"زنی که‌گم کردم "
4.46K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
به تو حاصلی ندارد، غمِ روزگار گفتن!

سعدی

@adelehz
زنها
در رها شدن ها
موهایشان را کوتاه میکنند ..
زنها وقتی مردی ترکشان کند
موهایشان را کوتاه میکنند تا دستش
لابلای گیسوانشان جا نماند.
زنها آنقدر خوبند که فقط زورشان به موهایشان می رسد.
#عادله_زمانی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یک شب جلوی آینه وقتی ساعت انتهای غلیظ یک شب تابستانی را به رخ میکشید .نشسته بودم ...به خودم درآینه نگاه کردم آن لحظه دلم مالامال از غصه بود..غصه های زیادی و البته یکی شان از بقیه بسیار بزرگتر و دلتنگ کننده تر ..
شبهای قبلش هم دست کمی نداشت..یک سیکل دنباله دار غمگین کننده ..
عمیقا به خودم نگاه میکردم به چشمانم و به چیزهایی که دیده بودم فکر کردم ..
به گوشهایم و به حرفهایی که مثل یک گلوله آتش از آنها عبور کرده بودند و دلم را سوزانده بودند..به لبهایم و تمام حرفهایی که زدم تلخ و شیرین به حرفهای به ظاهر تلخی که از روی دلتنگی زده بودم و بخاطرش مواخذه شده بودم .میدانید اوج بی رحمی این است که دلتنگ باشی از روی دلتنگی حرفی درشت بزنی و بعد متهم شوی به بی مهری این گونه است که دردت کم که نمیشود دوبرابر خواهدشد...
به موهایم خیره شدم و یاد تمام روزهایی افتادم که دراوج خستگی گره به گره می بافتمشان ...هرشب قبل ازخواب کلی باخدا حرف میزنم ..صادقانه اشتباهاتم را برایش توضیح میدهم و از هرکسی دلم را شکانده باشد برایش حرف میزنم بی آنکه تصمیمی داشته باشم وحتی بی هیچ فکری زیر لبم زمزمه کردم خدایا چرا هیچ وقت جواب حرفهایم را نمی دهی؟
انتظار نداشتم خدا همان لحظه به من جواب بدهد . انتظارنداشتم خدا بااین همه مخلوق بخواهد درگیر حرفهای من باشد ولی خدا همان لحظه جوابم را داد.
من عاشق کفشدوزکم ..کفشدوزک های کوچک قرمز با خالهای سیاه و کوچلو لطیف زیبا و پیام آور سرسبزی ..
درست هنگامی که قلبم خیلی شکسته بود یک کفشدوزک کوچلو روی دستم پیدا شد ...
شاید برای خیلی ها این مسخره باشد یا حتی بی معنا اما این برای من بسیار معنا داشت ..در اتاقی در بسته آن هم ساعت 2شب کفشدوزک چرا باید باشد ...
خدا میداند چقدر ازدیدن این کوچلوی خال خالی خوشحال شدم چقدر ارام شدم ..این جواب هیج کدام ازحرفهای من نبود اما برایم بسیار معنا داشت حس کردم خدا هنوز هم حواسش به دل من هست ..که خدا هنوز هم به حرفهایم گوش میدهد..
این است که دنبال خدا در جاهای دور نگردید اگر قاصدکی روی لباستان نشسته ..اگر در اوج ناراحتی ناگهان بوی عطری خوش به مشامتان می رسد اگر وقتی دارید دراتش خشم میسوزید و ناگهان کودکی بهتان لبخند میزند ..اگر وسط گریه هایتان یک پیام خوشحال کننده از آنان که دوستتان دارند بهتان می رسد ..اگر عصر روزی که دلتان حسابی گرفته باران می بارد و بوی نم توی خانه میپیچد همه وهمه یعنی خدا هنوزهم حواسش به دلتان هست ..خدا خیلی دور نیست ونه خیلی دوراز دسترس
خدا همین جاست ..به او اعتمادکنید.
#عادله_زمانی
@adelehz
صبح خود را بادیدن ایشان
آغازکنید😊
باشد که تمام روزتان نیکو و عاقبت به خیر شود😊
صبح به خیر
@adelehz
دنیا خوش است و مال عزیز است و تن شریف
لیکن رفیق بر همه چـیزی مقـدم است


