"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
من هنوز هم شبها خوابت را میبینم .
خواب جاهایی که باهم نرفتیم و خنده هایی که باهم نکردیم فیلمهایی که باهم ندیدیم رویاهایی که به ان نرسیدیم.
صبح که بیدارمیشوم فراموشت میکنم انگار تورا هم بین خوابهایم میگذارم تاشبی دیگر..
#عادله_زمانی
@adelehz
چون سایه می گریزی وچون باد میروی
از این دلِ خراب غم آباد،میروی
دیوانه وار،آمده بودی ،ولی چرا؟
بیگانه وار،زین دلِ ناشاد،میروی؟
#علیرضا_نیکنژاد
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
موقع انتخاب رشته دبیرستانم یه نفربهم گفت بروپزشکی بعدم تخصص کودکان ...میگفت بچه ها اقیانوسند درونشون غرق میشی انصافا درست میگفت...
@adelehz
الهی انکه تورا ندارد چه دارد؟
وانکه تورا دارد چه چیز ندارد؟
@adelehz
نمی‌بود اینقدَر خواب غرور دلبران سنگین
اگر می‌داشت آوازی شکست شیشه‌ی دل‌ها

#صائب
شبتون خوش
@adelehz
نسیم صبح جانم را
ودیعت آورد بویش
ازین بِه تُحفه در باری
نپندارم که کَس دارد.

صبح تون رنگارنگ🌈

@adelehz
پاییز می رسد
و دلهای شکسته زیادی همراه برگهای زرد اسیر جاروی رفتگر میشوند.
پاییز در راه است.🍁🍂
@adelehz
مهر که هرسال می رسد،درست
اما من
بی مهری ات را هرگز
ازیاد نخواهم برد.
#عادله_زمانی
@adelehz
‍ دوست داشتنِ مادرم را وقتی دیدم که در حالِ درست کردنِ کتلت بود و برای من سه تا برشته شده کنار گذاشت.
یا وقتی که ادکلن‌ام را سمتِ چپِ آینه گذاشت
می‌دانست که دوست دارم آنجا باشد.
یا آلبالو پلوهایش برای پسری که از راهِ دور رسیده و بوی غذا مستش می کند.
یا صدای پدرم که وقتی به خانه می‌آید و می‌گوید
باباجان از آن آلو‌ها که دوست داری خریدم.
این هم بیسکوئیت‌های چای عصرت.
چون تو که قند نمی‌خوری.
یا اصلا همان وسطِ هندوانه که مال من است.
حتی سهمِ ته دیگِ سیب زمینی‌اش!
بی آنکه بخواهم
بی آنکه بر زبان آورم
می‌دانی که چه می‌خواهم بگویم؟!
دوست داشتن همین ریزه کاری‌هاست
همین کتلت‌ها و هندوانه‌ها
همین بیسکوئیت چای عصر.
دوست داشتن همین عمل کردن‌هاست
همین "حواسم هست‌ها"...
حرف را که همه بلدند بزنند .
@adelehz
ساعت یک ساعت عقب می اید
چه بهتر
حالا یک ساعت بیشتر دوستت دارم.
@adelehz
تابستان جان خدا به همراهت
امسال هم گذراندیمت ..ما امسال هم فرصت داشتیم مسافر قطارگرمت باشیم.
پاییز جان خوش امدی ..دعا میکنم امسال هم به خیربگذرانیمت.
مهرمبارک.
@adelehz
از وقتی اینا رفت
خیر وبرکتم از درس خوندن رفت .
😊😒
#نوستالژی_مدرسه
@adelehz
سالهاست دیگر به مدرسه نمی روم.سالهاست دیگر دانش اموز نیستم اما یاد مدرسه هرگز مرا رها نخواهد کرد خصوصا هرسال این وقتها یاد مدرسه گوشه دلم چمبره میزند و نگاهم میکند.یادتمام نارنگی هایی که یواشکی زیرنیمکت پوست کندم و هیچ گاه به زنگ تفریح نرسید.یاد مشقهایی که مینوشتم وگاهی روی دفترهای چهل برگ و شصت برگ خوابم می برد.یادتمام شبهایی که مادرم قبل ازخواب از من میپرسید برنامه ی فردایت را توی کیف چیده ای؟یاد پنجشنبه هایی که صبحی بودم و شنبه بعدش بعدازظهری وانگار تمام دنیا را به نامم کرده بودند..یاد مدرسه پیرمان با درختهای توت صدساله و ساختمان بزرگ قدیمی مرا هیچ وقت رها نکرد.یاد همشاگردی هایی که خدامیداند هرکدامشان حالا کجا بودند و هرگز توی هیچ فیسبوکی پیداشان نکردم..ما جز اخرین نسلهایی بودیم که معنی واقعی مدرسه را فهمیدیم ..از خواندن داستانهای خانواده هاشمی لذت بردیم و برای تصمیم کبری کنجکاوی کردیم حالا سالهاست که من دانش اموز نیستم ولی همیشه گوشه قلبم اول مهر برای لوازم التحریرهای نو و دست نخورده پراز ذوق میشود...سال جدید تحصیلی در راه است معلمها کاش از هیچ کودکی شغل پدرش را نپرسند ویا حتی اینکه پدر دارد یا نه ...
امیدوارم هر کودکی هرگوشه دنیا راه به مدرسه بازکند و راه فردایش را از مدرسه بیابد نه ازجایی دیگر...
یاد تمام خاطرات شیرین مان تاریخ مدنی ها و فارسی ها و ورزش ها و لوبیاهایی که برای علوم سبز کردیم بخیر...
یاد خوش مدرسه بخیر...
#عادله_زمانی
@adelehz
کاش انقدر بزرگ نمی شدیم
که میفهمیدیم بابا برای نان و اب
جوانی اش و سلامتی اش را داد...
@adelehz
فردا هم اول ماهه هم اول هفته
دیگه بهونه ای واسه شروع هرکاری که میخوایم انجامش بدیم نداریم😊
شب خوش
@adelehz
🍂🍁🍂🍁

خش‌خش صدای‌پای خزان‌است یک نفر

در را بـــه روی حضــــرت پاییز وا کنــد
🍂🍁🍂🍁
اولین صبح پاییزی تون پرخیر
@adelehz
تولد خسرو آواز مبارک❤️
عمرحضرت عشق دراز و سایه اش بر دل عشاق آوازش مستدام.
تولد استاد شجریان مبارک❤️❤️
@adelehz