"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
"زنی که‌گم کردم "
25نوامبر روز جهانی منع خشونت علیه زنان. هنوزهم در هرجامعه وکشوری این خشونت وجود دارد.ازهرنوع وبه شدت های مختلف @adelehz
خشونت علیه زنان در چهار دسته طبقه بندی می شود:
خشونت جسمی:شامل ازارهای جسمی،کتک زدن،قطع عضو ویا قتل
خشونت روانی:شامل توهین،تحقیر،تهدید،تهمت و حتی ازارهای زبانی .
خشونت جنسی:برقراری رابطه های جنسی پرخطر و یا خشن و مجبورساختن زن به برقراری رابطه جنسی برخلاف میل او
خشونت اقتصادی:محروم کردن زن از کارکردن دربیرون ازخانه،تامین نکردن وی ازنظر مالی و یا به زور اخذ کردن حقوق و پول شخصی وی
#عادله_زمانی
#روانشناسی
@adelehz
نه ایرادی ندارد.... بچگی کن... قهر کن ... اما
قسم بر کودکی هامان که ده تا دوستت دارم...
#سمیه_نادرنژاد

@adelehz
مرد زندگی اونه که با اینا بیاد خونه یه چای پر رنگم واسه خانومش بریزه😊☕️بگه بخور عزیزم جون بگیری اینقد تواین خونه کار کردی😊
@adelehz
ادمها محکمند.قوی هستند
اما نه آنقدر که ازعشق و محبت بی نیاز باشند.
@adelehz
حسرت زندگی دیگران را نخورید.ما نمیدانیم درون خانه آنها چه می گذرد!
@adelehz
چون سایه می گریزی وچون باد میروی
از این دلِ خراب غم آباد،میروی
دیوانه وار،آمده بودی ،ولی چرا؟
بیگانه وار،زین دلِ ناشاد،میروی؟
#علیرضا_نیکنژاد
@adelehz
ناصر محمد خانی ازدواج کرد.
همسراول وی به قتل رسید.همسر دوم وی به جرم قتل همسراول او اعدام شد .اخیرا همسر صیغه ای او به جرم ربودن اومتهم شناخته شد .واینم چهارمی
ناصرالدین شاه دوران هستند ایشون
@adelehz
امشب به قصه ی دل من گوش میکنی
فردا مرا چو قصه فراموش میکنی

این دُر همیشه در صدف روزگار نیست
میگویمت...
ولی تو کجا گوش میکنی.

#هوشنگ_ابتهاج
#شب_بخیر
@adelehz
در مسجد و در کعبه به دنبال چه هستی؟
اول تو ببین قلب کسی را نشکستی؟
@adelehz
دلم یک حس خوب میخواهد
ومیدانم که حس های خوب فروشی نیستند.خریدنی نیستند.مال جاهاو ادمهای مجلل الزاما نیستند.حس های خوب ساختنی هستند واگر در هرشرایط نه چندان ایده ال بتوانی بسازیش خوشبختی.
#عادله_زمانی
پاییز دارد می رود.
خرمالوها،انارها،انجیرها همه رسیدند.ولی تو نرسیدی...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
باران بزند بر سر شهری که نباشی
پائیز تر از این شب دلگیر مگر هست؟

@adelehz
این نون بربری چهل سال پیش
یا ما بزرگ شدیم یا نون ها کوچیک😄🤔
@adelehz
صبح در دل هرکس با خندیدن آن کسی که دوستش دارد آغاز میشود.
هرکس خورشید خودش را دارد..
#عادله_زمانی
@adelehz
صبح بخیر❤️
بی نهایت زیبا
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اون نارنجیه
منم
صبح روز تعطیل 😐

@adelehz
رفتن ها که همه به چمدان نیست
گاهی ادم جوری می رود که تنهایی و غمش در صد چمدان هم جا نمیگیرد.
#عادله_زمانی
@adelehz