Forwarded from "زنی کهگم کردم "
یک بار در یک انبار سیب زمینی قایم شده بودم که اس اس ها آمدند.در با لایه ی نازکی از کاه پوشانده شده بود.قدم هایشان نزدیک شد؛حرف زدنشان را طوری می شنیدم که انگار توی گوشم است.دو نفر بودند.و یکی کفت:زنم با مرد دیگری رابطه دارد؛آن یکی گفت:از کجا می دانی؟
اولی:شک دارم ؛نمی دانم
دومی:چرا شک داری؟
اولی:دلم به من می گوید ؛و من گلوله ای که قرار بود وارد مغزم شود تصور کردم.
او گفت فکرم درست کار نمی کند .
به مدد زنی که از منتظر ماندن برای سربازش خسته شده بود ،زنده ماندم.
کافی بود سیخی در علوفه ها فرو کند تا بفهمد ؛اگر فکرش آنقدر مشغول نبود؛پیدایم می کرد.گاهی از خودم می پرسم سر آن زن چه آمد؟
دوست دارم اولین بار که خم شد تا غریبه را ببوسد تجسم کنم،به طرف دلباخته؟یا خواسته از تنهایی فرار کند؟و چطور تصادفا با آن لطف بی نیت جان مرا نجات داده و هر گز این را نفهمید،و چطور این هم بخشی از تاریخ عشق است.
تاریخ عشق
#نیکول_کراوس
@adelehz
اولی:شک دارم ؛نمی دانم
دومی:چرا شک داری؟
اولی:دلم به من می گوید ؛و من گلوله ای که قرار بود وارد مغزم شود تصور کردم.
او گفت فکرم درست کار نمی کند .
به مدد زنی که از منتظر ماندن برای سربازش خسته شده بود ،زنده ماندم.
کافی بود سیخی در علوفه ها فرو کند تا بفهمد ؛اگر فکرش آنقدر مشغول نبود؛پیدایم می کرد.گاهی از خودم می پرسم سر آن زن چه آمد؟
دوست دارم اولین بار که خم شد تا غریبه را ببوسد تجسم کنم،به طرف دلباخته؟یا خواسته از تنهایی فرار کند؟و چطور تصادفا با آن لطف بی نیت جان مرا نجات داده و هر گز این را نفهمید،و چطور این هم بخشی از تاریخ عشق است.
تاریخ عشق
#نیکول_کراوس
@adelehz
اخر شبها وقتی دیگر در اوج تنهایی هستی و کسی نیست که دیگر با حرف زدن بااو خیلی چیزها یادت برود.دقیقا همین موقع ها مینشینم و به این فکر میکنم که خوب این روزهم که رفت ...یعنی شبیه یک برگ در باد گم شد حالا مانده چند روز دیگر؟و راستش خوب جوابی هم ندارم که به خودم بدهم به خاطر اینکه واقعا خودم هم نمی دانم چند روز دیگر مانده است.ولی به خودم یک جواب خوب میدهم که فلانی جان،دردت به بیابان ..چه یک روز مانده باشد چه هزار روز فرقی ندارد هرچقدر که مانده باشد ته کیسه مسافری ات باید که شاد و بی خیال خرج شود...فکر فردا را نکن کسی فردا را ندیده است ...پس بگیر بخواب و دنیا را بسپار دست همانی که خلقش کرده است اصلا مال بد بیخ ریش صاحبش ...این جهان را بسپار به خودش و بگو خودت افریدی خودت سروسامانش بده من که بنده ای ناتوان بیشتر نیستم ..مرا هم همین خیال خوش سبزه زار و آغوش یار و دل بی قرار بس ...جهانت پیشکش خودت ...
و اینگونه بخواب و یواشکی باچشمان بسته لبخند بزن ...چونکه من میدانم و تومیدانی که هیچ کس به خوبی او نمیتواند وقتی ماخوابیم جهان را بگرداند...چرا که وقتی همه خوابند او بیدار است....
#عادله_زمانی
#شب_خوش
#شب_با_عطر_خدا
@adelehz
و اینگونه بخواب و یواشکی باچشمان بسته لبخند بزن ...چونکه من میدانم و تومیدانی که هیچ کس به خوبی او نمیتواند وقتی ماخوابیم جهان را بگرداند...چرا که وقتی همه خوابند او بیدار است....
#عادله_زمانی
#شب_خوش
#شب_با_عطر_خدا
@adelehz
مثل نور خوب خورشید صبحگاهی
بتاب بر یک زندگی
گرم و دلنواز و ملایم ...
بگذار روشنایی ذات تو باشد..
#عادله_زمانی
صبح قشنگ تون بخیر❤️
@adelehz
بتاب بر یک زندگی
گرم و دلنواز و ملایم ...
بگذار روشنایی ذات تو باشد..
#عادله_زمانی
صبح قشنگ تون بخیر❤️
@adelehz
وفادارترین دوستان هم روزی مجبور به ترکمان خواهند شد.از حالا بیاموزیم که با بعضی چیزها باید تنها وتنها خودمان روبرو شویم و لاغیر
@adelehz
@adelehz
بعضیهاگلدان کوچکی هستند کنار پنجره،مال خودتان وبعضیهادرخت گلی که برسردرخانه روییده همه تصورمیکنند ازآن یک نفرندولی درواقع زیبایی شان مال رهگذران کوچه است
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
تلخ کنی دهان من قند به دیگران دهی
نم ندهی به کشت من آب به این و آن دهی
جان منی و یار من دولت پایدار من
باغ من و بهار من باغ مرا خزان دهی
# سالروز درگذشت مولانای بلخی,ستاره بی فروغ شعر وعرفان
@adelehz
نم ندهی به کشت من آب به این و آن دهی
جان منی و یار من دولت پایدار من
باغ من و بهار من باغ مرا خزان دهی
# سالروز درگذشت مولانای بلخی,ستاره بی فروغ شعر وعرفان
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
Other side of Afghanistan❤️
@adelehz
@adelehz
فرشته گفت:
پس قرارمان این باشد.
هر چه انسان روی زمین انجام داد
نتیجه اش را ببیند.
خدا گفت: غیر از دل شکستن
که جواب آن را خودم می دهم.
@adelehz
پس قرارمان این باشد.
هر چه انسان روی زمین انجام داد
نتیجه اش را ببیند.
خدا گفت: غیر از دل شکستن
که جواب آن را خودم می دهم.
@adelehz
پادشاهی به وزیری دانایش گفت جمله ای بگو تا بر انگشترم حک کنم در غم و شادی که به ان بنگرم معنا داشته باشد...
وزیرش اندیشید و گفت :این نیز بگذرد.
@adelehz
وزیرش اندیشید و گفت :این نیز بگذرد.
@adelehz