این یک مغازه در ترکیه است که مغازه دار برای یک سگ ولگرد بخاری روشن کرده است.
میزان مدنیت یک جامعه از برخوردشان با حیوانات مشخص میشود.
@adelehz
میزان مدنیت یک جامعه از برخوردشان با حیوانات مشخص میشود.
@adelehz
❤1
از این روزهای سرد،روزهای سوز دار وغصه دار زمستان بیزارم .
و کاش زمستان بداند که او همسری ست زشت رو و دل آزار که فقط به سبب و امید رسیدن به معشوقه بهار تحمل میشود..
#عادله_زمانی
@adelehz
و کاش زمستان بداند که او همسری ست زشت رو و دل آزار که فقط به سبب و امید رسیدن به معشوقه بهار تحمل میشود..
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در زندگیتان برف نباشید ...
باران باشید ...
برف ها زیبا هستند و سفید اما اب میشوند و گاهی کثیف
اما بارانها لطیفند و جاری همه چیز را میشورند و میبرند...
@adelehz
باران باشید ...
برف ها زیبا هستند و سفید اما اب میشوند و گاهی کثیف
اما بارانها لطیفند و جاری همه چیز را میشورند و میبرند...
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من موافق چاقی نیستم .
اما موافق این هم نیستم که تمام زنها سعی کنند شبیه هم باشند ..ما باید یادبگیریم خودمون رو همونطور که هستیم بپذیریم .و همان طور که هستیم عاشق خودمون باشیم ...
@adelehz
اما موافق این هم نیستم که تمام زنها سعی کنند شبیه هم باشند ..ما باید یادبگیریم خودمون رو همونطور که هستیم بپذیریم .و همان طور که هستیم عاشق خودمون باشیم ...
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
مردها چه موجودات مظلومی هستند.نه شعری برایشان سروده میشود نه گلی برایشان خریده،حق اشک ریختن ندارند و هیچ وقت انگار نباید ناله کنند...مردان با تمام قوی بودنشان گاهی همان پسربچه بی دفاع 5ساله اند که بهترین همشاگردیش به او نارو زده و توپش را برده است.مردها به اندازه تمام اشک هایی که نمیتوانند بریزند گاهی دلتنگ میشوند واین دلتنگی با هزارها نخ سیگارهم انگار دود نمیشود برود به آسمان.
فهمیدن یک زن سخت است ولی فهمیدن یک مرد به مراتب سخت تر ..علتش واضح است زنان حرف میزنند از غم هایشان میگویند دلتنگی هایشان را لابلای موهایشان کوتاه میکنند و غصه هایشان را روی ناخن هایشان لاک میزنند.اما مردها ،برای این پسربچه های بالغ حرف زدن سخت است از دردهایشان گفتن سخت است این است که انها راه می روند گاهی سیگار میکشند و گاهی به یک نقطه خیره میشوند دنیای دلتنگی مردها خیلی خاکستری ست .خیلی
مردها را میتوان که دوست داشت نمیشود این پسر بچه های بازیگوش و مهربان را که گاهی بلد نیستند دوست داشتنشان را به چشم بکشند ،نمیشود که در زندگی نداشت.بخواهیم بپذیریم یا نه زندگی زنانه ی یک زن بدون وجود یک مرد ساکت است و بی هیاهو سرد است و یک نواخت ...هر زنی به مردی وسط روزمره های زندگیش نیاز دارد تا عطر غذایش...سرخی رژلبش..چیدمان گلهای باغچه و گلدانش بیش ازبیش به چشم بیاید.
مردها این پسربچه های بازیگوش سربه هوا را میتوان که دوست داشت.
#عادله_زمانی
@adelehz
فهمیدن یک زن سخت است ولی فهمیدن یک مرد به مراتب سخت تر ..علتش واضح است زنان حرف میزنند از غم هایشان میگویند دلتنگی هایشان را لابلای موهایشان کوتاه میکنند و غصه هایشان را روی ناخن هایشان لاک میزنند.اما مردها ،برای این پسربچه های بالغ حرف زدن سخت است از دردهایشان گفتن سخت است این است که انها راه می روند گاهی سیگار میکشند و گاهی به یک نقطه خیره میشوند دنیای دلتنگی مردها خیلی خاکستری ست .خیلی
مردها را میتوان که دوست داشت نمیشود این پسر بچه های بازیگوش و مهربان را که گاهی بلد نیستند دوست داشتنشان را به چشم بکشند ،نمیشود که در زندگی نداشت.بخواهیم بپذیریم یا نه زندگی زنانه ی یک زن بدون وجود یک مرد ساکت است و بی هیاهو سرد است و یک نواخت ...هر زنی به مردی وسط روزمره های زندگیش نیاز دارد تا عطر غذایش...سرخی رژلبش..چیدمان گلهای باغچه و گلدانش بیش ازبیش به چشم بیاید.
مردها این پسربچه های بازیگوش سربه هوا را میتوان که دوست داشت.
