"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
گاهی دلم برایت تنگ میشود
ازپنجره،کوچه رامی پایم شایدتو در پیچش بپیچی،به حیاط نگاه میکنم شاید تو درونش پا بگذاری دل تنگت میشوم نمیایی. چشم به در ،خوابم میبرد وخواب مرا میبرد..
#عادله_زمانی
@adelehz
قدیم ترها مردم عصر به عصر منتظر مهمان بودند.میخواستندکسی بیایدتا تمام روزشان رابریزند دردامنش
اینطوری هیچ چیزته دلشان نمیماند ته دلشان کهنه نمیشد
شایدبخاطراین بودکه قدیمیهاخوشبخت تربودند.
#عادله_زمانی
جای جای شهر من از خاطراتت پر شده

راه رفتن بعد تو از هر مسیری مشکل است

📚محمد شیخی

📷حکیم عطارد
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بخوابیم و باور کنیم
فردا روز بهتری خواهد بود.
شب خوش
@adelehz
صبحی که بوسٖه ام ندهی بی طلوع باد
روزی که عاشقت نـشـوم بی شـروع باد

@adelehz
نه تو حافظی
نه من شاخه نبات
نه تو دیوان غزل داری
نه من شهرآشوبم
قصه این عشق 800سال دهان به دهان نخواهد چرخید
پس بیا همین یک روز را که هستیم عاشق بمانیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
مادر ،
خودش هم که نباشد ،
مادری اش را برای تو می گذارد ..

عشقش را برایت در لبخند دخترکی در گوشه پیاده رو ،
نگرانی اش را برایت در پس داستان پیرمرد راننده ،
دعای خیرش را در دستان لرزان پیرزنی که تاخانه همراهیش کردی ..

مادر خودش هم که نباشد ،
مادری اش را پیش تو جامیگذارد ..
حتی اگر دستانش از دنیا کوتاه باشد
حواست باشد ، او حواسش به تو هست ...

@adelehz
و جهان روزی به پایان می رسد
اما هیچ کس نخواهید فهمید انارها چه شنیدند که دلشان ترک برداشت..
#عادله_زمانی
@adelehz
فوری
تلگرام روی تلفن های ثابت رفع فیلتر شد.
@adelehz
داشتم اخبار را می دیدم ..مصاحبه همسر یکی از عوامل نفت کش سوخته ی ایرانی در دریای چین را دیدم..اشک میریخت و من فقط به این فکر میکردم که یک دقیقه ای که برای ما اینچنین ارام وسریع میگذرد برای او چه طور میگذرد..؟به وقتهایی که با دوستان دریک کافه گرم و خوش عطر جمعیم و بگوبخندمان بلند است وچای و قهوه مان براه ،بعد از چندساعت باگلایه ازاینکه ساعت چقدر سریع میگذرد ازهم جدا میشویم.همان ساعت دقیقا همان ساعت چه حالی در دل مادری ست که فرزندش گم شده است؟ایا برای اوهم زمان بی توجه و زود میگذرد؟یا وقتی چندساعت فیلم مورد علاقه مان را میبینیم ایا همان چند ساعت برای مردی که کلیه پسرش از کارافتاده است و فرصت برای پیوند هر دقیقه کمتر میشود هم همان اندازه سرگرم کننده میگذرد؟؟
میخواهم بگویم هر چیزی در این دنیا نسبی ست .حتی چیز ساده و مشخصی چون زمان.
تمام این حرفها مرا یاد حرف اوریانا فالاچی می اندازد به فرزندی که هرگز زاده نشد ...
زمستان چیزیست نسبی برای افراد پولدار تفریح است ،اسکی وخوش گذرانی و برای فقرا سرما است و نبود غذا و جای گرم..
و در ادامه همه اینها چه قبول بکنیم چه نه ما دارایی هایمان را انقدر دوست نخواهیم داشت مگر اینکه از دست بدهیمشان و انگاه است که میفهمم چیز ساده ای که قبلا داشتنش را مسلم و معمول میدانستیم حالا با نبودش خواهیم فهمید چقدر ثروتمند بودیم و نمیدانستیم..
#عادله_زمانی
@adelehz
حالا با اینا چیکار کنیم؟😅🧐
@adelehz
شب بخیر غارتگر شب های بی مهتاب من
منتی بر دل گذار امشب بیا در خواب من..

#هوشنگ_ابتهاج
شب بخیر 🌙

@adelehz
صبح يعنی
همه ی شهر پر از بوی خداست
عابری گفت
که اين مطلق ناديده کجاست؟؟
شاپرک پر زد وبا
رقص خود آهسته سرود
چشـم دل باز کن
اين بسته به افکارشماست

صبح به خیر

@adelehz
من معتقدم خداوند از روح خودش در معماری های شرقی دمیده است ...
ولهذا این حجم از زیبایی و ارامبخشی و ارام کردن روح چه توجیح دیگری میتواند داشته باشد؟
@adelehz
سلام زندگی
سلام چای تازه دم هل دار
^_^
@adelehz
قلبم بزرگ است
ولی نه انقدر که بجز تو
بتوان کسی دیگری را
درونش ساکن کرد.
#عادله_زمانی
@adelehz
یک تو آزردی مرا و

یک جهان
شادم نکرد...!

@adelehz