"زنی که‌گم کردم "
4.44K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
هنوز مدت زیادی از انتشار خبر تجاوز و قتل وحشیانه پسر نوجوانی به دختر 7 ساله افغان ستایش قریشی .نگذشته بود که بار دیگر شنونده خبری مشابه این بار گوشه ای دیگر از ایران هستیم .دیروز خبری تکان دهنده ایران را در بهت فرو برد از ابعاد جنایتی که یک ادم می تواند درحق کودکی معصوم روا دارد .آتنا اصلانی دخترکی 7ساله از شهر پارس اباد اردبیل ،زمانی که میخواست از نزد پدر دستفروش خود به خانه برگردد طعمه نزول خوار هوسبازی شد ...در نهایت بعد از 23روز جنازه دخترک را درخمره رنگرزی در پارکینگ منزل شخصی این شیطان کشف کردند...هنوز چهره معصوم ستایش با ان دندانهای شیری یکی درمیان ریخته اش و ان لبخند خوش رنگش ازذهنم پاک نشده که حالا قاب تصویر چشمان معصوم آتنا با روپوش مدرسه ولبخند ارغوانی اش در ذهنم حک میشود..
تن چون گلبرگ یکی را بااسید سوزاندندو دیگری را 16روز درخمره رنگرزی نگاه داشتند ..چه چیز میتوان دربرابر این حجم از شیطان صفتی گفت؟
دردمضاعف این است که هیچکدام از این بره های بی دفاع مربوط به قشر بالای جامعه نبودند.یکی دختریک کارگر ودیگری دختریک دستفروش ...وخوب لازم بذکر نیست که پدرانشان نمیتوانستند با ماشین های مدل بالایشان آنها را در راه مدرسه یا تفریحگاهها و کلاسهای اموزشی شان همراهی کنند ...
واین درد را ده برابر شایدهم صدبرابر کند ...
برای ستایش بسیارگریه کردم دربرابر اتنا اما انگار نمیتوانستم اشک بریزم ...فقط به چشمانش نگاه کردم و اینجا در سمت چپ سینه ام حس کردم یک حفره عمیق بوجودآمد ...این بره های کوچک قربانی چه شدند؟گرگ همیشه در هر جایی درهرتاریخی وجود داشته است اما درمیان گرگها هم فکر میکنم منفورتر ازگرگی که به بره می زند وجود نداشته باشد...
برای ستایش برای آتنا برای هزاران دختر وپسر کوچک دیگر در جهان که بخاطر عصیان و وحشی گری ما آدم بزرگ های دوست نداشتنی قربانی می شوند طلب آمرزش نمیکنم زیرا ایمان دارم فرشته ها گناهی برای بخشیده شدن ندارند ...اینها به قول آن کودک سوری که لحظاتی قبل از پرواز باگریه گفت بعدازمردن همه چیز را به خدا خواهم گفت ....همه چیز را میگویند..
وخدا به حرفهای تک تک شان گوش خواهد داد و اغوشی را برایشان بازخواهد کرد که بندگانش درزمین ازآنها دریغ کرده بودند..
چرا که او خداست خدای بره های بی گناه قربانی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
به رفتن ها نیست
به ماندن ها ست..
رفتن را هرکسی بلد است،از کوچک تابزرگ انگار خلق شده ایم برای رفتن..
اما هنر ماندن است وهنرمند کسی که ماندن بلدباشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
دلم نمیخاد این چیزها رو بذارم ..اما این و واسه این میذارم چون دیدم خیلی هاهنوزم میرن شکار،ازآهوتاگنجشک
نکنیداین کارو چطور کشتن براتون تفریحه جیگرتون چطور آتیش نمیگیره شکارنکنیداگه هنوزانسانید
@adelehz
موزیک شب
قطعه لالایی
از علی زند وکیلی
تقدیم به روح ستایش،آتنا و تمام آهوبره های بی دفاعی
که دنیای آدم بدها نتونست بهشون شادی بده ...
@adelehz
Lalaei [Nex1Music.IR]
Ali Zand Vakili
تقدیم به روح ستایش،آتنا و تمام آهوبره های بی دفاعی
که دنیای آدم بدها نتونست بهشون شادی بده ... @adelehz
من ارگ بمم خشت به خشتم متلاشی
تو نقش جهان هر وجبت ترمه وکاشی
@adelehz
هوا خیلی خنک و بهاری شده
تاحالا خدا اینقدرسریع
به ناله هامون جواب نداده بود😄
@adelehz
دنیا
به من یک دریا
بدهکاراست ..
هربارکه دلم رفتن خواست
و قایقی برای سفر پیدا نکردم .
دنیابه من یک دریا بدهکاراست.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نه عاشق ترین زن جهانم نه دیوانه ترین..
من فقط یک دوستم
یک فنجان چای هل دار ..ته دوستی من است
البته با یک گوش شنوا ویک لبخندمحونشدنی
برای شنیدن دلگیری هایت..
#عادله_زمانی
@adelehz
به یادت آرزو کردم💞
که چشمانت اگر تر شد
به شوق آرزو باشد
نه تکرار غم دیروز
@adelehz
کاش کبوتر بودم ..
حدااقل درآسمان شهرت میتوانستم
پر بزنم ..
@adelehz
پدوفیلی ( بچه بازی ) چیست؟

