"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
به ملازمان سلطان که رساند این دعا را
که به شکر پادشاهی ز نظر مران گدا را
#حافظ
@adelehz
ادمیزاد نباید که پیچک باشد از دیوارکسی بالابرود ادمیزاد یاس باید باشد حتی از کوچه که بگذری عطرش روزت رابسازد.
#عادله_زمانی
روزتان پر از عطر خوب یاس
@adelehz
تو نمیتونی من و همیشه خوشحال کنی.
چون تو چای لیوانی هلدار و تازه دم نیستی😊
@adelehz
تو که مرا افریدی نقشه راه روح مرا میدانی...تو فقط میدانی کدام زخم کجای روح مرا ازرده است .و چه کسی جز خودت میتواند مرا، این من خسته را نجات بخشد؟
#عادله_زمانی
@adelehz
لعنت به جنگ
لعنت به فردای جنگ
لعنت به تفنگی که شادی های یک کودک را نشانه می رود...
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
#ناهار_تایم @adelehz
و سوگند به تمام رژیم هایی که هنوز شروع نشده شکسته شد😔🥐🧀🍕🍟🍔🌭
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ولی خب آزاد سازی موتور سواری زنان در عربستان هم در جهت کاهش عمر خانمهاست همش دسیسه است :)))


@adelehz
موضوع انشا
علم بهتراست یاثروت؟
هیچکدام
تو بهتری
#عادله_زمانی
@adelehz
یکی پیدا شود
دستمان رابگیرد ببرد
اینجا توی این حیاط
رهایمان کند
بگوید اینقدر که جز و ولز میزنی
اسمش زندگی نیست.
زندگی اینجاست
زندگی کن..
@adelehz
زنها را بشناسید

زنها ترسواند
زنها از همه چیز می ترسند
از تنهایی
از دلتنگی
از دیروز
از فردا
از زشت شدن
از دیده نشدن
از جایگزین شدن
از تکراری شدن
از پیر شدن
از دوست داشته نشدن

و مردها برای رفع این ترس ها،
نه نیازی به پول دارند
نه موقعیت
و نه قدرت...
نه زیبایی
و نه زبان بازی!!!!
کافیست دوست داشتن و ماندن را بلد باشند!

تقصیر مردها بود که زنها اینقدر عوض شدند...!
عشق ورزیدن و عاشق کردن هنر مردانه ست...
وقتی زنها شروع می کنند به ناز خریدن و ناز کشیدن،
"تعادل دنیا به هم می خورد"....

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
داشتم در اینستاگرام میچرخیدم .یکهو به پیجی برخوردم که کارش نمایش دادن طلا وجواهر بود .نه اینکه فکر کنید پیج یک برند جواهر یا حدااقل یک طلافروشی در بازاربزرگ ! نه.بلکه پیجی بود که رسالتش این است که عکسهای ارسالی طلاهای شمارو همراه باقیمتش به نمایش میگذارد.مثلا یک دست تپل مپل با انگشتهای کوتاه که غرق النگو های عربی وهندی ست و زیرش قیمت زده که ایشان النگوهای شان را فلان میلیون تومان خریدند.به همین تمثیل پیج هایی را درنظر بگیرید که تصاویر منازل نوعروسان همراه جهیزیه های میلیونی شان را به نمایش میگذارند.همینطور که این عکسها را میدیدیم همکلاسی را بیاد اوردم که عکس سند اتومبیلی که همسرش به اوهدیه داده بود را در اینستا پست کرده بود !یا آن یکی که هفته ها عکس پروفایل تلگرامش عکس انگشتری بود که مادرهمسرش بمناسبت شب یلدا به اوهدیه داده بود!
بنظرم حتی شوخی اش هم قشنگ نیست.خیلی خوب است که ادم طلا و جواهر و کفش و لباس و خانه وماشین زیبا و عالی داشته باشد ولی واقعا به همون مقدار هم زشت وزننده است که ادمیزاد تا این حد خودش را پایین بیاورد که بخواهد دارایی هاش رو اینطور به رخ بکشد .همینطور که عکسهای دست های تپل والنگوهای عربی و دستهای کشیده و انگشترهای برلیان را بالا پایین میکردم .به نو عروسهایی فکر میکردم که پدرانشان توانایی چیدن چنین منازل و جهیزیه هایی را نداشتند وحقوق های کارگری همسرانشان کفاف 10میلیون تومن سرویس طلای هدیه رو نمی دهد که با دیدن این عکسها چند رابطه مخدوش میشود چند مرد تحقیر و چند زن غمگین میشوند.امیدوارم دارایی همه برای شان باقی بماند وحتی روز به روز بیشتر بشود.اما کمی در رفتارهامان اگر دقت کنیم بهتر خواهد بود.هر زمانی که میخواهیم داشته هایمان را به رخ بکشیم یادمان بیاید که کسانی هستند که واقعا توان خرید، توان داشتن،ندارند.و ما نخواسته سبب ازارشان نشویم.
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
به لبم رسیده جانم، تو بیا که زنده مانم
پس از آن که من نمانم، به چه کار خواهی آمد
#امیر_خسرو_دهلوی
@adelehz
سال نو میلادی مبارک.
🎅🎄🎄🎉🎁
@adelehz
کریسمس بااینکه مربوط به جغرافیایی که ما درونش هستیم نیست اما همیشه برای من جذاب بود😊شبتون کریسمسی
Forwarded from Deleted Account
دراین صبح زمستانی بارالها خودت گره گشای راهمان باش.که تو اگر دهی شادکنی و بی منت ببخشی.
ای گشاینده ی گره های کور
صبح به خیر
@adelehz
که عشق برای ثابت کردن است نه ادعا کردن...
@adelehz
‏در قیامت ؛
چون نمازها را بیارند در ترازو نهند !
و روزه ها را همچنین ...!

اما چون ؛
محبت را بیارند، محبت در ترازو نگنجد !
پس اصل محبت است ...!


مولانا ⁩
‏⁧فیه ما فیه ⁩

@adelehz