"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
دبستان بودم ،سوم دبستان توی یک نیمکت من مینشستم و دو دختر دیگر یکی از دخترها اسمش کیمیا بود ..درکلاسمان هیچ دوستی نداشت درسهایش هم که اصلا تعریفی نبود.. وقتهای بیکاری که همه مان سرگرم بگو بخند و رد و بدل کردن حرفهای بچگانه ی دختربچه های دبستانی بودیم کیمیا جدا از ما مینشست و به فکر فرو میرفت گاهی ناخن هایش را میجوید انگار توی یک عالم دیگر بود ..کیمیا را دوست نداشتم خودمم نمیدانم چرا اصلا دلم برایش نمی سوخت ..بنظرم نسبت به کیمیا بی محبت بودم منی که بادیدن فیلم طوطیا گوله گوله اشک می ریختم اما کیمیا را نمی دانم چرا دوست نداشتم .برعکس همه مان کیمیا لباس فرم نداشت بایک مانتو گشاد مشکی ویک مقنعه بزرگتر ازخودش که ان هم مشکی بود می امد مدرسه انگار مال خواهربزرگترازخودش باشد ،اما کیمیا یک چیزی داشت که بعد ازسالها هنوزهم که یادم می اید مرا به فکر میبرد...کیمیا چشمان عجیبی داشت درشت مشکی و عمیق به چشمانش که نگاه میکردی انگار وسط کهکشانی ازستاره غرق میشدی با یک جفت مژه پرپشت و مشکی فرخورده ...بعضی روزها که برعکس بقیه روزها خوشحال می امد مدرسه ستاره های چشمانش برق می زد ..فقط دویا سه بار توانستم برق ستاره هایش راببینم ..من ان موقع ها کیمیا رااصلا دوست نداشتم شاید چون شبیه من نبود مثل من رفتار وزندگی نمیکرد اما دلیلش این نبود دلیلش این بود که من کیمیا را نمیشناختم نمیفهمیدم که او ممکن است از دردهایی که دارد میکشدشان با خودش هرجا، که این شکلی شده است ..کیمیا بعداز تعطیلات نوروز ان سال دیگر به مدرسه نیامد سال بعدهم من ازان مدرسه رفتم هیچ کس هیچ وقت دیگر نفهمید کیمیا که بود از کجا امده بود وبه کجا رفت.هنوزبعدازسالها یادکیمیا می افتم و پیش خودم میگویم کیمیاها بسیارند کاش کمی باآنها مهربان ترباشیم ..شاید بتوانیم دردشان را کم کنیم .قضاوتشان نکنیم و به ستاره های چشمانشان نورببخشیم
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
هرشب باخودت مرور کن که کسیکه کنارشی و اصرارداری کنارت باشه دلت و شبیه سمت چپ این تصویر نگه میداره یاسمت راست؟
بدون اینکه عشق چشمت وکورکنه مرور کن
اونوقت خواهی فهمید که انتخابت درسته یا غلط
شب خوش
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
این یعنی دیگه غصه هیچ چیز خوردن نداره😊❤️
@adelehz
دیالوگ فیلم حکایت عشق میگوید عشق هرگز نمیگوید معذرت میخواهم اما گاهی باید بخاطر عشق معذرت خواهی کنی نه از طرف مقابلت بلکه ازخودت بخاطر عشقی که اشتباه است
#عادله_زمانی
لطفا حال خوب را تعریف کنید؟!
به نام خدا
اینا باشن و یه لیوان چای داغ و پررنگ
پایان
😊🍰
@adelehz
برگ پاییزی می افتد
بادمیبردش
وتمام این ها در کمتر از یک دقیقه اتفاق می افتد...
وقتی عطرت را ازیک غریبه میشنوم سرنوشتم شبیه برگ پاییزی میشود..
#عادله_زمانی
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
لطفا حال خوب را تعریف کنید؟! به نام خدا اینا باشن و یه لیوان چای داغ و پررنگ پایان 😊🍰 @adelehz
مشهدیا به نون خامه ای میگن نارنجک 😜 البته واقعا هم بااون حجم کالری بیشتر شبیه نارنجکه تا نون خامه ای
@adelehz
‏خاورمیانه را به تقلید چشمان شرقیِ تو ساخته اند...
پرالتهاب
اندوهگین
خسته
زیبا...

#نزار_قبانی

@adelehz
eshghe-to
shajarian
یارب کن آسان آسان این مشکل من
@adelehz
الهی اگر تو نبودی چه میکردم!به چه کسی جز تومیتوان اینگونه ایمن تکیه داد؟هرچه برایم بخواهی را میپذیرم گرچه شاید تلخ باشد اما اگرتومیخواهی ارزشش را دارد..
یا نعم نصیر،ای بهترین یاری دهندگان
#عادله_زمانی
هنوز بـعد تو سرگرم خاطرات توام

تو ای ستاره چه دنباله دار می‌گذری

#احسان_اکابری
@adelehz
محبت دریک چرخه اسیر شده است تا ابد.بدین شکل که اگر شما بکسی محبتی کنید همان محبت میچرخد ومیچرخد و میچرخد وبازهم بشما برمیگردد این است که وقتی به کسی هدیه کوچکی می دهید و باعث میشود واقعا خوشحال شود کمی بعد ازجایی که فکرش را هم نمیکردید هدیه ای بهتر دریافت میکنید ..این است که اگر به کودکی فقیر محبت میکنید یک نفر ازشما بالاتر بدون اینکه حتی فکرش رابکنید به شما محبت میکند..اگر میدانید همکارتان گرفتاری بزرگی دارد وبخشی از کارش را بدون منت برایش انجام میدهید کمی بعد ازجایی که روحتان هم نمیتواند خبردارباشد کسی در گرفتاری تان کمکتان میکند.به همین صورت بدی هم دراین چرخه اسیر است ..وقتی به کسی زخم زبان میزنید حاضرم برایتان قسم بخورم که نمیمیرید مگر حرفی بهمان تلخی را اززبان کسی بشنوید ..اگر کسی را مسخره میکنید روزی به خودتان می اید و میبینید که شبیه همانی شدید که مسخره اش کردید..اگر به پدریا مادرتان توهین کنید فرزندتان همان توهین وچه بسا بدتر را بشما پس خواهد داد...
اینکه میگویند خدا عادل است شوخی نیست...خدا واقعا عادل است ..اما خدا موقر است ومتین این است که تا کسی به شما ظلم کرد فریاد نزنید که توچه خدایی هستی که جوابش رانمیدهی ...به او بسپاردش ..خدا خودش چنان پاسخش را میدهد که باورتان هم نخواهد شد ولی الزاما همیشه شاهد این عدالت نخواهید بود اما شما نمیتوانید ادعا کنید که اگر شما شاهدش نیستید پس رخ نداده است .
لذا اگر میخواهید از چرخه لطف الهی خارج نشوید از محبت و لطف به دیگران ولو که بیگانگان ولو که کم و اندک دریغ نکنید.
ارحم ترحم
رحم کن تا مورد رحم واقع شوی.
#عادله_زمانی
@adelehz
يه مريض افغان اومد؛گفتم كجات درد ميكنه؟
گفت جانم درد ميكنه دكتر؛
بعضي موقع آدم جانش درد ميكنه..

@adelehz
امروز روز جهانی دختر بچه هاست😍❤️
خدا دخترها رو افرید تا زمینش زیبا بشه❤️
تا باباها دلشون به زندگی گرم بشه❤️
تا مامانها غصه ی همزبونی و نخورن
روز همیشه مونس مامان روز همیشه دلنگران بابا مبارک
@adelehz