پدوفیلی یعنی اختلال روانی که مشخصه آن فانتزی یا عمل واقعی درگیر شدن در فعالیت جنسی با کودکان است.

افراد پدوفیل فعالیت جنسی با کودکان را یا ترجیح می‌دهند و یا به طور منحصر به فرد از فعالیت جنسی با کودکان از همان جنس یا کودکان از جنس دیگر به هیجان جنسی و لذت بردن دستیابی پیدا می‌کنند.

رفتارهای جنسی دخیل در پدوفیلی طیف وسیعی از فعالیت‌های ممکن را شامل می‌شود ولی آن‌ها معمولا از استفاده از زور اجتناب می‌کنند تا بتوانند فعالیت‌های خود را ادامه بدهند زیرا اگر مانعی سر راه آن‌ها به وجود بیاید با خشونت و قتل کودک پایان خواهد یافت.

برخی از پدوفیل‌ها رفتارهای خود را به افشای خود یا استمنا در مقابل کودک، و یا نوازش کردن یا لخت کردن کودک، اما بدون تماس جنسی محدود می‌کنند در حالی که دیگران کودک را به شرکت در رابطه جنسی و مقاربت تناسلی وادار می‌کنند‌.

پدوفیل می‌تواند پیر یا جوان، مرد یا زن باشد اگر چه اکثریت بزرگی از آن‌ها مرد هستند.

متاسفانه، برخی از آن‌ها در حرفه ای فعالیت دارند که در آن آموزش و یا حفظ سلامت و رفاه کودکان و افراد جوان را به عهده دارند در حالی که دیگران با کودکان قربانی خود رابطه فامیلی و یا حتا ژنتیک دارند.

بسیاری از کارشناسان پدوفیلی را ناشی از عوامل روانی و نه از ویژگی‌های بیولوژیک می‌دانند.

بعضی از آن‌ها فکر می‌کنند که پدوفیلی نتیجه مورد آزار جنسی قرار گرفته شدن، خود به عنوان یک کودک است اگر چه همه پدوفیل‌ها خود به عنوان کودک مورد آزار جنسی قرار نداشته‌اند.


چون قربانیان پدوفیل‌ها کودکان هستند، پدوفیل‌ها اغلب در تیم‌های ورزشی، مدارس و یا سازمان‌های مذهبی یا مدنی که در ارتباط با کودکان هستند کار میکنند.

در برخی موارد، پدوفیل‌هایی که کودکان خانواده خود برای آن‌ها جذاب هستند ممکن است کمک خود را به بستگان به عنوان پرستار کودک ارایه دهند.

آن‌ها متاسفانه اغلب مهارت‌های بین فردی خوبی با بچه‌ها دارند و به راحتی می‌توانند اعتماد کودکان را به دست آورند.

افراد پدوفیل معمولا در دوران بلوغ به مشکل خود پی می‌برند و فعالیت خود را در سنین میان‌سالی شروع می‌کنند.
در ایالات متحده، حدود ۵۰ درصد از مردانی که برای پدوفیلی دستگیرشده‌اند یا خود پدر هستند و یا حداقل ازدواج کرده بوده‌اند.

حقایق بیشتری که باید راجع به پدوفیلی بدانید:

30_ درصد مردان آن را در دوران بلوغ تجربه می کنند
پدوفیل ها آشنا هستند هیچ گاه کودکتان را تنها با بزرگتر از خودش ( حتی پدربزرگ ، عمو و دایی ) رها نکنید.

_پدوفیل ها اغلب متاهل هستند و بچه هم دارند پس به هیچ عنوان به کسی که خود پدر یا مادر است به عنوان شخص قابل اعتماد نگاه نکنید.

