شب بخیر غارتگر شب های بی مهتاب من
منتی بر دل گذار امشب بیا در خواب من..
#هوشنگ_ابتهاج
شب بخیر 🌙
@adelehz
منتی بر دل گذار امشب بیا در خواب من..
#هوشنگ_ابتهاج
شب بخیر 🌙
@adelehz
صبح يعنی
همه ی شهر پر از بوی خداست
عابری گفت
که اين مطلق ناديده کجاست؟؟
شاپرک پر زد وبا
رقص خود آهسته سرود
چشـم دل باز کن
اين بسته به افکارشماست
صبح به خیر
@adelehz
همه ی شهر پر از بوی خداست
عابری گفت
که اين مطلق ناديده کجاست؟؟
شاپرک پر زد وبا
رقص خود آهسته سرود
چشـم دل باز کن
اين بسته به افکارشماست
صبح به خیر
@adelehz
من معتقدم خداوند از روح خودش در معماری های شرقی دمیده است ...
ولهذا این حجم از زیبایی و ارامبخشی و ارام کردن روح چه توجیح دیگری میتواند داشته باشد؟
@adelehz
ولهذا این حجم از زیبایی و ارامبخشی و ارام کردن روح چه توجیح دیگری میتواند داشته باشد؟
@adelehz
با احترام برای تمام مردانی که برای
تامین خانواده شان زیر اوار ساختمانها,در کشتی های درحال سوختن..در معادن بسته شده ...درتصادفات و اتوبان ها ...جان میدهند و کسی شهید خطابشان نمیکند...
بااحترام به تمام مردانی که حق مرد بودن را برای خانواده شان ادا میکنند و گاه این حق مطلب بسیار سنگین است وپر هزینه ..
کسی از ما این را به اینان برساند
که گرچه در مردی بی نظیرید ولی به والله هیچکسمان راضی نیست که جان تان را برسر ساختمانها،ته چاه ها،میان معدن ها ،در دریاها و درحال سوختن هاجا بگذارید و به خانه برنگردید..
که به خانه باز نگردید...
#عادله_زمانی
@adelehz
تامین خانواده شان زیر اوار ساختمانها,در کشتی های درحال سوختن..در معادن بسته شده ...درتصادفات و اتوبان ها ...جان میدهند و کسی شهید خطابشان نمیکند...
بااحترام به تمام مردانی که حق مرد بودن را برای خانواده شان ادا میکنند و گاه این حق مطلب بسیار سنگین است وپر هزینه ..
کسی از ما این را به اینان برساند
که گرچه در مردی بی نظیرید ولی به والله هیچکسمان راضی نیست که جان تان را برسر ساختمانها،ته چاه ها،میان معدن ها ،در دریاها و درحال سوختن هاجا بگذارید و به خانه برنگردید..
که به خانه باز نگردید...
#عادله_زمانی
@adelehz
نه نوحی هست
تا از موج و طوفان بَر کشد مارا...
نه موسایی
که بشکافد عصایش آبِ دریا را...
نه ابراهیم
تا ناگه گلستان سازد از آتش...
🖤
@adelehz
تا از موج و طوفان بَر کشد مارا...
نه موسایی
که بشکافد عصایش آبِ دریا را...
نه ابراهیم
تا ناگه گلستان سازد از آتش...
🖤
@adelehz
ما برای دوست داشتن برای بودن چیزی که میخواهیم .برای جمع کردن صدفهایی که دوستشان داریم از کنار دریا،برای پختن غذای مورد علاقه عزیزانمان،برای سفری کم خرج به شهری زیبا و نزدیک ،برای قدم زدن زیرباران برای شبی خوابیدن درپشت بام یک خانه روستایی برای خریدن تمام شکلاتهای کودک دستفروش و زودتر فرستادنش به خانه برای بردن پارچ شربتی خنک در دل تابستان برای کارگر ساختمان نیمه کاره بغلی ،برای چیدن گلهای سفید وخوش عطر یاس و برای هزار کار کوچک وبزرگ دیگر ،فرصتمان کم است...
ما برای زندگی کردن فرصتمان کم است ..
