"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
من ارگ بمم خشت به خشتم متلاشی
تو نقش جهان هر وجبت ترمه وکاشی
@adelehz
هوا خیلی خنک و بهاری شده
تاحالا خدا اینقدرسریع
به ناله هامون جواب نداده بود😄
@adelehz
دنیا
به من یک دریا
بدهکاراست ..
هربارکه دلم رفتن خواست
و قایقی برای سفر پیدا نکردم .
دنیابه من یک دریا بدهکاراست.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نه عاشق ترین زن جهانم نه دیوانه ترین..
من فقط یک دوستم
یک فنجان چای هل دار ..ته دوستی من است
البته با یک گوش شنوا ویک لبخندمحونشدنی
برای شنیدن دلگیری هایت..
#عادله_زمانی
@adelehz
به یادت آرزو کردم💞
که چشمانت اگر تر شد
به شوق آرزو باشد
نه تکرار غم دیروز
@adelehz
کاش کبوتر بودم ..
حدااقل درآسمان شهرت میتوانستم
پر بزنم ..
@adelehz
پدوفیلی ( بچه بازی ) چیست؟

پدوفیلی یعنی اختلال روانی که مشخصه آن فانتزی یا عمل واقعی درگیر شدن در فعالیت جنسی با کودکان است.

افراد پدوفیل فعالیت جنسی با کودکان را یا ترجیح می‌دهند و یا به طور منحصر به فرد از فعالیت جنسی با کودکان از همان جنس یا کودکان از جنس دیگر به هیجان جنسی و لذت بردن دستیابی پیدا می‌کنند.

رفتارهای جنسی دخیل در پدوفیلی طیف وسیعی از فعالیت‌های ممکن را شامل می‌شود ولی آن‌ها معمولا از استفاده از زور اجتناب می‌کنند تا بتوانند فعالیت‌های خود را ادامه بدهند زیرا اگر مانعی سر راه آن‌ها به وجود بیاید با خشونت و قتل کودک پایان خواهد یافت.

برخی از پدوفیل‌ها رفتارهای خود را به افشای خود یا استمنا در مقابل کودک، و یا نوازش کردن یا لخت کردن کودک، اما بدون تماس جنسی محدود می‌کنند در حالی که دیگران کودک را به شرکت در رابطه جنسی و مقاربت تناسلی وادار می‌کنند‌.

پدوفیل می‌تواند پیر یا جوان، مرد یا زن باشد اگر چه اکثریت بزرگی از آن‌ها مرد هستند.

متاسفانه، برخی از آن‌ها در حرفه ای فعالیت دارند که در آن آموزش و یا حفظ سلامت و رفاه کودکان و افراد جوان را به عهده دارند در حالی که دیگران با کودکان قربانی خود رابطه فامیلی و یا حتا ژنتیک دارند.

بسیاری از کارشناسان پدوفیلی را ناشی از عوامل روانی و نه از ویژگی‌های بیولوژیک می‌دانند.

بعضی از آن‌ها فکر می‌کنند که پدوفیلی نتیجه مورد آزار جنسی قرار گرفته شدن، خود به عنوان یک کودک است اگر چه همه پدوفیل‌ها خود به عنوان کودک مورد آزار جنسی قرار نداشته‌اند.


چون قربانیان پدوفیل‌ها کودکان هستند، پدوفیل‌ها اغلب در تیم‌های ورزشی، مدارس و یا سازمان‌های مذهبی یا مدنی که در ارتباط با کودکان هستند کار میکنند.

در برخی موارد، پدوفیل‌هایی که کودکان خانواده خود برای آن‌ها جذاب هستند ممکن است کمک خود را به بستگان به عنوان پرستار کودک ارایه دهند.

آن‌ها متاسفانه اغلب مهارت‌های بین فردی خوبی با بچه‌ها دارند و به راحتی می‌توانند اعتماد کودکان را به دست آورند.