_کودکان هیچ گاه تجاوزگر را رسوا نمی کنند از هر هشت کودک مورد تجاوز تنها یک کودک آزار جنسی را گزارش کرده است

اغلب پدوفیل ها بهره هوشی پایینی دارند .
مشاوره در دوران دبیرستان در شناسایی پدوفیل ها کاملا موثر است
در نهایت وظیفه حفظ کودک در برابر پدوفیل ها برعهده والدین است بنابراین سهل انگاری نکنید و به امید این که کودکتان آزار جنسی را گزارش می دهد او را با هیچ آشنایی که بزرگتر از اوست تنها نگذارید.
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
پدوفیلی ( بچه بازی ) چیست؟ پدوفیلی یعنی اختلال روانی که مشخصه آن فانتزی یا عمل واقعی درگیر شدن در فعالیت جنسی با کودکان است. افراد پدوفیل فعالیت جنسی با کودکان را یا ترجیح می‌دهند و یا به طور منحصر به فرد از فعالیت جنسی با کودکان از همان جنس یا کودکان از…
-به فرزندانتان بیاموزید که هیچکس حق لمس نقاط خصوصی بدن آن ها را ندارند.حتی نزدیکترینانشان
-به کودکان فرق رفتار با غریبه وآشنا رابیاموزید.
-کودک آنقدر باید باشما احساس راحتی کند که از بیان رفتارهای دیگران باخودش،به شما نهراسد.
_کودکان باید یادبگیرند که هیچ کس حق اینکه بزور آنها را ببوسد ندارد.
_به کودکان یاد دهید که با بزرگترهای غریبه زود همراه و صمیمی نشوند .
کودکان نیاز به امنیت دارند همه چیز نیاز مادی نیست کودکانتان را از شر شیاطین بامراقبت های بیشتر محافظت کنید.
@adelehz
فقط یکی باشه
اینجوری ادم ونگاه کنه
بقیه مشکلات خودشون حل میشه.
@adelehz
بیا کنارهم بنشینیم
لیوانی چای بنوشیم برای هیچ فردایی برنامه نریزیم،و غصه هیچ مشکلی رانخوریم ..بیا زغوغای جهان
فارغ شویم ..
@adelehz
نامه نهم
عزیزم سلام
امیدوارم خوشحال باشی..خوشحال بودن البته ربط مستقیمی به دلت دارد عزیزم اگر دلت خوشحال باشد حال خودت هم خوش است.
عزیزم من برایت شبها نامه مینویسم ،قبل ازاینکه بخواهم بخوابم ..اصولا شبها آدم حرفهای بیشتری برای گفتن دارد.حرفهایی که شاید روزها جرات بیان شدنش درآدمی نیست یاشاید اینقدر روزها خودمان را سرگرم میکنیم که حرفهایمان یادمان می رود...
واصولا شبها ،همان ساعتی که تنها نشسته ای گوشه تختت و به روزت فکرمیکنی دقیقا همان ساعت بهترین زمان گفتن حرفهاست ..این است که جانم اگرروزی عاشق شدی دقیقا درهمان ساعت به آنکه باید اعتراف کن که دوستش داری چون هیچ زمانی مثل آن ساعت تو،خودت نیستی .
عزیزم بعدها یادمیگیری که شبها شبیه طیف رنگ های رنگین کمان متفاوت است یادمیگیری که شبها هرکدام طعم خاصی دارند.بعضی شبها بوی بغض میدهند و بعضی دیگر بوی خاک باران خورده ...بعضی شبها شیرینند شبیه یک دونات گرم کرمدار در عصری تابستانی و بعضی ها تلخ ..شبیه داروی بدمزه دندان درد ..
اما پسرم مهمترازهمه اینها دانستن این است که تمام اینها گذرا هستند.واین واقعی ترین حقیقتی ست که باید یادبگیری که نه تلخی نه شیرینی نه خنده نه اشک باقی نمی مانند.
وان چیزی که فقط باقی میماند توهستی.
چون تو مهمتراز همه ی طعم ها وعطرهای زندگیت به حساب می آیی وهمه چیز حول محورتوست ..
پس بخاطر هیچکدامشان نه خنده نه اشک خودت را،خودخود خودت را قربانی نکن پسرم .
چون تو دراین زندگی ازهرچیزی مهم تری...
#عادله_زمانی
#هیواد
#نامه_هایم
@adelehz
ما که موهامون لخته
دل نداریم
برامون آهنگ بخونین؟😒
@adelehz