فردا دیر است همین امروز را فرصت داریم.فقط امروز...
#عادله_زمانی
@adelehz
ما برای زندگی کردن فرصتمان کم است ..
فردا دیر است همین امروز را فرصت داریم.فقط امروز...
#عادله_زمانی
@adelehz
خیلی مشکل است،
آدم بخواهد تمام وقت
مراقب خودش باشد
تا آنچه را که احساسش میخواهد
به کسی نگوید..
📽 بابا لنگ دراز
@adelehz
آدم بخواهد تمام وقت
مراقب خودش باشد
تا آنچه را که احساسش میخواهد
به کسی نگوید..
📽 بابا لنگ دراز
@adelehz
❤1
چشمان افسونگر اما غم الود دخترک افغان...
جغرافیای جهان گاه بی اندازه بی رحم است...
این زیبایی سزاوار این غم نیست
@adelehz
جغرافیای جهان گاه بی اندازه بی رحم است...
این زیبایی سزاوار این غم نیست
@adelehz
ناخن هايتان را لاک بزنيد
تين يک پسر شش هفت ساله هلندى است. ارديبهشت ماه گذشته بعد از سردرد و آزمايشهاى مختلف فهميدند به سرطان مغز مبتلاست وكارى نمى شود برايش كرد وحداكثر يک سال ديگر زنده است.
وقتى پدرومادر با كمک دكتر وپرستاران و روانپزشک خواستند "تين" را براى مراحل بعدى بيمارى و رسيدن مرگ آشنا كنند و پرسيدند آخرين آرزويش چيست ؟تا در اين مدت كمى كه باقى مانده عملى شود؟ او گفت میخواد كمک كند تا بقيه بچه هاى مريض نميرند.
وقتى پرسيدند خوب چه كار مى خواهى بكنى؟
جواب داد كار كنم وپول بگيرم وقلكم را پركنم.
كارى كه بلد بود لاک زدن ناخن هاى مامان وبابا و پدر ومادر بزرگ و پرستاران بيمارستان و ...گرفتن چند يورو از هركدام وانداختن توى قلكش بود.
مى خواست پولش به ١٠٠ يورو برسد وبرود بدهد به صليب سرخ. تين وخانواده اش ساكن شهر بردا BEREDA هلند هستند. در همين ماه دسامبر كه با پدرش رفته بود بازارچه كريسمس محلى پدرش داستان را براى يك خبرنگار محلى راديو تعريف كرد.
خبرنگار گفت خوب همه كمک كنيم كه تين به آرزويش برسد. برنامه اى از راديو پخش كرد و با مقامات شهرقرار گذاشت كه توى همان بازارچه يک اطاقک شيشه اى بگذارند ومردم بيايند تا تين ناخن هايشان را لاک بزند ومبلغى كمک كنند واز همينجا طوفان راه افتاد
لاک زدن تين شد كمپينى كه همه هلند را فراگرفت وصدها كودک مثل او دست پدرومادر و فک و فاميل را لاک زدند وتنها در يک روز ٧٠٠ هزار يورو پول جمع شد.
از ورزشكاران تيمهاى ملى تا خواننده وهنرپيشه و افراد عادى ومعروف وحتى سياستمداران ناخن هايشان را لاک زدند و صدها هزارعكس در اينستاگرام و هشتگ در توئيتر پول به همراه آورد.
هرسال بيش از ٩٠٠ هزار كودک در كشورهاى توسعه نيافته به دليل كمبود امكانات پزشكى و دارو از بيمارى هاى عفونت ريه وعوارض آن مى ميرند. دارو و چادر وماسكهاى اكسيژن و آموزش پزشكان براى تشخيص به موقع بيمارى مى تواند جان آنها را نجات دهد. تمام پول اين كمپين براى نجات اين بچه ها خرج خواهد شد.
تین چند روز پیش فوت کرد و بیش از ۲/۴ میلیون یورو توسط اودر اتاقک شیشه ای جمع اوری شد
.
او تابستان آينده را نخواهد ديد اما ده ها هزار كودک به جاى او زندگى خواهند كرد.
