"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
رفتَم ازسوی توآسوده مَرا راهی کُن
گاه بایَد که یکی قِیدِ خودَش را بزَنَد
مثلِ بَرفی که پَس از آمَدَن تابِستان
ناگُزیر است دِل از قُلّه و کوهَش بکَنَد
@adelehz
بوی تو ميدهد آغوش خاليم
ای واقعيت عشق خياليم
مست توام كه قنوتم ترانه شد
چون مومن تو شدم لااباليم

شب زیبا
@adelehz
از بس که خدا عاشق نقاشی بود
هر فصل به روی بوم، یک چیز کشید
یک بار ولی گمان کنم شاعر شد...
یک گوشه ی دنج رفت و پاییز کشید!

@adelehz
یک گوشه خلوت میخواهم ...
من باشم ویادت
بهشت مگر معنایی جز این دارد؟
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دختر توی هرسنی که باشه غصه خور باباشه 😍
@adelehz
معمارهای قدیمی عجیب عاشق بودند
در هرکاشی شان بااین همه نقش ونگار هزار معشوقه زندانی است..
#عادله_زمانی
@adelehz
هرگز قدرت دوست داشتن را دست کم نگیر
همان زمانی که در اوج شکستی اما هنوز پا میزنی قطعا قدرت دوست داشتن است
کسی را دوست داری و نمیخواهی ناامیدش کنی
این اگر معجزه نیست، چیست؟
#عادله_زمانی
@adelehz
هیچ چیز در جهان بی هدف نیست.
خلق تو هم همچنان،خدا تورا هدفمند افرید.
و خدا تورا برای دل من آفرید وبس
#عادله_زمانی
@adelehz
‏وقتی زن ها شروع می کنند به ناز کشیدن و ناز خریدن
تعادل دنیا به هم میخورد...

#سیمین_بهبهانی
@adelehz
برگریزانِ دلم را
نوبهاری آرزوست...

#سیمین_بهبهانی
@adelehz
به بن بستی بروی که خروج از آن ممکن نباشد ...
چه غمی عظیم تر از آن ..
@adelehz
جشن برداشت انار
چه زیبا❤️
@adelehz
تو ماه بودی و بوسیدنت، نمی‌دانی
چه ساده داشت مرا هم بلند قد می‌کرد!

کاظم بهمنی


@adelehz
من همانی ام که هزارپاییز و زمستان را هم بگذرانم
بهار یادم نمی رود...
چگونه تصور کردی با زمستان نبودنت بهار آغوشت را فراموش کرده ام .
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تو وظیفه داری دنیا را کمی بهتر از آنچه تحویل گرفته ای،تحویل بدهی.
خواه با فرزندی خوب
خواه با باغچه ای سبز
خواه با بهبود وضعیت اجتماعی
#مارکز
@adelehz
یک روز می آیدکه میفهمیم بااین همه دلهره وفکر اگربشود،اگرنشود
درواقع ماهیچ وقت زندگی نکردیم.
میفهمیم که همیشه دراشتباه بودیم یک روز میفهمیم چقدر فرصت برای دوست داشتن داشتیم وهدر دادیم
#عادله_زمانی
دراین فصل دستش رابگیرید و راه بیفتید توی خیابانها،حرف هم نزدید نزدید.قدم بزنیدبرگهارا زیرپایتان بشکنیدولبو وباقالی بخورید و به همه غصه ها بخندیدگاهی به اوبگوید اخرجاده به درک،مهم همین فصل باتوبودن است
یک غروب غم انگیز و تاریک و کمی سرد به خودت می آیی و میبینی که هیچ وقت ان چیزی که تصور میکردی نبوده ای،همیشه در رویاهایت چیزی بودی که دلت میخواست اما دقیقا درهمان غروب غلیظ و تاریک ناگهان میفهمی که همه چیز مثل یک فیلم کلاسیک و زیبا بوده است که حالا تمام شده است.
میفهمی که تو آن آدم خوشبخت و شاد و مهربان و دوست داشتنی توی رویاهایت نیستی که هیچ وقت نبودی.پی میبری که ظاهرت نقص های زیادی دارد ...البته زیبایی هایی هم ..که رفتارت را همه دوست ندارند البته بعضی ها چرا ...که انقدر که تصور میکردی موفق نبودی اگرچه گاهی اوقات بودی اما نه همیشه ..
دقیقا در همان غروب تاریک است که بغضی که روزهاست با دلداری دادن به خودت اجازه شکستنش را نمی دهی،میشکند.باصدایی به مراتب بلندتر..و شاید انقدر اشک بریزی که چشمانت مثل دوران کودکی پرازخواب شود...
یک غروب سرد تو پی خواهی برد که حجم غمهایت گاهی از حجم سینه ات بیشتراست و لازم است لبریز شود،که دیگر رویا پردازی و خوشبینی هم جواب نمیدهد.
خوب است که این حس وسط یک غروب تاریک به سراغت بیاید که هیچ کس نباشد تا ببیند واقعا دیگر خسته ای و شاید داری میشکنی ..
بغضت که شکست ،سیر که گریه کردی خوابت میبرد ...
چندساعت بعدکه بیدارشوی حالت عوض شده است ..دوباره نقاب قوی بودنت را میزنی و رویاهایت را میچینی درون سبد نمدی دلت تا دوباره شروع کنی بافتنشان را...
شاید این بار خدا خواست و خوشبختی راه خانه ات را پیدا کرد.
#عادله_زمانی
@adelehz