"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
روزی فرزندی خواهم داشت .شاید پسری باشد مهربان سرزنده باهوش باچشمانی که همیشه دلخوشی درآن می درخشد.شایدهم دختری زیبا چشم عسلی و موخرمایی با لبخندی که هزاربار زیباترش میکند ومن همواره به این فکر میکنم که چگونه میتوانم به او دروغ بگویم؟!
روزی که در دنیای کودکانه اش ازمن بپرسد که آیا پدرش اولین عشق من بوده است؟وباشوقی وصف ناپذیر منتظر شنیدن این باشد که بگویم بله عزیزم قطعا او اولین عشق زندگی من است..
من فرصت کوتاهی برای پاسخ دادن به او دارم ودراین فرصت چندثانیه ای من باید تمام روزهایی که تورا،تورا که پدرش نیستی را عمیقا دوست داشتم مرور کنم ...خاطراتت را ورق به ورق رد کنم ..و تمام اشکها و لبخندهایی که باتوداشتم را نادیده بگیرم و بگویم بله عزیزم ..
او قطعا بعد از گرفتن جوابش شادمانه به دنبال بازیش خواهد رفت و من رها خواهم شد در اقیانوسی که تهش معلوم نیست ازاینکه چگونه باید بین کسی که دوستش داشتم وکسی که جزیی ازمن است یکی را انتخاب کنم..
واین شاید بزرگترین حسرتی باشد که من بعد از نبودنت در زندگیم داشته باشم ..
شاید بزرگترینش
شایدعمیق ترینش..
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بعضی آدمها بهارند
بعضی هایشان پاییز
اما امان از زمستانی ها
آنها که دلت را یخ میزنند ..
زمستانی ها خطرناک ترین های زمینند.
@adelehz
من معتقدم ما اگه تمام عالم راداشته باشیم.ولی یه جای این شکلی واسه خوردن چای عصرونه با عزیزانمون نداشته باشیم.هنوزفقیریم😮
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
Khoshbakhti
Ahmad Saeedi
خوشبختی احمد سعیدی
@adelehz
قدیم ترها مردم عصر به عصر منتظر مهمان بودند.میخواستندکسی بیایدتا انهاتمام روزشان رابریزند در دامنش
اینطوری هیچ چیز ته دلشون نمیماند ته دلشان کهنه نمیشد
شایدبخاطراین بودکه قدیمیهاخوشبخت تربودند.
#زمانی
نامه دهم
عزیزکوچلوی من
سلام
این نامه را که برایت مینویسم برای این است که میخواهم به تو یک رازبزرگ را بگویم یک راز خیلی بزرگ.
پسرکم زندگی کن .
البته این جمله درابتدا مسخره بنظر می رسد اما کمی اگر صبر کنی بتو میگویم یعنی چه ..
پسرم زندگی کردن راه خیلی آسانی دارد اما گم کردنش هم به همان اندازه اسان است ...عزیزم زندگی کردن یعنی وسط یک عصر تابستانی دلگیر بستنی قیفی بزرگی بخری و بی توجه به اطرافت باتمام وجود و لذت بخوریش کفشهایی بخری که با دیدنشان ذوق بکنی بی توجه به نگاه دیگران گلها را ازته دلت بو بکشی یک ظهر گرم دوتا ابمیوه سرد بخری کنار رفتگر نارنجی پوش بنشینی و باهام ابمیوه بخورید و او بتو بگوید که زندگی چقدر سخت شده و تو مثل یک مرد واقعی لبخند بزنی وبه اوبگویی که خدا کمکش خواهد کرد و او زحمت کش ترین ادم دنیاست ..
شاهزاده ی کوچک من زندگی کردن یعنی برای فرداهایت پس انداز کنی آنهم مهربانی و دعا ...دعا البته پسرم بهترین پس انداز دنیاست ..پسرم زندگی کردن یعنی وقتی ازخانه بیرون می روی به ادمهای اطرافت لبخند بزنی بدون توجه به تعجبشان یا حتی احتمالا اخم شان ..
عزیزدلم زندگی کردن کارآسانی ست کافیست دلت بخواهد کافیست یادبگیری همیشه درحال ناله کردن نباشی کافیست بفهمی از هرموقعیتی حتی بد میتوانی عبور کنی بدون انکه مرتب ناله کنی ..
من برایت یک سبد زندگی آرزو میکنم پسرم
که تو لایق زندگی هستی زندگی به عطر یاس و طعم یک بستنی وانیلی باخامه اضافه ..
#عادله_زمانی
#نامه_هایم
#هیواد
@adelehz
🍃🌸