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
هرزنی
حق دارد
دامنی داشته باشد گل گلی
کوتاه
وپرازچین
که هروقت دلش قد یک دنیا گرفت بپوشدش
وراه برود و راه برود..
تا گلهایش..چین هایش دلواپسی هایش راببرد..
#عادله_زمانی
@adelehz
حق دارد
دامنی داشته باشد گل گلی
کوتاه
وپرازچین
که هروقت دلش قد یک دنیا گرفت بپوشدش
وراه برود و راه برود..
تا گلهایش..چین هایش دلواپسی هایش راببرد..
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
دلم یک دوست میخواهد وسط شلوغی های این شهر
عصربه عصر یک لیوان چای دم کنم منتظرش بنشینم اوبگوید وبگوید ومن بشنوم ومن بگویم وبگویم او گوش کند.تا چایمان یخ کند ولی حرفهایم گرم بماند.
@adelehz
عصربه عصر یک لیوان چای دم کنم منتظرش بنشینم اوبگوید وبگوید ومن بشنوم ومن بگویم وبگویم او گوش کند.تا چایمان یخ کند ولی حرفهایم گرم بماند.
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
یک قصه قدیمی ست که میگوید معماری بوده است بسیار هنرمند و متبحر طاق هایی می زده است افسانه ای و ارسی های کار میگذاشته است بی مانند،راز کارش را میگفتند دراین است که او همسرش را بسیار دوست داشته خواهان یار بوده و از لطف همجواری یار خوش،روزی شاهی در کار معمار سخت متعجب مانده به وزیرش گفته چگونه میتوان این مرد هنرمند را متوقف کرد؟وزیر زمان خواسته و پیرزالی بدطینت را روانه خانه معمار کرده پیرزال بد سرشت تا توانست درگوش زن معمارخواند و اورا هوایی کرد پس هرشب که معمار مست ودل خوش یار به خانه برمیگشت زن بااو سر ناسازگاری میگرفت و زندگی را برایش زهر میکرد از همان روز بله،دقیقا از همان روز به بعد دیگر کارمعمار جلو نمی رفته است گاهی ستونی کج می شده و گاهی آیینه ای رنگی می شکسته است.ارسی ها نامیزان جا انداخته میشدند و حوض ها کاشی نکرده می مانند .از ان روز به بعد معمار ،دیگر معمار نشده است.پس این عشق بوده است که بنا میساخته و نه معمار...شاید به همین خاطر است که سال به سال خانه هایمان ساده تر میشود و معمارهایمان خسته تر ..عشق از سرزمین های شرقی مان انگار بدجور کوچ کرده است .
زجرگل بلبل کشید وبوی گل را باد برد بیستون راعشق کند وشهرتش فرهاد برد
#عادله_زمانی
@adelehz
زجرگل بلبل کشید وبوی گل را باد برد بیستون راعشق کند وشهرتش فرهاد برد
#عادله_زمانی
@adelehz
برای کشتن یک زن حتماتفنگ و خشونت لازم نیست.همین که مجبورش کنی رخت عروسی بامردی رابه تن کندکه نمیخواهدش کافیست. زنی که راه می رود،حرف میزند کار میکند،اما زنده نیست
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
بیا واژه ها را عوض کنیم
شب بخیر دیگر حلاوت قبل را ندارد
بیا آرزوی دیگری کنیم برای هم
مثلا بگوییم شبت بی فکر
@adelehz
شب بخیر دیگر حلاوت قبل را ندارد
بیا آرزوی دیگری کنیم برای هم
مثلا بگوییم شبت بی فکر
@adelehz
صبح یعنی طلوع دوست داشتن ها میان دلمان ..صبح را از دل بایدآغاز کرد اگر دلتان صبح شود .روزتان هم روشن میشود.صبح میشود.
صبح به بخیر و برکت ❤️
@adelehz
صبح به بخیر و برکت ❤️
@adelehz
بابا گفت: خوبه. اما نگاهش حیران بود. خب، هرچی مُلا یادت داده ول کن، فقط یک گناه وجود دارد والسلام. آن هم دزدیست. هر گناه دیگری هم نوعی دزدیست. میفهمی چه میگویم؟
اگر مردی را بکشی، یک زندگی را میدزدی. حق زنش را از داشتن شوهر میدزدی، حق بچههایش را از داشتن پدر میدزدی. وقتی دروغ میگویی، حق کسی را از دانستن حقیقت میدزدی. وقتی تقلب میکنی، حق را از انصاف میدزدی، میفهمی؟
📚بادبادکباز
خالد حسینی
@adelehz
اگر مردی را بکشی، یک زندگی را میدزدی. حق زنش را از داشتن شوهر میدزدی، حق بچههایش را از داشتن پدر میدزدی. وقتی دروغ میگویی، حق کسی را از دانستن حقیقت میدزدی. وقتی تقلب میکنی، حق را از انصاف میدزدی، میفهمی؟
📚بادبادکباز
خالد حسینی
@adelehz