#سعدی
@adelehz
جنبه ای دیگراز تابستان😊
دنیاهنوز خوشگله
@adelehz
و عشق
آیه مقدسی ست که
خداوند ترجیح داد در هیچ کتاب مقدسی
ذکر نشود ..
خداوند ازعشق نه منع کرد نه امر
چون میدانست عشق برای هرکدام
از آدم هایش طعم خاصی دارد.ویکسان نیست..
#عادله_زمانی
@adelehz
عصربخیررر
@adelehz
دوست دارم دوباره متولد شوم
این بار قطعا بیشتر زندگی خواهم کرد.
نه این که سالهای بیشتری،تعدادش مهم نیست فقط باید زندگی کرد.نه اینکه فقط زنده بود
@adelehz
دلم برایت تنگ شده
واین کوتاه ترین و غم انگیزترین
داستان جهان است.
#عادله_زمانی
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
جوره جان - نگینه امانقلوا
جوره جان در گویش دری فارسی به معنی رفیق و دوست بسیار صمیمی ست.
@adelehz
صبحي كه در آن خنده دلدار نباشد
بهتر بُوَد آن ديده كه بيدار نباشد...


#مرتضی_نوربخش
@adelehz
آدمیزاد هرچیزی را فراموش میکند ..دستان اورا عطرش را چشمانش را حرفهایش را
تنها چیزی که هیچ فراموش نمی شود این است که روزی دور،اورا دوست داشته است .
#عادله_زمانی
@adelehz
امروز روز جهانی بوسه است
خوب است.
بیا تا ببوسمت و
کناربگذارمت ..
#روز_جهانی_بوسه
@adelehz
Forwarded from توییتر فارسی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
‏پنج عصر یک روز زمستانی
خانه در تاریکی دم غروب فرورفته
نشسته‌اید کنار علاءالدین
فردا امتحان تاریخ مدنی دارید
و یاکریم‌ها پشت پنجره میخوانند

》گورباچف《

@OfficialPersianTwitter
نامه هشتم
عزیزکوچکم
سلام ..
همیشه اول هرنامه باید سلام باشد .چون سلام خیلی خوب است غیر ازحرفهای مادرم که مادرتوهم هست البته و کمتر ازمن برایت نخواهدبود ،که میگوید سلام سلامتی می آورد ..سلام خوب است چون یادت می دهد باهرکس هرچقدرغریبه،هرچقدر دلخور همیشه راهی برای همکلام شدن وجود دارد.
می دانی عزیزم اگر روزی تو بدنیا آمدی اگر تو روزی مال من شدی حتما برایت یک دوست کوچلو میخرم .
مثلا یک هاپوی پشمالو یا یک پیشی چشم تیله ای یا حتی یک جوجوی کاکلی...
میدانی چرا؟
قطعا به این خاطر نیست که بیکارم یا سرم خلوت است نه!
دلم میخواهد تو از اول زندگیت دوستی را یادبگیری ..دوستی خیلی مهم است آخه!
توباید یادبگیری که دیگرانی در جهان وجود دارند که به محبت تو دل بسته و دلخوشند ..اگر تو یک هاپوی کوچک داشته باشی برایش غذا میگذاری به گردش می روی بااو ..وقتت را برای بازی بااو میگذاری وقتی هاپویت مریض شود تو ناراحت میشوی حتی ممکن است گریه کنی و به من بگویی تورا خدا ببرش دکتر ..
واینها همه یعنی اینکه عزیزم جانم تویادمیگیری که مراقب کسی یا چیزی که بتو وابسته است باشی که دوستش داشته باشی و نگذاری اذیت شود که دلت را بگذاری کنار دلش ..که اگر او گرسنه است توراحت سیر نشوی که اگر او بیمار است تو برایش هرکاری بکنی که اگر دلش ،دل کوچکش شکسته است تو تکه هایش را با چسب محبتت بهم بچسبانی ...
و عزیزم وقتی تو تمام این ها را یادبگیری و برای بهترین های زندگیت بکارببری من آسوده خواهم شد..
آخر گل کوچک قرمزم مگر بیش از این چه میتوان به تو آموخت ..
#عادله_زمانی
#هیواد
#نامه_هایم
@adelehz