یک روز برمیگردم و به تمام چیزهایی که برایشان گوله گوله اشک ریختم میخندم.این یک قانون نانوشته است که ان چیزهای مهمی که امروز تاسرحد مرگ برایشان میجنگیم فردا کمرنگ میشوندو بی معنا
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
زمان ما همه چیز فرق میکرد؛
یادمه بچه بودیم سرِظهر که از مدرسه میومدیم ناهار میخوریم و تندتند مشقامونو مینوشتیم که وقتِ کارتون بشینیم پای تلویزیون ، بعدازظهرم که برنامه کودک شروع میشد بالشتا ردیف میشد جلوی تلویزیونِ چهارده اینچ گوشه اتاق،
زمان ما لاک پشتای نینجا و کارتونای آبکي الان نبود؛
ما با حنا و بچه های کوه آلپ و دکتر ارنست،
با النگ دولنگ و دون دون و کلاه قرمزی زندگي میکردیم!!!
اون روزا سریالِ شبکه خانگیمون پدرسالار بود و شبا میشستیم پای سختیای زندگي اوشین،
زمان ما اینهمه خوراکي رنگارنگ با برندای مختلف نبود!
یه پفک نمکي بود که به عشقِ میک زدن انگشتامون بعد تموم شدنش میخوردیم،
عصرا یه طرف کوچه پسرا با توپ چندلایشون گل کوچیک بازی میکردن و دخترا بساطِ خاله بازی و لي ليِ شون به راه،
اونایي ام ک مثل ما اجازه تو کوچه بازی کردن نداشتن چادر گلدارای مامانو برمیداشتن و از این سر اتاق تا اون سر اتاق میبستن و خاله بازی میکردن...
بچگیای ما با بلوز یقه اسکي و دامن پف پفي و شلوارای مامان دوز گذشت نه لباسای مارک و خدا تومنِ پشت ویترینِ فلان مغازه الان!!
زمان ما باربي نبود؛
پي اس فور و ایکس باکس نبود که هر روز هم ورژن جدید و یه مدل بالاترش بیاد،همه عشقمون همون آتاری دستي بود که هواپیماشو به هوای رنگِ ماتیکي
پیش زمینش بازی میکردیم!
زمان ما همه چي ساده بود...
بچه های الان نميتونن طعمِ ملس و دلچسب اون روزا رو بچشن،
نمیتونن لذت له کردن قند با تهِ استکان توی نعلبکي و با انگشت خوردنِ خامه روی شیر شیشه ای های زمان مارو حس کنن!!
اونا هیچوقت نمیفهمن خوردن آلاسکا دوقلو و بستني توپي وسط ظهرِ داغ مرداد چه کیفي میده!!
نمیدونن دیکته پاتخته ای با گچای رنگي یعني چي!
حتي شیریني سر کردن چادر نمازِ مامان و وایسادن پای سجاده و الکي خوندن رو درک نمیکنن...
زمان ما بچه ها بچگي میکردن نه اینکه هنوز بدنیا نیومده به صورت حرفه ای کار با گوشي و سلفي گرفتن رو بلد باشن!!
همه ی تکنولوژیمون همون تلفن نارنجيای سیم فرفری بود؛
خبری از موبایل و تلگرام نبود که همه سرشون توی این کانال و اون سوپر گروه یا پي وی ده نفر همزمان باشه که حواسش نباشه وقتي مادرش داره باهاش حرف میزنه به جای زبون یه مَني بیخودی کَله ده مني رو تکون نده!
اون وقتا از دوساعت مونده به ظهر بوی خوشِ خورشتای جا افتاده کوچه رو بر میداشت مثل حالا نبود که ساعت سه بعدازظهرم اجاقِ خونه خاموش باشه و هیچ بویي از آشپزخونه نیاد حتي بوی ته دیگِ سوخته!!!
شکست عشقي مثل حالا مد نبود ،
دخترا تا اسم یه پسر میومد از خجالت تو هفت تا سوراخ قایم میشدن و پسرا نگاه چپ نمیکردن به کسي ،اما الان قربونشون برم همه سه چهار تا داداش و sis و دوست اجتماعي سوای بي اف،جي افشون دارن!!
میدوني بچگي ما همه چي فرق میکرد...
حتي زمستوناشم زمستون بود!!
تا کمر برف میومد و ذوقِ تعطیلي فردا مدرسه رو بخاطر برف روی زمین داشیتم نه ذرات آلاینده ی معلق توی هوا!!
