی بود شبیه تمام خیابانهای دیگر شهر...اما حالا خیلی فرق میکرد.این خیابان در دلم و در یادم به نام او سند خورده بود.من میدانستم این خیابان شلوغ و بزرگ جاییست که ساکن یکی از بلند منزل هایش اوست ..
وهمین کافی بود که بین انهمه جمعیت بین انهمه پنجره بین آن همه در، من چشمم اورا ببیند ..و حس کند که شاید الان اوست که از خیابان می گذرد..
شاید اوست که حالا پنجره را می گشاید تا هوای اتاق را عوض کند شاید حالا اوست که دارد توی میوه فروشی بزرگ محل دنبال سیب های سرخ و ابدار میگردد تا بچیندشان داخل کیسه پلاستیکی ...
که شاید اوست..
واین ها تماما خیالاتی ست که اعتبارموقتی دارد ..تا زمانی این خیالات معتبراست که تو دراین شهری ..اما روزی که ازاین شهر بروی تمام خیالات من تمام خیابانها،کوچه ها ،پنجره ها و حتی میوه فروشی های این شهر از اعتبار می افتد.
و من می مانم و یک شهر بی اعتبار..
این است که جانان من باید زودتر ازتو ازاین شهر بروم ..بروم جایی که دیگر هیچ کدام از خیابانهایش در دلم به نام تو سند نخورده باشد شهری که من امید به باز شدن هیچ کدام از پنجره هایش به دست تو نداشته باشم ..
من باید زودتر بروم چون اگر تو بروی و من بمانم و شهری که بوی تورا می دهد ولی خودت را نه ..
آن وقت دیگر هیچ چیز نمی تواند نجاتم بدهد...
#عادله_زمانی
@adelehz
Bebar Ey Barf
Habib - www.Ahangestan.in
ببار ای برف سنگین بر مزارش
@adelehz
زندگی لنگر می خواهد.
چیزی که آدم را سر جایش نگه دارد، چیزی که نگذارد فاصله آدم از ساحل
آرامش زیاد شود
چیزی که نگذارد امواج آدم را بکشاند به ناکجا.

حالا لنگر آدم ،گاهی یک آدم دیگر است
گاهی یک فکر و اعتقاد است
گاهی ایمان است
گاهی عادت روزانه است
گاهی کار است، گاهی یک جمع دوستانه است
گاهی یک دوره خانوادگی است، گاهی یک باشگاه ورزشی است
گاهی چهار تا کتاب است، گاهی یک مشت خاطره

لنگر هر کس هر چه هست فاصله اوست با سرگردانی در دریای روزگار
فاصله اوست تا گم شدن
فاصله اوست با آوارگی.

همیشه برای فرار از این طوفان های زندگی از این حرفهای آزار دهنده که هرروز
میشنوی، یک لنگر داشته باش


#امیرعلی_بنی_اسدی
#شما_فرستادین
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
معرفی فیلم
من یکم دیر دیدم ولی اگه شما فیلم لالالند رو هنوز ندیدید اکیدا توصیه میکنم این فیلم موزیکال و تماشا کنید .
حال خوش و رمانتیک و رنگی رنگی بهتون میده .
😊
@adelehz
چشم واکن که جهان منتظر دیدن توست
لبِ خورشیدلب عطشان، پی بوسیدن توست
اول صبح بخند،گل بدهد سینه ی صبح
وقت روییدن و بوییدن وگل چیدن توست
صبح بخیر
📸مهساقاضی
@adelehz
از جمله زیبایی های
برف دیروز😊😍💏
@adelehz
دخترک گریه میکرد.مادربزرگ پرسید چرا؟دخترک گفت مدادم را درمدرسه گم کردم.
مادربزرگ خندید وگفت بزرگترکه شوی چیزهای مهمتری راگم میکنی.
دخترک گفت مثلا چی؟
مثلا دلت را،میان اقیانوس چشمان یک نفر
#عادله_زمانی
در هر شعری
زنی نهفته است .
زنی که یا شاعر آن شعر است یا آن شعر به واسطه خودش و عشقش افریده شده است.
زنها اگر بروند شعرها رامیبرند.
ودنیای بدون شعر عجیب خالی ست.
#عادله_زمانی
@adelehz