یک شب جلوی آینه وقتی ساعت انتهای غلیظ یک شب تابستانی را به رخ میکشید .نشسته بودم ...به خودم درآینه نگاه کردم آن لحظه دلم مالامال از غصه بود..غصه های زیادی و البته یکی شان از بقیه بسیار بزرگتر و دلتنگ کننده تر ..
شبهای قبلش هم دست کمی نداشت..یک سیکل دنباله دار غمگین کننده ..
عمیقا به خودم نگاه میکردم به چشمانم و به چیزهایی که دیده بودم فکر کردم ..
به گوشهایم و به حرفهایی که مثل یک گلوله آتش از آنها عبور کرده بودند و دلم را سوزانده بودند..به لبهایم و تمام حرفهایی که زدم تلخ و شیرین به حرفهای به ظاهر تلخی که از روی دلتنگی زده بودم و بخاطرش مواخذه شده بودم .میدانید اوج بی رحمی این است که دلتنگ باشی از روی دلتنگی حرفی درشت بزنی و بعد متهم شوی به بی مهری این گونه است که دردت کم که نمیشود دوبرابر خواهدشد...
به موهایم خیره شدم و یاد تمام روزهایی افتادم که دراوج خستگی گره به گره می بافتمشان ...هرشب قبل ازخواب کلی باخدا حرف میزنم ..صادقانه اشتباهاتم را برایش توضیح میدهم و از هرکسی دلم را شکانده باشد برایش حرف میزنم بی آنکه تصمیمی داشته باشم وحتی بی هیچ فکری زیر لبم زمزمه کردم خدایا چرا هیچ وقت جواب حرفهایم را نمی دهی؟
انتظار نداشتم خدا همان لحظه به من جواب بدهد . انتظارنداشتم خدا بااین همه مخلوق بخواهد درگیر حرفهای من باشد ولی خدا همان لحظه جوابم را داد.
من عاشق کفشدوزکم ..کفشدوزک های کوچک قرمز با خالهای سیاه و کوچلو لطیف زیبا و پیام آور سرسبزی ..
درست هنگامی که قلبم خیلی شکسته بود یک کفشدوزک کوچلو روی دستم پیدا شد ...
شاید برای خیلی ها این مسخره باشد یا حتی بی معنا اما این برای من بسیار معنا داشت ..در اتاقی در بسته آن هم ساعت 2شب کفشدوزک چرا باید باشد ...
خدا میداند چقدر ازدیدن این کوچلوی خال خالی خوشحال شدم چقدر ارام شدم ..این جواب هیج کدام ازحرفهای من نبود اما برایم بسیار معنا داشت حس کردم خدا هنوز هم حواسش به دل من هست ..که خدا هنوز هم به حرفهایم گوش میدهد..
این است که دنبال خدا در جاهای دور نگردید اگر قاصدکی روی لباستان نشسته ..اگر در اوج ناراحتی ناگهان بوی عطری خوش به مشامتان می رسد اگر وقتی دارید دراتش خشم میسوزید و ناگهان کودکی بهتان لبخند میزند ..اگر وسط گریه هایتان یک پیام خوشحال کننده از آنان که دوستتان دارند بهتان می رسد ..اگر عصر روزی که دلتان حسابی گرفته باران می بارد و بوی نم توی خانه میپیچد همه وهمه یعنی خدا هنوزهم حواسش به دلتان هست ..خدا خیلی دور نیست ونه خیلی دوراز دسترس
خدا همین جاست ..به او اعتمادکنید.
#عادله_زمانی
@adelehz
شبهای قبلش هم دست کمی نداشت..یک سیکل دنباله دار غمگین کننده ..
عمیقا به خودم نگاه میکردم به چشمانم و به چیزهایی که دیده بودم فکر کردم ..
به گوشهایم و به حرفهایی که مثل یک گلوله آتش از آنها عبور کرده بودند و دلم را سوزانده بودند..به لبهایم و تمام حرفهایی که زدم تلخ و شیرین به حرفهای به ظاهر تلخی که از روی دلتنگی زده بودم و بخاطرش مواخذه شده بودم .میدانید اوج بی رحمی این است که دلتنگ باشی از روی دلتنگی حرفی درشت بزنی و بعد متهم شوی به بی مهری این گونه است که دردت کم که نمیشود دوبرابر خواهدشد...
به موهایم خیره شدم و یاد تمام روزهایی افتادم که دراوج خستگی گره به گره می بافتمشان ...هرشب قبل ازخواب کلی باخدا حرف میزنم ..صادقانه اشتباهاتم را برایش توضیح میدهم و از هرکسی دلم را شکانده باشد برایش حرف میزنم بی آنکه تصمیمی داشته باشم وحتی بی هیچ فکری زیر لبم زمزمه کردم خدایا چرا هیچ وقت جواب حرفهایم را نمی دهی؟
انتظار نداشتم خدا همان لحظه به من جواب بدهد . انتظارنداشتم خدا بااین همه مخلوق بخواهد درگیر حرفهای من باشد ولی خدا همان لحظه جوابم را داد.
