حسرت زندگی دیگران را نخورید.ما نمیدانیم درون خانه آنها چه می گذرد!
@adelehz
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
چون سایه می گریزی وچون باد میروی
از این دلِ خراب غم آباد،میروی
دیوانه وار،آمده بودی ،ولی چرا؟
بیگانه وار،زین دلِ ناشاد،میروی؟
#علیرضا_نیکنژاد
@adelehz
از این دلِ خراب غم آباد،میروی
دیوانه وار،آمده بودی ،ولی چرا؟
بیگانه وار،زین دلِ ناشاد،میروی؟
#علیرضا_نیکنژاد
@adelehz
ناصر محمد خانی ازدواج کرد.
همسراول وی به قتل رسید.همسر دوم وی به جرم قتل همسراول او اعدام شد .اخیرا همسر صیغه ای او به جرم ربودن اومتهم شناخته شد .واینم چهارمی
ناصرالدین شاه دوران هستند ایشون
@adelehz
همسراول وی به قتل رسید.همسر دوم وی به جرم قتل همسراول او اعدام شد .اخیرا همسر صیغه ای او به جرم ربودن اومتهم شناخته شد .واینم چهارمی
ناصرالدین شاه دوران هستند ایشون
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
امشب به قصه ی دل من گوش میکنی
فردا مرا چو قصه فراموش میکنی
این دُر همیشه در صدف روزگار نیست
میگویمت...
ولی تو کجا گوش میکنی.
#هوشنگ_ابتهاج
#شب_بخیر
@adelehz
فردا مرا چو قصه فراموش میکنی
این دُر همیشه در صدف روزگار نیست
میگویمت...
ولی تو کجا گوش میکنی.
#هوشنگ_ابتهاج
#شب_بخیر
@adelehz
دلم یک حس خوب میخواهد
ومیدانم که حس های خوب فروشی نیستند.خریدنی نیستند.مال جاهاو ادمهای مجلل الزاما نیستند.حس های خوب ساختنی هستند واگر در هرشرایط نه چندان ایده ال بتوانی بسازیش خوشبختی.
#عادله_زمانی
ومیدانم که حس های خوب فروشی نیستند.خریدنی نیستند.مال جاهاو ادمهای مجلل الزاما نیستند.حس های خوب ساختنی هستند واگر در هرشرایط نه چندان ایده ال بتوانی بسازیش خوشبختی.
#عادله_زمانی
صبح در دل هرکس با خندیدن آن کسی که دوستش دارد آغاز میشود.
هرکس خورشید خودش را دارد..
#عادله_زمانی
@adelehz
صبح بخیر❤️
هرکس خورشید خودش را دارد..
#عادله_زمانی
@adelehz
صبح بخیر❤️
رفتن ها که همه به چمدان نیست
گاهی ادم جوری می رود که تنهایی و غمش در صد چمدان هم جا نمیگیرد.
#عادله_زمانی
@adelehz
گاهی ادم جوری می رود که تنهایی و غمش در صد چمدان هم جا نمیگیرد.
#عادله_زمانی
@adelehz
بچه که بودم .مادرم را توی اشپزخانه میدیدم که زیر نور کم رمق افتاب کارهای خانه را راست وریس میکند.مشتی سبزی برای خورشتش سرخ میکند.برنجی دم میگذارد میوه هارا می شورد وخلاصه حسابی توی دنیای خودش است.گاهی می دیدیم که مادرم اهسته انگار زیر لب دارد حرف می زند انگار داشت باکسی حرف میزد انگار داشت حرفهایی که دلش میخواهد به کس خاصی بگوید را باخودش تمرین میکرد.توی عالم بچگی به این کار مادرم میخندیدم باخودم میگفتم ادم حرفش را که نباید باخودش بزند .باید توی صورت طرف بایستد و بگوید .مادرم بی توجه به همه چیز حرفهایش را ارام زیر لب انگار تمرین میکرد .همان جور که برنجها را توی سبد ابکشی میکرد یا درحین پاک کردن سبزی خوردن هایش گاهی هم موقع سرخ کردن بادمجان های قلمی و خوش عطرش ...سالهاگذشت یک روز به خودم آمدم ودیدم همانجور که دارم توی اشپزخانه سیب زمینی های خورشت را سرخ میکنم دارم آهسته باخودم نجوا میکنم وحرف میزنم !دارم حرفهایی را تمرین میکنم تا به صاحبش بگویم تازه آن موقع بود که فهمیدم مادرم چه کار میکرد.فهمیدم که گاهی آدم آن کسی که باید حرفهایش را بشنود پیدا نمیکند گاهی آن کسی که باید بااو حرف بزنی حرفهایت را نمیفهمد گاهی دلت نمیخواهد کسی حرفهایت راسبک وسنگین کند فقط دلت میخواهد حرف بزنی بدون اینکه جوابی بشنوی .این است که به خودت پناه می آوری.که باخودت یک عالم حرف میزنی که حتی چهره ات هم با حرفهایت هم خوان میشود.فهمیدم ان سالها مادرم هیچ کجای کارش عجیب نبوده است .که حق دارد حرفهای توی دلش راهزار بار دوره کند تا چیزی از قلم نیفتد سپس تحویل آن که بایدبشنود بدهد.مادرم تمام آن سالها حین پاک کردن نخود و لوبیاهای آش خوشمزه اش در واقع داشت حرفهایش را افکارش را و احساساتش را پاک میکرد .ومن دخترک سربه هوایش این را نفهمیدم تا روزی که توی آشپزخانه این قانون نانوشته زنانه به سراغ من هم آمد.
وفهمیدم که ما زنها گاهی توی آشپزخانه هایمان چه کارها که نمیکنیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
وفهمیدم که ما زنها گاهی توی آشپزخانه هایمان چه کارها که نمیکنیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
برای خانههای سوخته،
باز شاید بشود خانهای بنا کرد
دل سوخته را بگو چه کنیم ...؟!
"نادر ابراهیمی"
@adelehz
باز شاید بشود خانهای بنا کرد
دل سوخته را بگو چه کنیم ...؟!
"نادر ابراهیمی"
@adelehz