زمان ما خیلي هم دور نیست...
شاید بیست و دو سه سال پیش...
اما،اون وقتا همه چيز ساده بود!
درست مثلِ همون نون و پنیر،خیار گوجه ی عصرا ...
منیره بشیری
@adelehz
یادمه بچه بودیم سرِظهر که از مدرسه میومدیم ناهار میخوریم و تندتند مشقامونو مینوشتیم که وقتِ کارتون بشینیم پای تلویزیون ، بعدازظهرم که برنامه کودک شروع میشد بالشتا ردیف میشد جلوی تلویزیونِ چهارده اینچ گوشه اتاق،
زمان ما لاک پشتای نینجا و کارتونای آبکي الان نبود؛
ما با حنا و بچه های کوه آلپ و دکتر ارنست،
با النگ دولنگ و دون دون و کلاه قرمزی زندگي میکردیم!!!
اون روزا سریالِ شبکه خانگیمون پدرسالار بود و شبا میشستیم پای سختیای زندگي اوشین،
زمان ما اینهمه خوراکي رنگارنگ با برندای مختلف نبود!
یه پفک نمکي بود که به عشقِ میک زدن انگشتامون بعد تموم شدنش میخوردیم،
عصرا یه طرف کوچه پسرا با توپ چندلایشون گل کوچیک بازی میکردن و دخترا بساطِ خاله بازی و لي ليِ شون به راه،
اونایي ام ک مثل ما اجازه تو کوچه بازی کردن نداشتن چادر گلدارای مامانو برمیداشتن و از این سر اتاق تا اون سر اتاق میبستن و خاله بازی میکردن...
بچگیای ما با بلوز یقه اسکي و دامن پف پفي و شلوارای مامان دوز گذشت نه لباسای مارک و خدا تومنِ پشت ویترینِ فلان مغازه الان!!
زمان ما باربي نبود؛
پي اس فور و ایکس باکس نبود که هر روز هم ورژن جدید و یه مدل بالاترش بیاد،همه عشقمون همون آتاری دستي بود که هواپیماشو به هوای رنگِ ماتیکي
پیش زمینش بازی میکردیم!
زمان ما همه چي ساده بود...
بچه های الان نميتونن طعمِ ملس و دلچسب اون روزا رو بچشن،
نمیتونن لذت له کردن قند با تهِ استکان توی نعلبکي و با انگشت خوردنِ خامه روی شیر شیشه ای های زمان مارو حس کنن!!
اونا هیچوقت نمیفهمن خوردن آلاسکا دوقلو و بستني توپي وسط ظهرِ داغ مرداد چه کیفي میده!!
نمیدونن دیکته پاتخته ای با گچای رنگي یعني چي!
حتي شیریني سر کردن چادر نمازِ مامان و وایسادن پای سجاده و الکي خوندن رو درک نمیکنن...
زمان ما بچه ها بچگي میکردن نه اینکه هنوز بدنیا نیومده به صورت حرفه ای کار با گوشي و سلفي گرفتن رو بلد باشن!!
همه ی تکنولوژیمون همون تلفن نارنجيای سیم فرفری بود؛
خبری از موبایل و تلگرام نبود که همه سرشون توی این کانال و اون سوپر گروه یا پي وی ده نفر همزمان باشه که حواسش نباشه وقتي مادرش داره باهاش حرف میزنه به جای زبون یه مَني بیخودی کَله ده مني رو تکون نده!
اون وقتا از دوساعت مونده به ظهر بوی خوشِ خورشتای جا افتاده کوچه رو بر میداشت مثل حالا نبود که ساعت سه بعدازظهرم اجاقِ خونه خاموش باشه و هیچ بویي از آشپزخونه نیاد حتي بوی ته دیگِ سوخته!!!
شکست عشقي مثل حالا مد نبود ،
دخترا تا اسم یه پسر میومد از خجالت تو هفت تا سوراخ قایم میشدن و پسرا نگاه چپ نمیکردن به کسي ،اما الان قربونشون برم همه سه چهار تا داداش و sis و دوست اجتماعي سوای بي اف،جي افشون دارن!!
میدوني بچگي ما همه چي فرق میکرد...
حتي زمستوناشم زمستون بود!!
تا کمر برف میومد و ذوقِ تعطیلي فردا مدرسه رو بخاطر برف روی زمین داشیتم نه ذرات آلاینده ی معلق توی هوا!!
زمان ما خیلي هم دور نیست...