من عاشق کفشدوزکم ..کفشدوزک های کوچک قرمز با خالهای سیاه و کوچلو لطیف زیبا و پیام آور سرسبزی ..
درست هنگامی که قلبم خیلی شکسته بود یک کفشدوزک کوچلو روی دستم پیدا شد ...
شاید برای خیلی ها این مسخره باشد یا حتی بی معنا اما این برای من بسیار معنا داشت ..در اتاقی در بسته آن هم ساعت 2شب کفشدوزک چرا باید باشد ...
خدا میداند چقدر ازدیدن این کوچلوی خال خالی خوشحال شدم چقدر ارام شدم ..این جواب هیج کدام ازحرفهای من نبود اما برایم بسیار معنا داشت حس کردم خدا هنوز هم حواسش به دل من هست ..که خدا هنوز هم به حرفهایم گوش میدهد..
این است که دنبال خدا در جاهای دور نگردید اگر قاصدکی روی لباستان نشسته ..اگر در اوج ناراحتی ناگهان بوی عطری خوش به مشامتان می رسد اگر وقتی دارید دراتش خشم میسوزید و ناگهان کودکی بهتان لبخند میزند ..اگر وسط گریه هایتان یک پیام خوشحال کننده از آنان که دوستتان دارند بهتان می رسد ..اگر عصر روزی که دلتان حسابی گرفته باران می بارد و بوی نم توی خانه میپیچد همه وهمه یعنی خدا هنوزهم حواسش به دلتان هست ..خدا خیلی دور نیست ونه خیلی دوراز دسترس
خدا همین جاست ..به او اعتمادکنید.
#عادله_زمانی
@adelehz
و عشق
آیه مقدسی ست که
خداوند ترجیح داد در هیچ کتاب مقدسی
ذکر نشود ..
خداوند ازعشق نه منع کرد نه امر
چون میدانست عشق برای هرکدام
از آدم هایش طعم خاصی دارد.ویکسان نیست..
#عادله_زمانی
@adelehz
آیه مقدسی ست که
خداوند ترجیح داد در هیچ کتاب مقدسی
ذکر نشود ..
خداوند ازعشق نه منع کرد نه امر
چون میدانست عشق برای هرکدام
از آدم هایش طعم خاصی دارد.ویکسان نیست..
#عادله_زمانی
@adelehz
دوست دارم دوباره متولد شوم
این بار قطعا بیشتر زندگی خواهم کرد.
نه این که سالهای بیشتری،تعدادش مهم نیست فقط باید زندگی کرد.نه اینکه فقط زنده بود
@adelehz
این بار قطعا بیشتر زندگی خواهم کرد.
نه این که سالهای بیشتری،تعدادش مهم نیست فقط باید زندگی کرد.نه اینکه فقط زنده بود
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
جوره جان - نگینه امانقلوا
جوره جان در گویش دری فارسی به معنی رفیق و دوست بسیار صمیمی ست.
@adelehz
@adelehz
آدمیزاد هرچیزی را فراموش میکند ..دستان اورا عطرش را چشمانش را حرفهایش را
تنها چیزی که هیچ فراموش نمی شود این است که روزی دور،اورا دوست داشته است .
#عادله_زمانی
@adelehz
تنها چیزی که هیچ فراموش نمی شود این است که روزی دور،اورا دوست داشته است .
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from توییتر فارسی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پنج عصر یک روز زمستانی
خانه در تاریکی دم غروب فرورفته
نشستهاید کنار علاءالدین
فردا امتحان تاریخ مدنی دارید
و یاکریمها پشت پنجره میخوانند
》گورباچف《
@OfficialPersianTwitter
خانه در تاریکی دم غروب فرورفته
نشستهاید کنار علاءالدین
فردا امتحان تاریخ مدنی دارید
و یاکریمها پشت پنجره میخوانند
》گورباچف《
@OfficialPersianTwitter
توییتر فارسی
پنج عصر یک روز زمستانی خانه در تاریکی دم غروب فرورفته نشستهاید کنار علاءالدین فردا امتحان تاریخ مدنی دارید و یاکریمها پشت پنجره میخوانند 》گورباچف《 @OfficialPersianTwitter
این من و رسما دیونه کرد😔چه حس غربت اوری داشت ..
نامه هشتم
عزیزکوچکم
سلام ..
همیشه اول هرنامه باید سلام باشد .چون سلام خیلی خوب است غیر ازحرفهای مادرم که مادرتوهم هست البته و کمتر ازمن برایت نخواهدبود ،که میگوید سلام سلامتی می آورد ..سلام خوب است چون یادت می دهد باهرکس هرچقدرغریبه،هرچقدر دلخور همیشه راهی برای همکلام شدن وجود دارد.
می دانی عزیزم اگر روزی تو بدنیا آمدی اگر تو روزی مال من شدی حتما برایت یک دوست کوچلو میخرم .
مثلا یک هاپوی پشمالو یا یک پیشی چشم تیله ای یا حتی یک جوجوی کاکلی...
میدانی چرا؟
قطعا به این خاطر نیست که بیکارم یا سرم خلوت است نه!
