"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
دلم این روزها بازار سرپوشیده ای را میخواهد در یک روز تعطیل...
پای یک حجره بنشینم و به اواز یک یاکریم تنها که برسقف بازار نشسته گوش بدهم ...شاید این حجم از دلتنگی برود که برود..
@adelehz
سالها اگر بگذرد..
زیبایی و قدبلند دلبری ها همه با سالها عبور میکنند .
اما یک قلب پرستاره هرگز تغییر نخواهد کرد.
#عادله_زمانی
@adelehz
نذری میبرین اینجوری ببرین 😊
چیه این ظرف یه بار مصرفای بدترکیب😒
@adelehz
امام حسین و کاروانش یک شام غریبان داشتند..
اما در اطرافمان هستند خانواده هایی که هرشب شان شام غریبان است..فراموش نکنیم غریبان ،گرسنگان یتیمان و دل شکستگان را..
@adelehz
میگفت من بی تو هم زنده می مانم.
گفتم میدانم وقبول دارم ..
ماهی قرمز راهم اگر ازحوض ابی بگیری ماهیت حوض عوض نمیشود
اما همیشه یک چیز کم است...
#عادله_زمانی
@adelehz
خدایا ..دلم از ادمهایت خیلی گرفته است ادمهای نامهربان بی انصافت..
خدایا من دستم خالیست نمیتوانم جوابشان رابدهم .من جز تو چیزی ندارم و دلخوشم به اینکه توبرایم کافی باشی...
@adelehz
بهارِ با تو بودن‌ها چه شد؟ پاییز دلتنگیست
کجایی صبح من؟ شامِ ملال‌انگیز دلتنگیست
@adelehz
باهم زندگی کنیم ...
فرصت اینقدر کوتاه هست که حیفه به کینه بگذره..
فرصت کوتاهه
@adelehz
دخترکی بود با روسری گل گلی
چشمانش سیاه بود به رنگ شب
و گیسوانش خوش بو و بلند و موج دار
دخترک روزها بین لاله های وحشی دشت می دوید کنار رودخانه های جاری و زلال مینشست و جریان اب را می دید برای کبوترها و پرنده های مهاجر دهکده شان دانه میپاشید کنار جاده می ایستاد و برای مسافران نااشنا دست تکان می داد و ارزو میکرد این رهگذران سالم به خانه شان برسند..دخترک شاد بود عاشق زندگی ،دلش بوی بهار می داد و نفس هایش از گرمای مهربانی پر
گلهای روسری دخترک همیشه شاداب بودند و سرخ
یک روز اما وقتی کنار جاده بود رهگذری سوار بر اسب از کنارش گذشت رهگذر چشمان براقی داشت و پاهایش را انچنان بر گرده اسب قفل کرده بود که انگار هیچ گاه قصد پیاده شدن ندارد موهای سیاهش در باد حرکت می کرد.رهگذر که به دخترک رسید ایستاد نگاهی به او کرد و لبخند زد توگویی ستاره ای درخشید...
بعد رهگذر راهش را ادامه داد و همه چیز مثل قبل شد ..دخترک اما نه ..دخترک خیال میکرد لبخند رهگذر یعنی او می ماند و برمیگردد اما خیال ساده ای بود رهگذر خیلی وقت بود که رفته بود و انتهای جاده هنوز گرم نفس قدم های اسبش بود ..ازآن روز به بعد دخترک دیگر نخندید ..او یاد گرفته بود که رهگذرها ماندنی نیستند..واین برایش گران تمام شده بود ..او یادگرفته بود دیگر به هیچ لبخندی اعتماد نکند ..دخترک دیگر شاد نبود او چیزهای بدی اموخته بود تو گویی جامی زهر بریزی پای بوته ای گل ...
از آن روز به بعد دیگر گلهای روسری دخترک نه سرخ ماندند ونه شاداب
#عادله_زمانی
#روسری_سرخ
#داستان_کوتاه
@adelehz
تو ترکم کردیُ من
همچنان در شهر
خواهم ماند

که رسم عاشقی را بین مردم جا بیندازم

@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
Www.Ganja2Music.Us – 06-Morteza_Pashaey_Gole_Bita_
اینو جایی گوش دادم که دوباره نرفتم و با دوستی که دیگه هرگز ندیدمش.. یاد همه ی روزهاییی که رفتن دوستایی که دیگه ندیدیمشون ونمیبینمیشون بخیر
@adelehz
شمیـم پیـرهنی با نسیـم صبح فرست
که چشم در رهم ای گل به بوی درمانت

@adelehz
مقدار عاشقی زنها را
از تعداد گلهای روی پیراهنشان میشود فهمید.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دوست داشتن را ازخودتان شروع کنید.
اگر خودتان را دوست نداشته باشید
نمیتوانید ازکسی انتظار داشته باشید عاشقتان باشد.
@adelehz
ز عشق تا به صبوری
هزار فرسنگ است

#سعدی
@adelehz
وقتی میگن اخلاقش سگه
این و میگن؟؟
😁😊
@adelehz