شاید بیست و دو سه سال پیش...
اما،اون وقتا همه چيز ساده بود!
درست مثلِ همون نون و پنیر،خیار گوجه ی عصرا ...
منیره بشیری
@adelehz
هر صبح خداروشکر میکنم.
گرچه میدانم مشکلات کم نیست
اما نباید فراموش کنم که میتوانست ازاین سخت ترهم باشد ونیست...
صبح به خیر
@adelehz
گرچه میدانم مشکلات کم نیست
اما نباید فراموش کنم که میتوانست ازاین سخت ترهم باشد ونیست...
صبح به خیر
@adelehz
در قیامت ؛
چون نمازها را بیارند در ترازو نهند !
و روزه ها را همچنین ...!
اما چون ؛
محبت را بیارند، محبت در ترازو نگنجد !
پس اصل محبت است ...!
مولانا
فیه ما فیه
@adelehz
چون نمازها را بیارند در ترازو نهند !
و روزه ها را همچنین ...!
اما چون ؛
محبت را بیارند، محبت در ترازو نگنجد !
پس اصل محبت است ...!
مولانا
فیه ما فیه
@adelehz
محبوبم
و خودت بهتر از هرکس باید بدانی
که از هرچیز نو وتازه اش پسندیده تر است
مگر عشق و شراب
که هرچه قدیمی تر و کهنه تر
گیراتر...
#عادله_زمانی
@adelehz
و خودت بهتر از هرکس باید بدانی
که از هرچیز نو وتازه اش پسندیده تر است
مگر عشق و شراب
که هرچه قدیمی تر و کهنه تر
گیراتر...
#عادله_زمانی
@adelehz
عاشق این عکسم
چقدر این کتاب خوندن به جون ادم میچسبه...
که میبینه یک نفر درسخت ترین شرایط هم هنوز میخواند و میخواند ومیخواند..
@adelehz
چقدر این کتاب خوندن به جون ادم میچسبه...
که میبینه یک نفر درسخت ترین شرایط هم هنوز میخواند و میخواند ومیخواند..
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
میگفت من بی تو هم زنده می مانم.
گفتم میدانم وقبول دارم ..
ماهی قرمز راهم اگر ازحوض ابی بگیری ماهیت حوض عوض نمیشود
اما همیشه یک چیز کم است...
#عادله_زمانی
@adelehz
گفتم میدانم وقبول دارم ..
ماهی قرمز راهم اگر ازحوض ابی بگیری ماهیت حوض عوض نمیشود
اما همیشه یک چیز کم است...
#عادله_زمانی
@adelehz
به باد که برود چه فرقی میکند
موی من باشد در باد
عمر ماباشد در جوانی نکردن ها
یا شعرهای توباشد وقتی برای من نمیخوانی شان..
برباد رفته ها همیشه سراپا ضررند.
#عادله_زمانی
@adelehz
موی من باشد در باد
عمر ماباشد در جوانی نکردن ها
یا شعرهای توباشد وقتی برای من نمیخوانی شان..
برباد رفته ها همیشه سراپا ضررند.
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
مثل نور خوب خورشید صبحگاهی
بتاب بر یک زندگی
گرم و دلنواز و ملایم ...
بگذار روشنایی ذات تو باشد..
#عادله_زمانی
صبح قشنگ تون بخیر❤️
@adelehz
بتاب بر یک زندگی
گرم و دلنواز و ملایم ...
بگذار روشنایی ذات تو باشد..
#عادله_زمانی
صبح قشنگ تون بخیر❤️
@adelehz
یک لیوان چای خوش رنگ
کنار کسی که دوسش داری..
خواه مادر و پدر خواه همسر خواه فرزند خواه حتی یک دوست...
صبحت را شیرین میکند..راز خوشحالی دوست داشتن است.
@adelehz
کنار کسی که دوسش داری..
خواه مادر و پدر خواه همسر خواه فرزند خواه حتی یک دوست...
صبحت را شیرین میکند..راز خوشحالی دوست داشتن است.
@adelehz
زنان زیبا زنانی هستند که رنگی ترند.لبخندشان سبز ولبهایشان سرخ گیسوانشان گاه به رنگ شب گاه به رنگ طلا بخت شان آبی فیروزه ای ودلشان سفید وبه رنگ برف
زنان رنگی زنان خوشبختی هستند
#عادله_زمانی
@adelehz
زنان رنگی زنان خوشبختی هستند
#عادله_زمانی
@adelehz