دلم میخواهد تو از اول زندگیت دوستی را یادبگیری ..دوستی خیلی مهم است آخه!
توباید یادبگیری که دیگرانی در جهان وجود دارند که به محبت تو دل بسته و دلخوشند ..اگر تو یک هاپوی کوچک داشته باشی برایش غذا میگذاری به گردش می روی بااو ..وقتت را برای بازی بااو میگذاری وقتی هاپویت مریض شود تو ناراحت میشوی حتی ممکن است گریه کنی و به من بگویی تورا خدا ببرش دکتر ..
واینها همه یعنی اینکه عزیزم جانم تویادمیگیری که مراقب کسی یا چیزی که بتو وابسته است باشی که دوستش داشته باشی و نگذاری اذیت شود که دلت را بگذاری کنار دلش ..که اگر او گرسنه است توراحت سیر نشوی که اگر او بیمار است تو برایش هرکاری بکنی که اگر دلش ،دل کوچکش شکسته است تو تکه هایش را با چسب محبتت بهم بچسبانی ...
و عزیزم وقتی تو تمام این ها را یادبگیری و برای بهترین های زندگیت بکارببری من آسوده خواهم شد..
آخر گل کوچک قرمزم مگر بیش از این چه میتوان به تو آموخت ..
#عادله_زمانی
#هیواد
#نامه_هایم
@adelehz
عزیزکوچکم
سلام ..
همیشه اول هرنامه باید سلام باشد .چون سلام خیلی خوب است غیر ازحرفهای مادرم که مادرتوهم هست البته و کمتر ازمن برایت نخواهدبود ،که میگوید سلام سلامتی می آورد ..سلام خوب است چون یادت می دهد باهرکس هرچقدرغریبه،هرچقدر دلخور همیشه راهی برای همکلام شدن وجود دارد.
می دانی عزیزم اگر روزی تو بدنیا آمدی اگر تو روزی مال من شدی حتما برایت یک دوست کوچلو میخرم .
مثلا یک هاپوی پشمالو یا یک پیشی چشم تیله ای یا حتی یک جوجوی کاکلی...
میدانی چرا؟
قطعا به این خاطر نیست که بیکارم یا سرم خلوت است نه!
دلم میخواهد تو از اول زندگیت دوستی را یادبگیری ..دوستی خیلی مهم است آخه!
توباید یادبگیری که دیگرانی در جهان وجود دارند که به محبت تو دل بسته و دلخوشند ..اگر تو یک هاپوی کوچک داشته باشی برایش غذا میگذاری به گردش می روی بااو ..وقتت را برای بازی بااو میگذاری وقتی هاپویت مریض شود تو ناراحت میشوی حتی ممکن است گریه کنی و به من بگویی تورا خدا ببرش دکتر ..
واینها همه یعنی اینکه عزیزم جانم تویادمیگیری که مراقب کسی یا چیزی که بتو وابسته است باشی که دوستش داشته باشی و نگذاری اذیت شود که دلت را بگذاری کنار دلش ..که اگر او گرسنه است توراحت سیر نشوی که اگر او بیمار است تو برایش هرکاری بکنی که اگر دلش ،دل کوچکش شکسته است تو تکه هایش را با چسب محبتت بهم بچسبانی ...
و عزیزم وقتی تو تمام این ها را یادبگیری و برای بهترین های زندگیت بکارببری من آسوده خواهم شد..
آخر گل کوچک قرمزم مگر بیش از این چه میتوان به تو آموخت ..
#عادله_زمانی
#هیواد
#نامه_هایم
@adelehz
زنان اگر مجبور شوند روی دیوارهای زندان آسمان آبی را نقاشی خواهند کرد. اگر پارچه های زخم بندی سوزانده شود، پارچه های بیشتری خواهند بافت. اگر خرمنها نابود شوند، بذرهای بیشتری خواهند پاشید.
آنجا که دری نیست، زنان در خواهند ساخت و آن را باز خواهند کرد و از آن عبور خواهند کرد و به راههای جدید و زندگی های جدید گام خواهند نهاد.
📚 زنانیکه با گرگها میدوند
کلاریسا پینکولا استس
@adelehz
آنجا که دری نیست، زنان در خواهند ساخت و آن را باز خواهند کرد و از آن عبور خواهند کرد و به راههای جدید و زندگی های جدید گام خواهند نهاد.
📚 زنانیکه با گرگها میدوند
کلاریسا پینکولا استس
@adelehz
آدمهای خوب
ازخودشان رد خوب برجا میگذارند..
ردشان راحتی سالها بعد هم که ببینید یادشان می افتید ولبخندمیزنید.
میخواهد یک رنگ باشد یا یک عطر یا حتی یک موزیک ..
فرق خوبها بابدها درهمین لبخنداست.
@adelehz
ازخودشان رد خوب برجا میگذارند..
ردشان راحتی سالها بعد هم که ببینید یادشان می افتید ولبخندمیزنید.
میخواهد یک رنگ باشد یا یک عطر یا حتی یک موزیک ..
فرق خوبها بابدها درهمین لبخنداست.
@adelehz