"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
ادمهامثل گلهای توی باغچه اند هرکدامشان یک رنگ،هرکدام شان یک عطر،بعضیهاشان خارهای درشت دارند،بعضیها زود آفت زده میشوند.اما یک حقیقت راجبشان وجودداردکه زیبایی باغچه مرهون وجود یک یکشان است
#عادله_زمانی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
‏خودت که کلمات میشناسی،تو میشی فاحشه،بچه هم میشه حرومزاده؛ ولی هیچ کلمه ای برای مردی که بر نمی گرده نیست
‏⁧
📽peaky blinders
@adelehz
کوچکتر که بودم خیلی رویاهای خوش و آب و رنگی داشتم .خیلی خوش خنده تر از حالا بودم هر موضوع کوچکی باعث میشد تا ساعتها با دوستانم بخندم گاهی حتی بی دلیل ..در مدرسه بعضی روزها اینقدر الکی خوشحال بودم که هم شاگردی ها دیگر عادتشان شده بود و میدانستن من زیاد اهل دلیل برای خنده هایم نیستم .یادم هست سال اول دانشگاه خیلی ازهمکلاسی ها از خنده هایم کلافه میشدند و یک بارهم سریک کلاس هشت صبح یک همکلاسی گفت فلانی تو چطورساعت 8صبح اینقدر پرانرژی و پرخنده ای وقتی ما همه خوابمان می آید.اردیبهشت برای من ماه دلخوشی های بی دلیل و شادی های الکی بود یادم هست هروقت توی محوطه پرگل و درخت دانشکده راه می رفتم این شعر توی ذهنم موج میزد که توعروس کسی اگر بشوی نگذارم من دست روی دست من محمدعلی قاجارم مجلست را به توپ خواهم بست و بعد باخودم خنده ام میگرفت ...بدون هیچ مناسبتی ..
وقتی با هم کلاسی های بدترازخودم که اکیپی 5نفره بودیم توی تریای دانشکده بودیم هم تمام وقتمان صرف دراوردن ادای اساتید و خندیدن بود گرچه این راه شایسته ای برای خندیدن نبود اما برای دختران 21ساله ی سرشار از زندگی اخلاقیات خیلی هم نمیتوانست جلوی خنده هایشان را بگیرد ..کلاسهای بعدازظهر وقتی استاد لامپ را خاموش میکرد تا دیتا را روشن کند وقتی چشم چشم را نمیدید درآن ظلمت آدامس که میترکاندم استاد باخشم چراغ را روشن میکرد جهت صدا را میگرفت و به طرف همکلاسی جون جونی وصمیمی ام چشم غره می رفت و آن طفلک هم بخاطر صمیمیتمان مرا لو نمیداد و من هنوز ریز ریز میخندیدم ..استادی داشتم به غایت دوست داشتنی کمی بیشتر از معمول وزن داشت خیلی دوستش داشتم بهمین خاطر من اسمش را کپلک دوست داشتنی گذاشته بودم و این اسم خیلی بین اکیپمان رسمیت پیدا کرده بود میتوانید تصور کنید وقتی در سالن بین آن همه دانشجوی مستعد و درس خوان یکی ازماها خیلی جدی رو به بقیه مان فریاد میزد بچه ها کلاس کپلک شروع شد چه صحنه ای پیش می آمد.و خوب شما اگر بودید ریز نمی خندیدید؟استاد دیگری داشتم بازهم به غایت دوست داشتنی و مهربان این یکی را فندوق نام گذاری کرده بودم و از ته دل دوستش داشتم ..خوب موقع نمره دهی محبوب ترین استاد ما فندوق جان بود خدا میداند سرکلاسش چقدر لذت میبردیم از حرف زدن و درس دادنش ...
من بی دلیل می خندیدم ...و دلخوشی بخشی جدایی ناپذیر از روزهایم بود ..حالا بعد از تمام شدن آن دوران گاهی که برمیگردم به گذشته میبینم که گاهی چندروز است که نخندیدم ...غربت این موضوع آن چنان مرا دربرمیگیرد که ...
علتش را نمیدانم شاید بزرگ شدن شاید تمام شدن آن روزها شاید اینکه بعد ازآن روزها آدمی در زندگیم آمد که تمام خنده هایم را دزدید و رفت ...حالا گاهی باخودم فکر میکنم و میگویم خنده های بی دلیلم را که یک نفر دزدید کاش من بتوانم روزی خنده های یک نفر را برایش پیدا کنم ...کاش بتوانم روی لبهای خشکیده یک نفر گل خنده بکارم کاش من هیچ وقت مثل آن یک نفر نباشم ..کاش
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در چنین جهان بی کرانی ادمیزاد ازیک نقطه کمتر است..این همه غرور چرا؟
@adelehz
اینکه از دنیا برم بدون اینکه این و امتحان کرده باشم .مصداق واقعی ظلمه😊🍦
@adelehz
بیخود نیست که احسن الخالقین صفت خداست.
چون برهرچیزی ازهر رنگی که دست میزنه صرفا زیبایی می آفرینه...
زیبایی رنگ نمیشناسد.
@adelehz
یک کلبه ی پاییزی و یاری که تو باشی
مست از می چشمان خماری که تو باشی
چون صبح بر آید ز افق خوردن یک چای
محشر شود از دست نگاری که تو باشی
@adelehz
تصور مکن هنوز همان دخترک دل نازک قدیمم که با هر حرف تلخت دلم میشکند و اشکم جاری میشود.همانکه طاقت قهرندارد و دلش رفتن نمیخواهد .اتش رادیده ای ازفلز نرم چه طلای محکمی میسازد.ازارت اتشی ست که مرا محکم کرده است .حالا هر حرف تلخ وهزار سال ندیدنت هم خم به ابروی من نمی اورد..دیرآمدی جانا نیمه عاشق ترم را باد برد.....
#عادله_زمانی
@adelehz
به آدمهایی که در تلخ ترین روزهای زندگی تان می روند نگویید بمان.
بگوید رفتی در راهم پشت سرت ببند.
خودتان شاید ان زمان نفهمید اما این برایتان بهترین است.
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وای وای وای
مردم برای اون شرمندگیت 😍
@adelehz
برگترین حسرت آدمی نه حسرت دارایی ست نه حسرت قدرت نه حسرت از دست دادن شغل و خانه و...بزرگترین حسرت آدمی رفتن به سراغ عزیزانش است وقتی دیگرخیلی دیرشده.
#عادله_زمانی
@adelehz
خانمی این عکس رو گذاشته و نوشته تاثیر پیشرفت الزایمر بر توانایی قلاب بافی مادرم
خیلی زود داشته هامون و از دست میدیم.
@adelehz
اکثر عشق ها اشتباهند.و اکثر ما آدمهای خطاکار،تااینجای کار همه چیز عادی ست.اما چرا وقتی به اشتباهمان فکر میکنیم لبخند میزنیم.شاید چون عشق اشتباه شیرینی ست
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی از عالم وادم دلخوری ولی یهو ان دلبر سیمین بر وارد میشود😁😊
@adelehz
هرشب شروع یک سفر است
به سرزمین خیال خوش
سفرامشبتان هم بی خطر
شب زیبا🌙🌙
@adelehz