به کسم مکن حواله

که به جز تو کس ندارم ... 😔 😔

#عطار

@adelehz
زندگی کردن باکسی آن هم برای سالهای دراز هنر بزرگی ست .اینکه قصه عادت ادمی را اسیر نکند این که دلت سالها برای یک نفرتنگ شود..البته که کارهرکسی نیست.
@adelehz
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
آندره بوچلی
اسطوره بی تکرار
@adelehz
روزی که دیگر دراین شهر نباشم
خواهی فهمید
که شهرهم میتواند در نبود یک نفر خالی باشد،خالی خالی خالی
#عادله_زمانی
@adelehz
OOSTA KAREEM
AHDIEH
استا کریم از عهدیه
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
AHDIEH – OOSTA KAREEM
این اهنگ و فقط بخاطر مادرم گذاشتم یادم میاد بچه که بودم مادرم توی آشپزخونه یه ضبط کوچیک داشت و همیشه حین کارهای تمام نشدنی خونه اهنگهای مختلف و گوش میداد و گاهی هم باخودش زمزمه میکرد بسته به حالش شاد یا غمگین این شد که من با خواننده های مختلف اهنگهای مختلف خاطراتی دارم خاطراتی که به عطرغذاهای مادرم گاهی لوبیا پلوهای خوش آب و رنگ گاهی قیمه های جاافتاده و گاهی کیک های خونگی و گاهی بستنی هایی که به شوق امدن پدرم درست میکرد و توی فریزر می چپاند ،آغشته اند. اگر دلتون خواست شما هم برای پدریامادرتون بفرستید مطمینم اونها هم حال مادر من و پیدا میکنند❤️😍
@adelehz
دگر آن شب است امشب
که ز پی سحر ندارد
من و باز آن دعاها
که یکی اثر ندارد

#وحشی_بافقی

@adelehz
Forwarded from Deleted Account
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
صبح شنبه تون بخیر❤️🌺

@adelehz
به: شما
تاريخ : امروز
از: خالق
موضوع : خودت

من خدا هستم.
امروز من همه مشكلاتت را اداره ميكنم.
لطفا به خاطر داشته باش كه من به كمك تو نياز ندارم.
اگر در زندگي وضعيتي برايت پيش آيد كه قادر به اداره كردن آن نيستي، براي رفع كردن آن تلاش نكن .
آنرا در صندوقِ( براي خدا تا انجام دهد) بگذار .
همه چيز انجام خواهد شد ولي در زمان مورد نظر من ، نه تو
وقتي كه مطلبي را در صندوق من گذاشتي همواره با اضطراب دنبال(پيگيري) نكن .
در عوض روي تمام چيزهاي عالي و شگفت انگيزي كه
الان در زندگي ات وجود دارد تمركز کن .
شايد يك روز بد در محل كارت داشته باشي ،به مردي فكر كن كه سالهاست بیکار است و شغلی ندارد.
ممكن است غصه ی زودگذر بودن تعطيلات آخر هفته را
بخوري: به زني فكر كن كه با تنگدستي وحشتناكي روزي
دوازده ساعت ، هفت روز هفته را كار ميكند تا فقط شكم
فرزندانش را سير كند.
وقتي كه روابط تو رو به تيرگي و بدي ميگذارد و دچارياس ميشوي : به انساني فكر كن كه هرگز طعم دوست
داشتن و مورد محبت واقع شدن را نچشيده.
وقتي ماشينت خراب ميشود و تو مجبوري براي يافتن كمك مايلها پياده بروي : به معلولي فكر كن كه دوست دارد يكبار فرصت راه رفتن داشته باشد.
ممكن است احساس بيهودگي كني و فكر كني كه اصلا براي چه زندگي ميكني و بپرسي هدف من چيه ؟
شكر گزار باش .
در اينجا كساني هستند كه عمرشان آنقدر كوتاه بوده كه فرصت كافي براي زندگي كردن نداشتند.
همیشه داشته هایت را ببین تو تلاشت را کردی حالا همه چیز را به من بسپار و هیچوقت نگران نباش
@adelehz
و این چنین است
که ادمیزاد گاهی دلش هیچ چیز
نمی خواهد.هیچ چیز
@adelehz
دونفر و سه پا
دوست خوب که باشد
جای خالی هیچ چیز واقعا
خالی نمی ماند.
@adelehz
اینجا
این گوشه شهر
درحالی که تمام شهرخوابند
دلی بیداراست
دلی که کوچک بی دفاع اما مالامال است
از دوست داشتن و یاد
یک نفر
دلی این گوشه شهر بیداراست
@adelehz