افراد پدوفیل معمولا در دوران بلوغ به مشکل خود پی می‌برند و فعالیت خود را در سنین میان‌سالی شروع می‌کنند.
در ایالات متحده، حدود ۵۰ درصد از مردانی که برای پدوفیلی دستگیرشده‌اند یا خود پدر هستند و یا حداقل ازدواج کرده بوده‌اند.

حقایق بیشتری که باید راجع به پدوفیلی بدانید:

30_ درصد مردان آن را در دوران بلوغ تجربه می کنند
پدوفیل ها آشنا هستند هیچ گاه کودکتان را تنها با بزرگتر از خودش ( حتی پدربزرگ ، عمو و دایی ) رها نکنید.

_پدوفیل ها اغلب متاهل هستند و بچه هم دارند پس به هیچ عنوان به کسی که خود پدر یا مادر است به عنوان شخص قابل اعتماد نگاه نکنید.

_کودکان هیچ گاه تجاوزگر را رسوا نمی کنند از هر هشت کودک مورد تجاوز تنها یک کودک آزار جنسی را گزارش کرده است

اغلب پدوفیل ها بهره هوشی پایینی دارند .
مشاوره در دوران دبیرستان در شناسایی پدوفیل ها کاملا موثر است
در نهایت وظیفه حفظ کودک در برابر پدوفیل ها برعهده والدین است بنابراین سهل انگاری نکنید و به امید این که کودکتان آزار جنسی را گزارش می دهد او را با هیچ آشنایی که بزرگتر از اوست تنها نگذارید.
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
پدوفیلی ( بچه بازی ) چیست؟ پدوفیلی یعنی اختلال روانی که مشخصه آن فانتزی یا عمل واقعی درگیر شدن در فعالیت جنسی با کودکان است. افراد پدوفیل فعالیت جنسی با کودکان را یا ترجیح می‌دهند و یا به طور منحصر به فرد از فعالیت جنسی با کودکان از همان جنس یا کودکان از…
-به فرزندانتان بیاموزید که هیچکس حق لمس نقاط خصوصی بدن آن ها را ندارند.حتی نزدیکترینانشان
-به کودکان فرق رفتار با غریبه وآشنا رابیاموزید.
-کودک آنقدر باید باشما احساس راحتی کند که از بیان رفتارهای دیگران باخودش،به شما نهراسد.
_کودکان باید یادبگیرند که هیچ کس حق اینکه بزور آنها را ببوسد ندارد.
_به کودکان یاد دهید که با بزرگترهای غریبه زود همراه و صمیمی نشوند .
کودکان نیاز به امنیت دارند همه چیز نیاز مادی نیست کودکانتان را از شر شیاطین بامراقبت های بیشتر محافظت کنید.
@adelehz
فقط یکی باشه
اینجوری ادم ونگاه کنه
بقیه مشکلات خودشون حل میشه.
@adelehz
بیا کنارهم بنشینیم
لیوانی چای بنوشیم برای هیچ فردایی برنامه نریزیم،و غصه هیچ مشکلی رانخوریم ..بیا زغوغای جهان
فارغ شویم ..
@adelehz
نامه نهم
عزیزم سلام
امیدوارم خوشحال باشی..خوشحال بودن البته ربط مستقیمی به دلت دارد عزیزم اگر دلت خوشحال باشد حال خودت هم خوش است.
عزیزم من برایت شبها نامه مینویسم ،قبل ازاینکه بخواهم بخوابم ..اصولا شبها آدم حرفهای بیشتری برای گفتن دارد.حرفهایی که شاید روزها جرات بیان شدنش درآدمی نیست یاشاید اینقدر روزها خودمان را سرگرم میکنیم که حرفهایمان یادمان می رود...
واصولا شبها ،همان ساعتی که تنها نشسته ای گوشه تختت و به روزت فکرمیکنی دقیقا همان ساعت بهترین زمان گفتن حرفهاست ..این است که جانم اگرروزی عاشق شدی دقیقا درهمان ساعت به آنکه باید اعتراف کن که دوستش داری چون هیچ زمانی مثل آن ساعت تو،خودت نیستی .