@adelehz
تين يک پسر شش هفت ساله هلندى است. ارديبهشت ماه گذشته بعد از سردرد و آزمايشهاى مختلف فهميدند به سرطان مغز مبتلاست وكارى نمى شود برايش كرد وحداكثر يک سال ديگر زنده است.
وقتى پدرومادر با كمک دكتر وپرستاران و روانپزشک خواستند "تين" را براى مراحل بعدى بيمارى و رسيدن مرگ آشنا كنند و پرسيدند آخرين آرزويش چيست ؟تا در اين مدت كمى كه باقى مانده عملى شود؟ او گفت میخواد كمک كند تا بقيه بچه هاى مريض نميرند.
وقتى پرسيدند خوب چه كار مى خواهى بكنى؟
جواب داد كار كنم وپول بگيرم وقلكم را پركنم.
كارى كه بلد بود لاک زدن ناخن هاى مامان وبابا و پدر ومادر بزرگ و پرستاران بيمارستان و ...گرفتن چند يورو از هركدام وانداختن توى قلكش بود.
مى خواست پولش به ١٠٠ يورو برسد وبرود بدهد به صليب سرخ. تين وخانواده اش ساكن شهر بردا BEREDA هلند هستند. در همين ماه دسامبر كه با پدرش رفته بود بازارچه كريسمس محلى پدرش داستان را براى يك خبرنگار محلى راديو تعريف كرد.
خبرنگار گفت خوب همه كمک كنيم كه تين به آرزويش برسد. برنامه اى از راديو پخش كرد و با مقامات شهرقرار گذاشت كه توى همان بازارچه يک اطاقک شيشه اى بگذارند ومردم بيايند تا تين ناخن هايشان را لاک بزند ومبلغى كمک كنند واز همينجا طوفان راه افتاد
لاک زدن تين شد كمپينى كه همه هلند را فراگرفت وصدها كودک مثل او دست پدرومادر و فک و فاميل را لاک زدند وتنها در يک روز ٧٠٠ هزار يورو پول جمع شد.
از ورزشكاران تيمهاى ملى تا خواننده وهنرپيشه و افراد عادى ومعروف وحتى سياستمداران ناخن هايشان را لاک زدند و صدها هزارعكس در اينستاگرام و هشتگ در توئيتر پول به همراه آورد.
هرسال بيش از ٩٠٠ هزار كودک در كشورهاى توسعه نيافته به دليل كمبود امكانات پزشكى و دارو از بيمارى هاى عفونت ريه وعوارض آن مى ميرند. دارو و چادر وماسكهاى اكسيژن و آموزش پزشكان براى تشخيص به موقع بيمارى مى تواند جان آنها را نجات دهد. تمام پول اين كمپين براى نجات اين بچه ها خرج خواهد شد.
تین چند روز پیش فوت کرد و بیش از ۲/۴ میلیون یورو توسط اودر اتاقک شیشه ای جمع اوری شد
.
او تابستان آينده را نخواهد ديد اما ده ها هزار كودک به جاى او زندگى خواهند كرد.
@adelehz
من حمله مردم به کامیون چپ شده ی پرتغال و بااینکه درست نیست میتونم هضم کنم .
ولی حمله به کامیون لباس زیر..و والله نمیدونم چی بگم 😐
@adelehz
ولی حمله به کامیون لباس زیر..و والله نمیدونم چی بگم 😐
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به سانِ رود که
در نشیب دره،سر به سنگ میزند
««رونده باش»»
امیدِ هیچ معجزی ز مرده نیست
««زنده باش»»
صبح دوشنبه بخیر
@adelehz
در نشیب دره،سر به سنگ میزند
««رونده باش»»
امیدِ هیچ معجزی ز مرده نیست
««زنده باش»»
صبح دوشنبه بخیر
@adelehz
صبح به صبح
بیا و در گوشم از عشق بگو
تو روزی دوستم داشتی
بگذار تاریخ تکرار شود ..
#عادله_زمانی
@adelehz
بیا و در گوشم از عشق بگو
تو روزی دوستم داشتی
بگذار تاریخ تکرار شود ..
#عادله_زمانی
@adelehz