عزیزم بعدها یادمیگیری که شبها شبیه طیف رنگ های رنگین کمان متفاوت است یادمیگیری که شبها هرکدام طعم خاصی دارند.بعضی شبها بوی بغض میدهند و بعضی دیگر بوی خاک باران خورده ...بعضی شبها شیرینند شبیه یک دونات گرم کرمدار در عصری تابستانی و بعضی ها تلخ ..شبیه داروی بدمزه دندان درد ..
اما پسرم مهمترازهمه اینها دانستن این است که تمام اینها گذرا هستند.واین واقعی ترین حقیقتی ست که باید یادبگیری که نه تلخی نه شیرینی نه خنده نه اشک باقی نمی مانند.
وان چیزی که فقط باقی میماند توهستی.
چون تو مهمتراز همه ی طعم ها وعطرهای زندگیت به حساب می آیی وهمه چیز حول محورتوست ..
پس بخاطر هیچکدامشان نه خنده نه اشک خودت را،خودخود خودت را قربانی نکن پسرم .
چون تو دراین زندگی ازهرچیزی مهم تری...
#عادله_زمانی
#هیواد
#نامه_هایم
@adelehz
ما که موهامون لخته
دل نداریم
برامون آهنگ بخونین؟😒
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
Amir Abbas Golab [JavanRadio.com] – Bano Jan [JavanRadio.com]
بانوجان از امیر عباس گلاب
بشنوید باما🌙🎧
@adelehz
مریم میرزاخانی
در آمریکا براثرسرطان
درگذشت.
مرگ نهایتا سراغ همه مون میاد
کاش بتونیم همینقدر تاثیرگذارباشیم
که جهانی درنبودمون اندوهگین بشه.
@adelehz
چنین شادی
میان هرچیزی که به نظربد است.
آرزوست...
@adelehz
گاهی وقتها ادم حس میکند .خیلی دلش میخواهد برود ..برود جایی دیگر هوایی دیگر با آدمهایی دیگر
مثلا اینکه ادم بتواند یک چمدان بردارد چهارنفری که واقعا دوستت دارنند.کمی خاطرات رنگی ونه تلخ و چندتایی هم دل خوشی ریزو درشت بندازد تویش و بزند به دل جاده ..
واقعا چرا گاهی جایی که هستیم برایمان اینقدر کوچک اینقدر عذاب اور می شود؟
اما یک چیزی نمیگذارد یک ترس
ترس اینکه نکند جایی که می روم بدتر باشد آدمهای آنجا نامهربان ترباشند...
دیروز شنیدم علی کریمی عکس یک کول بر را گذاشته در اینستاگرامش
کولبری که دو پا ندارد..و وسط سرمای جان سوز استخوان شکن اذربایجان غربی بدون پا کولبری می کند ..خدایااا
وجالبتر که او گفته بود هربار از کولبری به شهر برمی گردد مقداری از پولش را به خانواده هایی میدهد که وضعیت اقتصادی پایین تری دارند...این را که شنیدم و عکسش را که دیدم چند دقیقه ماتم برد باخودم گفتم پانداری ولی خدا به تو چه چیز داده که اینچنین قوی هستی که این چنین الهام بخش که اینچنین قابل افتخار...
وسط دل تنگی هایم برای رفتن یاد آن کولبر که افتادم یادم آمد که سالها قبل جمله ای شنیده بودم که هرآدمی خلق میشود تا داستانش را بسازد از ترس ها تنهایی ها سختی ها نترس داستانت رابساز..
وشاید گاهی البته رفتن بخشی از داستان باشد.
پ.ن دستان آن کولبر را می بوسم .تو الهام بخش ترینی در جهان کوچکمان قطعا
#عادله_زمانی
@adelehz